SPRZEDAWAJ
Amazon: Jak sprzedawać online
Nieważne, czy masz już ugruntowaną działalność e-commerce, świetny pomysł na nowy produkt, czy po prostu pasję do sprzedaży, zobacz jak rozpocząć sprzedaż na Amazon.
165,91 zł (bez VAT) miesięcznie + opłaty za sprzedaż
Zanim zaczniesz
Wybierz plan sprzedaży
W planie indywidualnym zapłacisz 4 zł za każdy sprzedany przedmiot. Plan profesjonalny kosztuje 165,91 zł miesięcznie, bez względu na to, ile sprzedajesz. W przypadku obu planów Amazon pobiera również prowizję od sprzedaży, która stanowi procent całkowitej kwoty transakcji i różni się w zależności od kategorii produktu. Odwiedź naszą stronę dotyczącą cen, aby zobaczyć podsumowanie opłat za sprzedaż na Amazon.
Rozważ swoją strategię sprzedaży
Sprzedaż na Amazon: odsprzedawcy znajdują popularne produkty, które już istnieją, i oferują je w sklepach Amazon.
Właściciele marek wytwarzają własne produkty — lub pozyskują towary do sprzedaży pod własną marką — aby zaoferować kupującym niepowtarzalny wybór.
Wielu sprzedawców robi jedno i drugie. Możesz wybrać metodę, która umożliwi realizację Twoich celów.
Właściciele marek wytwarzają własne produkty — lub pozyskują towary do sprzedaży pod własną marką — aby zaoferować kupującym niepowtarzalny wybór.
Wielu sprzedawców robi jedno i drugie. Możesz wybrać metodę, która umożliwi realizację Twoich celów.
Utwórz konto sprzedawcy w serwisie Amazon
Możesz użyć swojego konta klienta, aby rozpocząć sprzedaż na Amazon, lub utworzyć nowe konto sprzedawcy w serwisie Amazon, z firmowym adresem e-mail. Zanim zarejestrujesz się, upewnij się, że masz przygotowane następujące rzeczy:
- Firmowy adres e-mail lub konto klienta Amazon
- Aktywną kartę kredytową (akceptowane są również międzynarodowe karty kredytowe)
- Ważny paszport lub dokument tożsamości (weryfikacja tożsamości chroni zarówno sprzedawców jak i klientów)
- Dane rejestracyjne firmy (z numerem VAT, jeśli to możliwe)
- Numer telefonu
- Konto bankowe, na które Amazon może wysyłać wpływy ze sprzedaży
Żargon Amazon:
Seller Central
Seller Central to strona internetowa, na której sprzedający logują się, aby monitorować swoją działalność sprzedażową w serwisie Amazon. Możesz zarządzać zapasami, aktualizować ceny, komunikować się z klientami, sprawdzać stan konta, kontaktować się z pomocą techniczną dla sprzedawców i dodawać nowe produkty.
Informacje o wymaganiach dotyczących podatku VAT
W zależności od charakteru działalności, konieczne może być uzyskanie numeru VAT w kraju europejskim, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zależy to od wielu czynników, takich jak miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, model realizacji zamówień i roczna kwota sprzedaży. Znajomość różnych wymogów w zakresie podatku VAT i ich przestrzeganie zapewni bezproblemową sprzedaż na Amazon.
Dodawanie produktów
Co możesz sprzedawać w serwisie Amazon? To zależy od produktu, kategorii i marki.
Niektóre kategorie są dostępne dla wszystkich sprzedawców, inne wymagają konta sprzedawcy z planem profesjonalnym, zatwierdzenia sprzedaży lub obejmują produkty, które nie mogą być oferowane przez sprzedawców zewnętrznych.
Aby sprzedawać markowe produkty chronione prawami autorskimi, znakami towarowymi lub patentami, musisz być prawnym właścicielem marki lub autoryzowanym odsprzedawcą. Odwiedź stronę Seller Central, aby dowiedzieć się więcej na temat zasad Amazon dotyczących własności intelektualnej dla sprzedawców.
Poniższa tabela zawiera przegląd kategorii produktów Amazon. Aby dowiedzieć się więcej o ograniczeniach i sposobach wnioskowania o zatwierdzenie, odwiedź stronę pomocy w Seller Central. Jeśli wysyłasz zamówienia w ramach Fulfilment By Amazon, zapoznaj się z dokładną listą ograniczeń dotyczących produktów FBA.
Niektóre kategorie są dostępne dla wszystkich sprzedawców, inne wymagają konta sprzedawcy z planem profesjonalnym, zatwierdzenia sprzedaży lub obejmują produkty, które nie mogą być oferowane przez sprzedawców zewnętrznych.
Aby sprzedawać markowe produkty chronione prawami autorskimi, znakami towarowymi lub patentami, musisz być prawnym właścicielem marki lub autoryzowanym odsprzedawcą. Odwiedź stronę Seller Central, aby dowiedzieć się więcej na temat zasad Amazon dotyczących własności intelektualnej dla sprzedawców.
Poniższa tabela zawiera przegląd kategorii produktów Amazon. Aby dowiedzieć się więcej o ograniczeniach i sposobach wnioskowania o zatwierdzenie, odwiedź stronę pomocy w Seller Central. Jeśli wysyłasz zamówienia w ramach Fulfilment By Amazon, zapoznaj się z dokładną listą ograniczeń dotyczących produktów FBA.
Kategorie produktów
Kategoria produktu
Przykładowe produkty
Dozwolone warunki
Kategorie wymagające zatwierdzenia
Biżuteria
Kolczyki, naszyjniki, pierścionki, bransoletki (patrz również zegarki). Dostępne tylko dla sprzedawców z planem Professional.
Wymagania (konieczne zalogowanie).
Wymagania (konieczne zalogowanie).
Tylko nowe
Zegarki
Wszystkie zegarki. Dostępne tylko dla sprzedawców z planem Professional. Wymagania (konieczne zalogowanie)
Tylko nowe
Odzież
Odzież wierzchnia, odzież sportowa, bielizna, paski, portfele. Wymagania (konieczne zalogowanie)
Tylko nowe
Uroda
Zapachy, pielęgnacja skóry, makijaż, pielęgnacja włosów, Produkty do kąpieli i pod prysznic
Patrz również: Zdrowie i pielęgnacja. Wymagania (konieczne zalogowanie)
Patrz również: Zdrowie i pielęgnacja. Wymagania (konieczne zalogowanie)
Tylko nowe
Zdrowie i pielęgnacja
Tylko nowe
Urządzenia do pielęgnacji
Do pielęgnacji włosów, do pielęgnacji jamy ustnej, do pielęgnacji skóry, przybory do golenia i depilacji, do pielęgnacji stóp, do opieki zdrowotnej, do masażu, do opalania, wagi, lampy lecznicze SAD, sprzęt rehabilitacyjny i ortopedyczny. Wymagania (konieczne zalogowanie)
Tylko nowe
Szczegóły tworzenia oferty
Aby rozpocząć sprzedaż produktu w serwisie Amazon, utwórz ofertę w Seller Central (lub za pośrednictwem interfejsu API). Oferta obejmuje:
- Identyfikator produktu, taki jak GTIN, UPC, ISBN lub EAN, dokładnie określający przedmiot, który sprzedajesz. Kod UPC można uzyskać bezpośrednio z GS1 lub poprosić o zwolnienie z wymogu podania identyfikatora produktu
- Identyfikator SKU, tworzony w celu śledzenia własnych zapasów
- Szczegóły oferty, takie jak cena, stan produktu, dostępna liczba i opcje wysyłki
- Szczegóły dotyczące produktu, takie jak nazwa, marka, kategoria, opis i zdjęcia
- Słowa kluczowe i hasła wyszukiwania ułatwiające kupującym znalezienie produktu
Jeśli ten sam produkt oferuje już inny sprzedawca, dołącz się do już istniejącej oferty (co oznacza, że niektóre szczegóły, takie jak identyfikator produktu, będą już wpisane). Jeśli jesteś pierwszym sprzedającym, który oferuje produkt, utwórz nową ofertę.
Żargon Amazon:
ASIN
Każdy produkt oferowany do sprzedaży w serwisie Amazon otrzymuje automatycznie wygenerowany numer ASIN (Amazon Standard Identification Number), który różni się od GTIN lub SKU. Ten sam numer ASIN może oferować wielu sprzedawców.
Strona produktu
Szczegóły oferty zostaną wyświetlone na „stronie produktu”. Jeśli kiedykolwiek robiłeś/-aś zakupy w serwisie Amazon.com, widziałeś/-aś ją. Strony produktu to strony, na których klienci znajdują wszystkie istotne informacje o konkretnym produkcie.
Gdy wielu sprzedawców oferuje ten sam produkt, Amazon łączy dane z tych różnych ofert na jednej stronie produktu. Sprzedawcy, którzy oferują produkt, mogą współtworzyć informacje na stronie produktu lub poprosić o jej poprawienie, jeśli wyświetlone informacje są nieprawidłowe.
Jeśli sprzedajesz swoje produkty pod zastrzeżonym znakiem towarowym, rozważ zarejestrowanie się w Amazon Brand Registry, bezpłatnej usłudze, która zapewni większą kontrolę nad stronami produktów, które korzystają z Twojej marki.
Gdy wielu sprzedawców oferuje ten sam produkt, Amazon łączy dane z tych różnych ofert na jednej stronie produktu. Sprzedawcy, którzy oferują produkt, mogą współtworzyć informacje na stronie produktu lub poprosić o jej poprawienie, jeśli wyświetlone informacje są nieprawidłowe.
Jeśli sprzedajesz swoje produkty pod zastrzeżonym znakiem towarowym, rozważ zarejestrowanie się w Amazon Brand Registry, bezpłatnej usłudze, która zapewni większą kontrolę nad stronami produktów, które korzystają z Twojej marki.
1.
Tytuł
Maksymalnie 200 znaków, każdy wyraz zacznij od wielkiej litery
2.
Obrazy
500 x 500 lub 1000 x 1000 pikseli w celu zwiększenia jakości oferty
3.
Warianty
Na przykład różne kolory, zapachy lub rozmiary
4.
Punktory
Krótkie, opisowe zdania zawierające kluczowe cechy i korzyści
5.
Wyróżniona oferta („Buy Box”)
Oferta wyróżniona na stronie produktu. Klienci mogą dodać produkt do koszyka lub wybrać opcję „Kup teraz”
6.
Inne oferty
Ten sam produkt sprzedawany przez wielu sprzedawców oferujących inną cenę, opcje wysyłki itp.
7.
Opis
Słowa kluczowe zwiększają szanse, że klienci znajdą Twoją ofertę
Żargon Amazon:
Wyróżniona oferta („Buy Box”)
Jeśli dany produkt oferuje więcej niż jeden sprzedawca, może konkurować o wyróżnienie oferty („Buy Box”), czyli o pozycję oferty najbardziej widocznej na stronie produktu. Aby kwalifikować się do wyróżnienia oferty, sprzedawcy muszą spełniać pewne wymagania oparte na wynikach.
Przyciąganie klientów
Gdy Twoje produkty znajdą się w sprzedaży w sklepach Amazon, jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby przyciągnąć klientów. Koło zamachowe Amazon opisuje naszą metodę stymulowania wzrostu.
Poniżej przedstawiamy kilka sposobów korzystania z zasad strategii koła zamachowego Amazon do zwiększenia dynamiki działania firmy.
Poniżej przedstawiamy kilka sposobów korzystania z zasad strategii koła zamachowego Amazon do zwiększenia dynamiki działania firmy.
OBSŁUGA KLIENTA
Zapewnij szybką wysyłkę
Klienci często kupują produkty z logo Amazon Prime, które można uzyskać korzystając z programu Fulfilment by Amazon (FBA) w celu wysyłania produktów z jednego z naszych centrów realizacji zamówień.
Sprzedawaj i wysyłaj na terenie całej Europy
Za pomocą jednego konta możesz dotrzeć do klientów oraz zarządzać ofertami i zapasami w całej Europie w ramach ośmiu platform handlowych UE (Amazon.co.uk, Amazon.fr, Amazon.de, Amazon.it, Amazon.es, Amazon.nl, Amazon.se i Amazon.pl)
RUCH
Reklamuj swoje oferty
Popraw widoczność poszczególnych produktów i zwiększ świadomość marki poprzez reklamy w wynikach wyszukiwania i na stronach produktów. Oferty to kolejny sposób na promowanie produktów.
CENNIK
Ustalaj konkurencyjne ceny
Wielu klientów szuka najlepszej ceny. Narzędzia Seller Central, takie jak automatyczna zmiana cen i hurtowe ceny dla klientów Amazon Business, mogą pomóc Ci zachować konkurencyjność.
Po pierwszej sprzedaży
Rozwój możesz rozpocząć już w momencie, gdy zaczynasz sprzedaż na Amazon. Mamy narzędzia, które pomogą Ci wejść na kolejny poziom i jeszcze wyżej.
Uzyskuj opinie klientów
Opinie klientów o produktach są korzystne dla klientów i sprzedawców. Upewnij się, że wiesz, jakie są właściwe i niewłaściwe sposoby, aby uzyskiwać więcej recenzji produktów i unikać naruszenia zasad.
Przeczytaj recenzje sprzedawcy
W Amazon wspaniałe jest to, że zapewnia informacje o tym, jak postrzegany jest produkt i działania sprzedawcy, w czasie rzeczywistym.Ramin GolzariDyrektor zarządzający, Highlander Outdoor
Rozwijaj swój biznes
Sprzedaż w serwisie Amazon pozwala zbudować globalną firmę za pomocą laptopa. Reklama, promocje i międzynarodowa sprzedaż to tylko kilka sposobów na rozwój.
Odnoś sukcesy
Poprzeczkę dla sprzedawców w serwisie Amazon ustawiamy wysoko, ponieważ chcemy zapewnić klientom bezproblemowe, rzetelne i komfortowe zakupy.
Często zadawane pytania
Uzyskaj odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące korzystania z Amazon dla e-commerce.
Jakie rodzaje produktów możesz sprzedawać online?
Biorąc pod uwagę swoje cele niszowe, docelowe i biznesowe, możesz sprzedać prawie wszystko online.
Na Amazon możesz sprzedawać wiele kategorii produktów, które nie wymagają zatwierdzenia, takich jak komputery, motoryzacja, kuchnia i dom, elektronika użytkowa, materiały dla zwierząt domowych lub buty i akcesoria.
Określone kategorie produktów, takie jak zegarki, kosmetyka, odzież lub zdrowie i higiena osobista, wymagają wcześniejszej zgody zespołu Amazon, zanim zostaną wystawione na sprzedaż.
Na Amazon możesz sprzedawać wiele kategorii produktów, które nie wymagają zatwierdzenia, takich jak komputery, motoryzacja, kuchnia i dom, elektronika użytkowa, materiały dla zwierząt domowych lub buty i akcesoria.
Określone kategorie produktów, takie jak zegarki, kosmetyka, odzież lub zdrowie i higiena osobista, wymagają wcześniejszej zgody zespołu Amazon, zanim zostaną wystawione na sprzedaż.
Dlaczego warto sprzedawać online na Amazon?
Sprzedaż na Amazon może pomóc Twojej firmie w dotarciu do większej liczby odbiorców i potencjalnych klientów. Ponadto partnerzy sprzedaży Amazon mają dostęp do różnych zasobów, które mogą pomóc im w zwiększeniu widoczności ich działalności i sprzedaży.
Amazon zapewnia partnerom sprzedaży dostęp do biblioteki zasobów edukacyjnych, które pomagają im uczyć się i poszerzać wiedzę na różne tematy. Kilka programów, w tym Amazon Seller University, są zaprojektowane, aby pomóc firmom dotrzeć do bardziej niszowych odbiorców.
Stając się sprzedawcą Amazon, możesz rozpocząć działalność online z niskimi nakładami, bezpiecznynymi metodami płatności, wiarygodnością i wieloma innymi korzyściami.
Amazon zapewnia partnerom sprzedaży dostęp do biblioteki zasobów edukacyjnych, które pomagają im uczyć się i poszerzać wiedzę na różne tematy. Kilka programów, w tym Amazon Seller University, są zaprojektowane, aby pomóc firmom dotrzeć do bardziej niszowych odbiorców.
Stając się sprzedawcą Amazon, możesz rozpocząć działalność online z niskimi nakładami, bezpiecznynymi metodami płatności, wiarygodnością i wieloma innymi korzyściami.
Czy muszę być samozatrudniony, aby sprzedawać na Amazon?
Sprzedaż w Amazon jest dostępna dla każdego, niezależnie od statusu zatrudnienia. Amazon oferuje dwa plany sprzedaży, jeden dla osób fizycznych i drugi dla profesjonalnych sprzedawców. Po podjęciu decyzji, który plan jest dla Ciebie najlepszy, możesz rozpocząć sprzedaż na stronie internetowej.
Pamiętaj, że jeśli Twój dochód ze sprzedaży przekracza pewien limit, może być konieczne zarejestrowanie się jako osoba samozatrudniona i płacenie odpowiednich podatków.
Pamiętaj, że jeśli Twój dochód ze sprzedaży przekracza pewien limit, może być konieczne zarejestrowanie się jako osoba samozatrudniona i płacenie odpowiednich podatków.
Jakich błędów unikać w sprzedaży internetowej?
Podczas sprzedaży online unikanie typowych błędów, takich jak brak informacji o produkcie, słaba obsługa klienta i niejasni sieć odbiorców docelowych, jest niezbędne do odniesienia sukcesu.
Ważne jest, aby mieć jasne zrozumienie swoich możliwości biznesowych i rozwiązać problemy logistyczne. Może to mieć wpływ na efektywność firmy i jej reputację. Jedną z alternatyw usprawnienia tych procesów jest korzystanie z usług takich jak Realizacja przez Amazon.
Stworzenie solidnej strategii biznesowej, która uwzględnia te czynniki, ma kluczowe znaczenie dla stworzenia udanej sprzedaży online.
Ważne jest, aby mieć jasne zrozumienie swoich możliwości biznesowych i rozwiązać problemy logistyczne. Może to mieć wpływ na efektywność firmy i jej reputację. Jedną z alternatyw usprawnienia tych procesów jest korzystanie z usług takich jak Realizacja przez Amazon.
Stworzenie solidnej strategii biznesowej, która uwzględnia te czynniki, ma kluczowe znaczenie dla stworzenia udanej sprzedaży online.
Masz do sprzedania tylko kilka rzeczy?
Zacznij sprzedawać już dziś
Zaprezentuj swoje produkty milionom klientów w całej Europie, którzy codziennie wchodzą na stronę Amazon.pl
165,91 zł (bez VAT) miesięcznie + opłaty za sprzedaż
© 2024 Amazon.com, Inc. lub podmioty stowarzyszone
W tej witrynie wykorzystujemy pliki cookie i podobne technologie (zwane dalej łącznie „plikami cookie”) w celu świadczenia i ulepszania usług oraz wyświetlania reklam. Szczegółowe informacje dotyczące sposobów wykorzystywania plików cookie przez firmę Amazon dostępne są w Informacji firmy Amazon o plikach cookie.