OPŁATY

Porozmawiajmy o liczbach

Koszty sprzedaży w serwisie Amazon zależą od planu sprzedaży, kategorii produktu, strategii realizacji i innych zmiennych. Opcje są elastyczne, więc można znaleźć kombinację, która jest optymalna dla Ciebie i Twoich celów.
Parlons chiffres

Plan sprzedaży

Plan Indywidualny to koszt 4 zł za sprzedaną sztukę produktu, a Plan Profesjonalny to koszt 165,91 zł (bez VAT) miesięcznie bez względu na liczbę sprzedanych sztuk.

Prowizja od sprzedaży

Amazon pobiera prowizję od sprzedaży za każdy sprzedany produkt. Kwota zależy od kategorii produktu. Większośc prowizji wynosi o 8% do 15%.

Opłaty za realizację

Koszt wysyłki zamówień zależy od tego, czy realizujesz zamówienia samodzielnie, czy korzystasz z usługi Fulfilment by Amazon (FBA).

Inne koszty

Niektórzy sprzedający mogą ponosić dodatkowe opłaty (takie jak opłaty za długoterminowe przechowywanie) lub płacić za opcjonalne programy, takie jak usługi reklamowe czy usługi konta premium.

Uzyskiwanie płatności i uiszczanie opłat

Podczas konfiguracji konta sprzedawcy podajesz numer karty kredytowej i konto bankowe. Firma Amazon obciąży kartę kredytową w celu pokrycia opłat, a wpływy ze sprzedaży zostaną przekazane na Twoje konto bankowe.
PLANY

Plany sprzedaży

Nasze plany sprzedaży dają Ci swobodę płacenia określonej stawki za jedną sprzedaż lub uiszczania ryczałtowej opłaty miesięcznej. Możesz zmienić lub anulować swój plan w dowolnym momencie.

Plany

Indywidualny

Profesjonalny

4

(bez VAT) / sprzedany produkt
+ dodatkowe opłaty za sprzedaż

165,91

(bez VAT) / miesiąc
+ dodatkowe opłaty za sprzedaż

Przegląd

Ten plan może być odpowiedni dla Ciebie, jeśli...
• Sprzedajesz mniej niż 40 przedmiotów miesięcznie
• Sprzedajesz więcej niż 40 przedmiotów miesięcznie
• Jeszcze się zastanawiasz, co sprzedawać
• Chcesz reklamować swoje produkty
• Nie planujesz się reklamować lub korzystać z zaawansowanych narzędzi do sprzedaży
• Chcesz spełnić wymagania i uzyskać najlepsze miejsca na stronach produktów
• Chcesz korzystać z zaawansowanych narzędzi sprzedaży, takich jak interfejsy API i raporty
• Chcesz sprzedawać produkty w kategoriach objętych ograniczeniami

Cechy planu sprzedaży

Dodaj nowe produkty do katalogu Amazon
Rozwijaj swoją firmę dzięki Fulfilment by Amazon
Zgłoś chęć sprzedaży w dodatkowych kategoriach
Oszczędzaj czas, zamieszczając oferty grupami
Zarządzaj zapasami za pomocą źródeł danych, arkuszy kalkulacyjnych i raportów
Spełnij wymagania i uzyskaj najlepsze miejsca na stronach produktów
Zwiększ wydajność sprzedaży dzięki integracji z interfejsem API
Ustaw własne opłaty za wysyłkę dla produktów innych niż multimedia*
Przyciągaj klientów za pomocą narzędzi reklamowych na miejscu
Wprowadzaj promocje, w tym bezpłatną wysyłkę
Dodawaj wielu użytkowników do swojego konta
* Książki, muzyka, filmy i DVD

Żargon Amazon:

Prowizja od sprzedaży

Za każdy sprzedany przedmiot sprzedawcy płacą firmie Amazon prowizję od jego całkowitej ceny - wliczając w to cenę przedmiotu, koszt wysyłki oraz wszelkie opłaty za pakowanie prezentów - lub minimalną kwotę, w zależności od tego, która z tych wartości jest większa. Prowizję od sprzedaży uiszcza się dodatkowo do opłat za plan sprzedaży.
OPŁATY

Prowizje od sprzedaży dla danych kategorii

Sprzedający płacą prowizję za każdy sprzedany przedmiot. Dla wszystkich produktów Amazon odejmuje stosowną wartość procentową prowizji, obliczoną na podstawie podstawie całkowitej ceny sprzedaży. Całkowita cena sprzedaży to całkowita kwota zapłacona przez kupującego, wliczając w to cenę towaru i wszelkie opłaty za dostawę lub opakowanie prezentów.

Tabela prowizji i opłat (obowiązuje od momentu uruchomienia amazon.pl)

Kategoria

Promocyjne prowizje od sprzedaży

zastosowanie do 1 kwietnia 2022 r.

Standardowe prowizje od sprzedaży

Minimalna kwota prowizji

Kategorie produktów ze stałą prowizją
Produkcja dodatków
10 %
12 %
1 zł
Akcesoria do urządzeń Amazon
45 %
45 %
1 zł
Produkty dla dzieci (bez ubrań dla dzieci)
· 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł
· 11% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł
· 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł
· 15% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł
1 zł
Uroda
· 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł
· 11% dla przedmiotów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł
· 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł
· 15% dla przedmiotów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł
1 zł
Książki, muzyka, VHS, DVD
· 9% w przypadku książek, 10% w przypadku muzyki, VHS i DVD
15 %
--
Artykuły biznesowe, przemysłowe i naukowe
10%
15 %
1 zł
Samochód i motocykl
· 7% dla urządzeń elektronicznych do samochodów i motocykli

· 8% dla akcesoriów elektronicznych do samochodów i motocykli

· 9% dla pozostałych produktów samochodowych i motocyklowych
· 7% dla urządzeń elektronicznych do samochodów i motocykli

· 12% dla akcesoriów elektronicznych do samochodów i motocykli

· 15% dla pozostałych produktów samochodowych i motocyklowych
1 zł
Odzież, obuwie i torebki1
Wybór do Fulfilment by Amazon (FBA)
· 10% dla części całkowitej ceny sprzedaży do 180 zł

· 7% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 180 zł

Dla wszystkich innych wyborów :
· 10% zryczałtowanej opłaty
Wybór do Fulfilment by Amazon (FBA)
· 15% dla części całkowitej ceny sprzedaży do 180 zł

· 7% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 180 zł

Dla wszystkich innych wyborów :
· 15% zryczałtowanej opłaty
1 zł
Komputery
5%
7 %
1 zł
Akcesoria komputerowe
· 12% za część całkowitej ceny sprzedaży do 50 zł

· 6 % za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 50 zł
· 15% za część całkowitej ceny sprzedaży do 400 zł

· 8% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 400 zł
1 zł
Elektronika użytkowa
5 %
7 %
1 zł
Majsterkowanie i narzędzia
10 %
12 %
1 zł
Materiały edukacyjne
10 %
15 %
1 zł
Akcesoria elektroniczne
· 12% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 50 zł

· 6% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 50 zł
· 15% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 400 zł

· 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 400 zł
1 zł
Zdrowie i higiena osobista
· 2,5% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł

· 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł
· 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł
· 15% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł
--
Dom i kuchnia
10 %
15 %
1 zł
Przemysłowe artykuły elektryczne
10 %
12 %
1 zł
Narzędzia i przyrządy przemysłowe
10 %
12 %
1 zł
Biżuteria
· 10% za część całkowitej ceny sprzedaży do 1000 zł
· 5% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 1000 zł
· 20% za część całkowitej ceny sprzedaży do 1000 zł
· 5% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 1000 zł
1 zł
Obsługa materiałów
10 %
12 %
1 zł
Obróbka metalu
10 %
12 %
1 zł
Instrumenty muzyczne i sprzęt dla DJ-ów
9 %
12 %
1 zł
Urządzenia do pielęgnacji2
· 6% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł
· 3% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł
· 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł
· 15% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł
1 zł
Oprogramowanie
9 %
15 %
--
Sport i aktywność na świeżym powietrzu
10 %
15 %
1 zł
Opony
4,5 %
7 %
1 zł
Gry wideo — gry i akcesoria
8 %
15 %
--
Gry wideo — konsole
4 %
8 %
--
Zegarki
· 10% za część całkowitej ceny sprzedaży do 200 zł

· 5% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 200 zł
· 15% za część całkowitej ceny sprzedaży do 1000 zł

· 5% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 1000 zł
1 zł
Wszystko inne
15 %
15 %
1 zł
Stawki prowizji od sprzedaży w przypadku wyboru realizacji przez Amazon (FBA) obowiązują w okresie promocyjnym do 31 marca 2022 r.
2 Aby uzyskać więcej informacji na temat różnych kategorii i produktów w grupie urządzeń higieny osobistej i pielęgnacji ciała, wybierz ten link.
OPŁATY

Opłaty za realizację

Opłaty za realizację zależą od tego, czy produkty planujesz wysyłać samodzielnie, czy też skorzystać z programu Fulfilment by Amazon (FBA) do obsługi logistyki.

Płać tylko za usługi, z których korzystasz

Nasza elastyczna struktura stawek ułatwia zwiększanie konkurencyjności.
Dzięki FBA płacisz tylko za usługi, z których korzystasz. Nie ma opłat abonamentowych, umów ani minimalnych wymagań dotyczących zapasów. Wysyłaj swoje produkty do naszych centrów realizacji zamówień i płać za wykorzystywane usługi realizacji zamówień oraz powierzchnię magazynową.
Opłata za realizację
Opłata ryczałtowa za produkt, w zależności od rodzaju produktu, wymiarów i wagi
Opłata za magazynowanie
Opłata miesięczna za metr sześcienny

Dowiedz się więcej o kosztach FBA

Więcej informacji na temat FBA oraz pełny zestaw naszych opłat dla każdego z naszych rynków można znaleźć poniżej.

Opłaty za przechowywanie w ramach FBA*

Opłaty za magazynowanie zapasów są naliczane co miesiąc na podstawie średniej dziennej objętości (mierzonej w metrach sześciennych), jaką zajmują produkty w centrach realizacji Amazon. Pomiar objętości dokonywany jest na podstawie rozmiaru prawidłowo zapakowanego i gotowego do wysyłki produktu.

Miesiąc

Odzież, obuwie i torby
usługi opcjonalne

Wszystkie pozostałe kategorie usługi opcjonalne

Produkt ponadwymiarowy

Styczeń — wrzesień
15,60 € za m3 miesięcznie
26,00 € za m3 miesięcznie
18,00 € za m3 miesięcznie
Październik — grudzień
21,60 € za m3 miesięcznie
36,00 € za m3 miesięcznie
25,00 € za m3 miesięcznie
* Opłaty za magazynowanie są określane na podstawie średniej dziennej objętości (mierzonej w metrach sześciennych), jaką zajmują produkty w centrach realizacji Amazon.
Nota: Dodatkowe opłaty za magazynowanie zapasów dotyczą produktów zaklasyfikowanych jako towary niebezpieczne oraz produktów przechowywanych w centrum realizacji zamówień przez ponad 365 dni (opłaty za magazynowanie długoterminowe).
Gdy realizujesz zamówienia samodzielnie, Amazon pobiera opłaty za wysyłkę w oparciu o kategorię produktu i wybraną przez klienta usługę wysyłki, a następnie przekazuje Ci kwotę w postaci zwrotu za wysyłkę.
Sprzedawcy z planem Profesjonalnym ustalają własne stawki za wysyłkę. Gdy klient kupi produkt, otrzymasz od firmy Amazon środki odpowiadające stawce za wysyłkę. Należy pamiętać, że prowizja od sprzedaży jest obliczana jest obliczana na podstawie całkowitej ceny sprzedaży, w tym ceny przedmiotu, kosztów wysyłki i wszelkich opłat za pakowanie prezentów.
Sprzedawcy korzystający z planu Indywidualnego mają ustalone stawki za wysyłkę Amazon dla wszystkich produktów. Sprzedający w planie Indywidualnym muszą wysyłać zamówienia po ustalonych stawkach, nawet jeśli zwrot za wysyłkę jest mniejszy niż całkowite koszty wysyłki, dlatego ważne jest, aby wycenić produkty w sposób zapewniający Ci zysk.

Oszacuj swoje opłaty FBA

Wprowadź koszty realizacji i porównaj rentowność metody realizacji z FBA. Opłaty są obliczane na podstawie standardowych opłat za magazynowanie i realizację w ramach FBA, jak opisano powyżej.

Przykłady produktów*

Rodzaje produktów
Karta SD
Toster
Keyboard
Rozmiar produktu
Mała koperta
Paczka standardowa
Duże produkty nadwymiarowe
Wymiary
3,2 x 2,4 x 0,2 cm
25,5 x 18,5 x 17 cm
74 x 56 x 32 cm
Masa przesyłki wychodzącej
30 g
2,2 kg
6,2 kg
Sprzedaż na amazon.pl
4,53 zł
6,83 zł
10,77 zł
Realizacja z zapasów w PL (EFN)
17,55 zł
43,05 zł
102,35 zł
Sprzedaż na platformie handlowej dla UE
Realizacja z zapasów w Polsce (ogólnoeuropejskie)
od € 1,63
od € 4,57
od € 8,20
* Cena za sztukę, przechowywanie w październiku.
Planujesz sprzedaż w całej Europie? Ogólnoeuropejskie i europejskie rozwiązania FBA umożliwiają tysiącom firm dotarcie do milionów klientów Prime w całej Europie, w sposób szybszy i tańszy.

Inne koszty

Przy obliczaniu pełnego kosztu sprzedaży w sklepach Amazon należy wziąć pod uwagę dodatkowe koszty sprzedaży, które mogą zostać naliczone oraz inne opcjonalne programy, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż

Dodatkowe opłaty za sprzedaż

Opłaty za przechowywanie
Jeśli przechowujesz zapasy w centrum realizacji zamówień Amazon — dostępnym dla sprzedawców korzystających z FBA — oprócz miesięcznych opłat za przechowywanie zapasów, możesz ponosić inne opłaty, na przykład za przechowywanie długoterminowe lub za usunięcie.
Opłata administracyjna za zwrot
Jeśli zwrócisz klientowi środki za zamówienie, za które już otrzymałeś płatność, Amazon zwróci Ci kwotę prowizji zapłaconej przez Ciebie za produkt(y) pomniejszoną o obowiązującą opłatę administracyjną za zwrot równą mniejszej z dwóch wartości: 20 zł lub 20% obowiązującej prowizji.

Przykładowo: jeśli zwrócisz klientowi 50,00 zł łącznej ceny sprzedaży towaru w kategorii z 15% prowizją, Twoja opłata administracyjna za zwrot wyniesie 1,50 zł (50,00 zł x 15% prowizji = 7,50 zł).
Opłaty za dużą liczbę wystawionych produktów
Opłata za dużą liczbę wystawionych produktów będzie obowiązywać tylko wtedy, gdy przekroczysz 2 miliony jednostek SKU w danym miesiącu i zostanie ona zastosowana do największej liczby jednostek SKU powyżej 2 milionów w dowolnym momencie w ciągu tego miesiąca. Za każdą aktywną jednostkę SKU inną niż multimedia powyżej 2 milionów obowiązuje opłata w wysokości 0,0016 zł.
Masz do sprzedania tylko kilka rzeczy?

Zacznij sprzedawać już dziś

Zaprezentuj swoje produkty milionom klientów w całej Europie, którzy codziennie wchodzą na stronę Amazon.pl
© 1996-2021 Amazon.com, Inc. lub podmioty stowarzyszone