OPŁATY

Porozmawiajmy o liczbach, korzystając z kalkulatora prowizji Amazon

Koszty sprzedaży w serwisie Amazon zależą od planu sprzedaży, kategorii produktu, strategii realizacji i innych zmiennych. Opcje są elastyczne, więc można znaleźć kombinację, która jest optymalna dla Ciebie i Twoich celów.
Oplaty

Plan sprzedaży

Plan Indywidualny to koszt 4 zł za sprzedaną sztukę produktu, a Plan Profesjonalny to koszt 165,91 zł (bez VAT) miesięcznie bez względu na liczbę sprzedanych sztuk.

Prowizja od sprzedaży

Amazon pobiera prowizję od sprzedaży za każdy sprzedany produkt. Kwota zależy od kategorii produktu. Większośc prowizji wynosi o 8% do 15%.

Opłaty za realizację

Koszt wysyłki zamówień zależy od tego, czy realizujesz zamówienia samodzielnie, czy korzystasz z usługi Fulfilment by Amazon (FBA).

Inne koszty

Niektórzy sprzedający mogą ponosić dodatkowe opłaty (takie jak opłaty za długoterminowe przechowywanie) lub płacić za opcjonalne programy, takie jak usługi reklamowe czy usługi konta premium.

Uzyskiwanie płatności i uiszczanie opłat

Podczas konfiguracji konta sprzedawcy podajesz numer karty kredytowej i konto bankowe. Firma Amazon obciąży kartę kredytową w celu pokrycia opłat, a wpływy ze sprzedaży zostaną przekazane na Twoje konto bankowe.
PLANY

Plany sprzedaży

Nasze plany sprzedaży dają Ci swobodę płacenia określonej stawki za jedną sprzedaż lub uiszczania ryczałtowej opłaty miesięcznej. Możesz zmienić lub anulować swój plan w dowolnym momencie.

Plany

Indywidualny

Profesjonalny

4

(bez VAT) / sprzedany produkt
+ dodatkowe opłaty za sprzedaż

165,91

(bez VAT) / miesiąc
+ dodatkowe opłaty za sprzedaż

Przegląd

Ten plan może być odpowiedni dla Ciebie, jeśli...
• Sprzedajesz mniej niż 40 przedmiotów miesięcznie
• Sprzedajesz więcej niż 40 przedmiotów miesięcznie
• Jeszcze się zastanawiasz, co sprzedawać
• Chcesz reklamować swoje produkty
• Nie planujesz się reklamować lub korzystać z zaawansowanych narzędzi do sprzedaży
• Chcesz korzystać z zaawansowanych narzędzi sprzedaży, takich jak interfejsy API i raporty
• Chcesz sprzedawać produkty w kategoriach objętych ograniczeniami

Cechy planu sprzedaży

Dodaj nowe produkty do katalogu Amazon
Rozwijaj swoją firmę dzięki Fulfilment by Amazon
Zgłoś chęć sprzedaży w dodatkowych kategoriach
Oszczędzaj czas, zamieszczając oferty grupami
Zarządzaj zapasami za pomocą źródeł danych, arkuszy kalkulacyjnych i raportów
Zwiększ wydajność sprzedaży dzięki integracji z interfejsem API
Ustaw własne opłaty za wysyłkę dla produktów innych niż multimedia*
Przyciągaj klientów za pomocą narzędzi reklamowych na miejscu
Wprowadzaj promocje, w tym bezpłatną wysyłkę
Dodawaj wielu użytkowników do swojego konta
* Książki, muzyka, filmy i DVD
Kalkulator przychodów

Oszacuj przychody z Amazon

Podaj szczegóły produktu i koszty realizacji, aby w czasie rzeczywistym zobaczyć porównanie kosztów różnych metod realizacji.
Revenue calculator

Żargon Amazon:

Prowizja od sprzedaży

Za każdy sprzedany przedmiot sprzedawcy płacą firmie Amazon prowizję od jego całkowitej ceny - wliczając w to cenę przedmiotu, koszt wysyłki oraz wszelkie opłaty za pakowanie prezentów - lub minimalną kwotę, w zależności od tego, która z tych wartości jest większa. Prowizję od sprzedaży uiszcza się dodatkowo do opłat za plan sprzedaży.
OPŁATY

Prowizje od sprzedaży dla danych kategorii

Sprzedający płacą prowizję za każdy sprzedany przedmiot. Dla wszystkich produktów Amazon odejmuje stosowną wartość procentową prowizji, obliczoną na podstawie podstawie całkowitej ceny sprzedaży. Całkowita cena sprzedaży to całkowita kwota zapłacona przez kupującego, wliczając w to cenę towaru i wszelkie opłaty za dostawę lub opakowanie prezentów.

Tabela prowizji od sprzedaży

Kategoria produktu

Standardowe prowizje od sprzedaży

Minimalna prowizja jednostkowa od sprzedaży

Kategorie produktów ze stałą prowizją
Akcesoria do urządzeń Amazon
45 %
1 zł
Produkty dla niemowląt
• 8 % w przypadku produktów o łącznej cenie do 40 zł
• 10 % w przypadku produktów o łącznej cenie powyżej 40 zł
1 zł
Wózki dziecięce oraz sprzęt zabezpieczający**
• 8 % w przypadku produktów o łącznej cenie do 40 zł
• 10 % w przypadku produktów o łącznej cenie powyżej 40 zł
1 zł
Uroda
• 4 % w przypadku produktów o łącznej cenie do 40 zł
• 6 % w przypadku produktów o łącznej cenie powyżej 40 zł
1 zł
Piwo, wino i napoje spirytusowe**
10 %
1 zł
Książki
9 %
Nie dotyczy
Muzyka, filmy i DVD
10 %
Nie dotyczy
Artykuły biznesowe, przemysłowe i naukowe
10 %
1 zł
Motoryzacja i sporty motorowe
• 7 % w przypadku urządzeń elektronicznych z kategorii „Motoryzacja i sporty motorowe”, do maksymalnej opłaty w wysokości 120 zł
• 8 % w przypadku akcesoriów elektronicznych z kategorii „Motoryzacja i sporty motorowe”, do maksymalnej opłaty w wysokości 120 zł
• 9% w przypadku pozostałych produktów z kategorii „Motoryzacja i sporty motorowe"
1 zł
Odzież i akcesoria
Asortyment FBA (Realizacja przez Amazon):

• 10 % w przypadku części składowej łącznej ceny do 180 zł
• 7 % w przypadku każdej części składowej łącznej ceny powyżej 180 zł

Pozostały asortyment:
• 10% (opłata zryczałtowana)
1 zł
Komputery
• 3 % w przypadku części składowej łącznej ceny do 2000 zł
• 1,5 % w przypadku każdej części składowej łącznej ceny powyżej 2000 zł
1 zł
Akcesoria komputerowe
• 8 % w przypadku części składowej łącznej ceny do 50 zł
• 4 % w przypadku każdej części składowej łącznej ceny powyżej 50 zł
1 zł
Elektronika użytkowa
5 %
1 zł
Sprzęt rowerowy
8 % (do maksymalnej opłaty 120 zł)
1 zł
Majsterkowanie i narzędzia
6 %
1 zł
Akcesoria do drzwi, okien oraz kabin prysznicowych**
6 %
1 zł
Kleje domowe oraz opaski zaciskowe**
6 %
1 zł
Okulary**
Asortyment FBA (Realizacja przez Amazon):
• 10% w przypadku części składowej łącznej ceny do 180 zł
• 7% w przypadku każdej części składowej łącznej ceny powyżej 180 zł

Pozostały asortyment:
• 10 % (opłata zryczałtowana)
1 zł
Ochrona oczu**
Asortyment FBA (Realizacja przez Amazon):
• 10 % w przypadku części składowej łącznej ceny do 180 zł
• 7 % w przypadku każdej części składowej łącznej ceny powyżej 180 zł

Pozostały asortyment:
• 10 % (opłata zryczałtowana)
1 zł
Akcesoria elektroniczne
• 12 % w przypadku części składowej łącznej ceny do 50 zł
• 6 % w przypadku każdej części składowej łącznej ceny powyżej 50 zł
1 zł
Akcesoria do drukarek i skanerów**
• 12 % w przypadku części składowej łącznej ceny do 50 zł
• 6 % w przypadku każdej części składowej łącznej ceny powyżej 50 zł
1 zł
Sprzęt elektryczny i źródła energii do zastosowań komercyjnych
10 %
1 zł
Meble**
10 %
1 zł
Akcesoria do mebli**
6 %
1 zł
Materace**
10 %
1 zł
Artykuły spożywcze
• 8 % w przypadku produktów o łącznej cenie do 40 zł
• 11 % w przypadku produktów o łącznej cenie powyżej 40 zł
1 zł
Zdrowie i higiena osobista
• 2,5 % w przypadku produktów o łącznej cenie do 40 zł
• 8 % w przypadku produktów o łącznej cenie powyżej 40 zł
1 zł
Rękawice robocze wielokrotnego użytku oraz rękawice ochronne**
• 2,5 % w przypadku produktów o łącznej cenie do 40 zł
• 8 % w przypadku produktów o łącznej cenie powyżej 40 zł
1 zł
Urządzenia pełnowymiarowe
4 %
1 zł
Urządzenia kompaktowe
4 %
1 zł
Dom i kuchnia
10 %
1 zł
Tekstylia domowe oraz dywany**
10 %
1 zł
Biżuteria
• 12 % w przypadku części składowej łącznej ceny do 200 zł
• 5 % w przypadku każdej części składowej łącznej ceny powyżej 200 zł
1 zł
Trawnik i ogród
9 %
1 zł
Bagaż
10 %
1 zł
Akcesoria do bagażu**
10 %
1 zł
Instrumenty muzyczne i produkcja AV
9 %
1 zł
Artykuły biurowe
10 %
1 zł
Materiał opakowaniowy**
10 %
1 zł
Produkty dla zwierząt domowych
5,5 %
1 zł
Odzież i żywność dla zwierząt domowych**
5,5 %
1 zł
Urządzenia do higieny osobistej
• 8 % w przypadku produktów o łącznej cenie do 40 zł
• 7,5 % w przypadku produktów o łącznej cenie powyżej 40 zł
1 zł
Plecaki i torebki
Asortyment FBA (Realizacja przez Amazon):
• 10 % w przypadku części składowej łącznej ceny do 180 zł
• 7 % w przypadku każdej części składowej łącznej ceny powyżej 180 zł

Pozostały asortyment:
• 10 % (opłata zryczałtowana)
1 zł
Obuwie**
Asortyment FBA (Realizacja przez Amazon):
• 10 % w przypadku części składowej łącznej ceny do 180 zł
• 7 % w przypadku każdej części składowej łącznej ceny powyżej 180 zł

Pozostały asortyment:
• 10 % (opłata zryczałtowana)
1 zł
Oprogramowanie
9 %
Nie dotyczy
Sport i rekreacja
10 %
1 zł
Akcesoria rowerowe
8 %
1 zł
Opony
5,5 % (do maksymalnej opłaty 120 zł)
1 zł
Zabawki i gry
10 %
1 zł
Gry wideo i akcesoria do gier
8 %
Nie dotyczy
Konsole do gier wideo
4 %
Nie dotyczy
Zegarki
• 12 % w przypadku części składowej łącznej ceny do 200 zł
• 5 % w przypadku każdej części składowej łącznej ceny powyżej 200 zł
1 zł
Pozostałe kategorie
15 %
1 zł

1 Sprzedawcy ponoszą również opłatę za finalizację sprzedaży od każdego sprzedanego produktu multimedialnego. Wynosi ona 4 PLN w kategorii „Książki”, 3 PLN w kategorii „Muzyka”, 3 PLN w kategorii „Filmy i DVD” oraz 3 PLN w kategoriach „Oprogramowanie” i „Gry wideo” (w tym „Gry i akcesoria” oraz „Konsole”).

2 Dla Telefonów komórkowych i akcesoriów będą naliczane prowizje w wysokości 4,5%.

3 Więcej informacji na temat różnych podkategorii lub typów produktów w ramach kategorii Zdrowie i higiena osobista oraz Urządzenia do higieny osobistej znajdziesz znajdziesz na stronie Rodzaje produktów w kategorii Urządzenia do higieny osobistej.

** Są to nowo wprowadzone kategorie opłat dodane do Tabeli prowizji od sprzedaży w serwisie polskim, obowiązujące od 1 października 2025 r.
OPŁATY

Opłaty za realizację

Opłaty za realizację zależą od tego, czy produkty planujesz wysyłać samodzielnie, czy też skorzystać z programu Fulfilment by Amazon (FBA) do obsługi logistyki.

Płać tylko za usługi, z których korzystasz

Nasza elastyczna struktura stawek ułatwia zwiększanie konkurencyjności.
Dzięki FBA płacisz tylko za usługi, z których korzystasz. Nie ma opłat abonamentowych, umów ani minimalnych wymagań dotyczących zapasów. Wysyłaj swoje produkty do naszych centrów realizacji zamówień i płać za wykorzystywane usługi realizacji zamówień oraz powierzchnię magazynową.
Van moving quickly
Opłata za realizację
Opłata ryczałtowa za produkt, w zależności od rodzaju produktu, wymiarów i wagi
Boxes stacked up
Opłata za magazynowanie
Opłata miesięczna za metr sześcienny

Dowiedz się więcej o kosztach FBA

Więcej informacji na temat FBA i pełnego zestawu opłat dla każdego z naszych serwisów można znaleźć w poniższych językach.

Opłaty za przechowywanie w ramach FBA*

Opłaty za magazynowanie zapasów są naliczane co miesiąc na podstawie średniej dziennej objętości (mierzonej w metrach sześciennych), jaką zajmują produkty w centrach realizacji Amazon. Pomiar objętości dokonywany jest na podstawie rozmiaru prawidłowo zapakowanego i gotowego do wysyłki produktu.

Miesiąc

Odzież, obuwie i torby
(rozmiar standardowy)

Towary niebezpieczne — produkty hazmat (rozmiar standardowy)

Wszystkie pozostałe kategorie (rozmiar standardowy)

Towary niebezpieczne — produkty hazmat (ponadwymiarowy)

Wszystkie pozostałe kategorie (ponadwymiarowy)

Styczeń — wrzesień
€18.17 za metr sześcienny miesięcznie
€30 za metr sześcienny miesięcznie
€27.54 za metr sześcienny miesięcznie
€25 za metr sześcienny miesięcznie
€19.80 za metr sześcienny miesięcznie
Październik — grudzień
€26.58 za metr sześcienny miesięcznie
€45.92za metr sześcienny miesięcznie
€47.45 za metr sześcienny miesięcznie
€39.90 za metr sześcienny miesięcznie
€31.35 za metr sześcienny miesięcznie
* Opłaty za magazynowanie są określane na podstawie średniej dziennej objętości (mierzonej w metrach sześciennych), jaką zajmują produkty w centrach realizacji Amazon.
Nota: Dodatkowe opłaty za magazynowanie zapasów dotyczą produktów zaklasyfikowanych jako towary niebezpieczne oraz produktów przechowywanych w centrum realizacji zamówień przez ponad 241 dni (dopłata za długo magazynowane zapasy).
Gdy realizujesz zamówienia samodzielnie, Amazon pobiera opłaty za wysyłkę w oparciu o kategorię produktu i wybraną przez klienta usługę wysyłki, a następnie przekazuje Ci kwotę w postaci zwrotu za wysyłkę.
Sprzedawcy z planem Profesjonalnym ustalają własne stawki za wysyłkę. Gdy klient kupi produkt, otrzymasz od firmy Amazon środki odpowiadające stawce za wysyłkę. Należy pamiętać, że prowizja od sprzedaży jest obliczana jest obliczana na podstawie całkowitej ceny sprzedaży, w tym ceny przedmiotu, kosztów wysyłki i wszelkich opłat za pakowanie prezentów.
Sprzedawcy korzystający z planu Indywidualnego mają ustalone stawki za wysyłkę Amazon dla wszystkich produktów. Sprzedający w planie Indywidualnym muszą wysyłać zamówienia po ustalonych stawkach, nawet jeśli zwrot za wysyłkę jest mniejszy niż całkowite koszty wysyłki, dlatego ważne jest, aby wycenić produkty w sposób zapewniający Ci zysk.

Oszacuj swoje opłaty FBA

Wprowadź koszty realizacji i porównaj rentowność metody realizacji z FBA. Opłaty są obliczane na podstawie standardowych opłat za magazynowanie i realizację w ramach FBA, jak opisano powyżej.
Przykłady można znaleźć na stronie Realizacja przez Amazon i Seller Central
Planujesz sprzedaż w całej Europie? Ogólnoeuropejskie i europejskie rozwiązania FBA umożliwiają tysiącom firm dotarcie do milionów klientów Prime w całej Europie, w sposób szybszy i tańszy.

Inne koszty

Przy obliczaniu pełnego kosztu sprzedaży w sklepach Amazon należy wziąć pod uwagę dodatkowe koszty sprzedaży, które mogą zostać naliczone oraz inne opcjonalne programy, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż

Dodatkowe opłaty za sprzedaż

Opłaty za przechowywanie
Jeśli przechowujesz zapasy w centrum realizacji zamówień Amazon — dostępnym dla sprzedawców korzystających z FBA — oprócz miesięcznych opłat za przechowywanie zapasów, możesz ponosić inne opłaty, na przykład za przechowywanie długoterminowe, opłaty za nadwyżkę, lub za usunięcie.
Opłata administracyjna za zwrot
Jeśli zwrócisz klientowi środki za zamówienie, za które już otrzymałeś płatność, Amazon zwróci Ci kwotę prowizji zapłaconej przez Ciebie za produkt(y) pomniejszoną o obowiązującą opłatę administracyjną za zwrot równą mniejszej z dwóch wartości: 20 zł lub 20% obowiązującej prowizji.

Przykładowo: jeśli zwrócisz klientowi 50,00 zł łącznej ceny sprzedaży towaru w kategorii z 15% prowizją, Twoja opłata administracyjna za zwrot wyniesie 1,50 zł (50,00 zł x 15% prowizji = 7,50 zł).
Opłaty za dużą liczbę wystawionych produktów
Opłata za dużą liczbę wystawionych produktów będzie obowiązywać tylko wtedy, gdy przekroczysz 2 miliony jednostek SKU w danym miesiącu i zostanie ona zastosowana do największej liczby jednostek SKU powyżej 2 milionów w dowolnym momencie w ciągu tego miesiąca. Za każdą aktywną jednostkę SKU inną niż multimedia powyżej 2 milionów obowiązuje opłata w wysokości 0,0016 zł.

Programy opcjonalne

Reklama
Przyciągaj klientów, zanim ci w ogóle zrozumieją, że potrzebują Twojego produktu, do momentu, gdy go kupią. Usługa Amazon Advertising wykorzystuje model cenowy przypominający ten stosowany na aukcjach, oparty na kosztach kliknięcia (CPC). Oznacza to, że ustawiasz maksymalną kwotę, którą chcesz zapłacić, gdy kupujący kliknie Twoją reklamę.

Często zadawane pytania

Uzyskaj odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące korzystania z Amazon dla e-commerce.
Jak naliczane są opłaty za realizację zamówień przez Amazon (FBA)?
Opłaty za realizację zamówień przez Amazon (FBA) zależą od rodzaju i wielkości produktu oraz kanału realizacji poprzez który sprzedajesz swój produkt. Opłaty obejmują koszty magazynowania produktów w centrach logistycznych Amazon, kompletowania, pakowania i wysyłki zamówień, oraz zapewnienia obsługi klienta.

Opłaty za magazynowanie zapasów naliczane są za wszystkie produkty składowane w centrum logistycznym Amazon na podstawie miesiąca kalendarzowego. Możesz oszacowań opłaty za realizację przez Amazon (FBA) dla wybranych produktów za pomocą narzędzia kalkulator przychodów FBA.
Co to jest kalkulator przychodów FBA?
Kalkulator przychodów FBA to narzędzie umożliwiające sprawdzenie szacunkowych przychodów ze sprzedaży dla wszystkich dostępnych opcji realizaji sprzedaży produktów, które wystawiłeś w serwisie Amazon i zarejestrowałeś w programie realizacji przez Amazon FBA. Możesz także porównać opłaty i rentowność różnych metod realizacji.
Co można sprzedawać w serwisie Amazon?
Koszty sprzedaży to opłaty, które ponoszą wszyscy sprzedawcy aby wystawiać i sprzedawać swoje produkty. Obejmują one prowizję od sprzedaży, która stanowi procent ceny całkowitej sprzedaży każdego sprzedanego produktu. Następnie w zależności od planu sprzedaży, możesz ponosić opłatę określonej stawki za jednorazową sprzedaż lub ryczałtową opłatę miesięczną. Ponadto niektórzy sprzedający mogą ponosić dodatkowe opłaty za opcjonalne programy, takie jak usługi reklamowe czy usługi konta premium. Na tej stornie znajdziesz szczegółowe informacje.

Opłaty za realizację FBA (Fulfilment By Amazon) są naliczane tylko za produkty, które wystawiłeś do sprzedaży w ramach tej konkretnej opcji realizacji. Opłaty obejmują koszty magazynowania produktów w centrach logistycznych Amazon, kompletowanie, pakowanie i wysyłki zamówień w programie FBA. Jeśli zdecydujesz się na tę opcję, opłaty za realizację zostaną naliczone wraz z innymi opłatami Amazon wymienionymi powyżej.
Jak naliczane są opłaty za składowanie zapasów?
Sprzedający muszą pokryć opłaty za składowanie zapasów naliczane za wszystkie jednostki przechowywane w centrum logistycznym Amazon. Opłaty naliczane są na podstawie średniej dziennej objętości zapasów mierzonej w stopach sześciennych dla Zjednoczonego Królestwa i metrach sześciennych dla innych serwisów europejskich.

Opłata za stopę sześcienną/metr sześcienny różni się w zależności od miesiąca kalendarzowego - jest niższa od stycznia do września, a nieco wyższa kwota pobierana jest w miesiącach o dużym natężeniu ruchu - na koniec roku, od października do grudnia. Dokładna kwota zależy również od kategorii, do której należy Twój produkt, a także od jego wymiarów (rozmiaru).

Pobierana jest osobna miesięczna opłata za magazynowanie zapasów produktów sklasyfikowanych jako towary niebezpieczne.
Masz do sprzedania tylko kilka rzeczy?

Zacznij sprzedawać już dziś

Zaprezentuj swoje produkty milionom klientów w całej Europie, którzy codziennie wchodzą na stronę Amazon.pl
165,91 zł (bez VAT) miesięcznie + opłaty za sprzedaż
© 2025 Amazon.com, Inc. lub podmioty stowarzyszone
Facebook logo
Twitter logo
LinkedIn logo
Tiktok logo
YouTube logo