OPŁATY

Porozmawiajmy o liczbach, korzystając z kalkulatora prowizji Amazon

Koszty sprzedaży w serwisie Amazon zależą od planu sprzedaży, kategorii produktu, strategii realizacji i innych zmiennych. Opcje są elastyczne, więc można znaleźć kombinację, która jest optymalna dla Ciebie i Twoich celów.
Oplaty

Plan sprzedaży

Plan Indywidualny to koszt 4 zł za sprzedaną sztukę produktu, a Plan Profesjonalny to koszt 165,91 zł (bez VAT) miesięcznie bez względu na liczbę sprzedanych sztuk.

Prowizja od sprzedaży

Amazon pobiera prowizję od sprzedaży za każdy sprzedany produkt. Kwota zależy od kategorii produktu. Większośc prowizji wynosi o 8% do 15%.

Opłaty za realizację

Koszt wysyłki zamówień zależy od tego, czy realizujesz zamówienia samodzielnie, czy korzystasz z usługi Fulfilment by Amazon (FBA).

Inne koszty

Niektórzy sprzedający mogą ponosić dodatkowe opłaty (takie jak opłaty za długoterminowe przechowywanie) lub płacić za opcjonalne programy, takie jak usługi reklamowe czy usługi konta premium.

Uzyskiwanie płatności i uiszczanie opłat

Podczas konfiguracji konta sprzedawcy podajesz numer karty kredytowej i konto bankowe. Firma Amazon obciąży kartę kredytową w celu pokrycia opłat, a wpływy ze sprzedaży zostaną przekazane na Twoje konto bankowe.
PLANY

Plany sprzedaży

Nasze plany sprzedaży dają Ci swobodę płacenia określonej stawki za jedną sprzedaż lub uiszczania ryczałtowej opłaty miesięcznej. Możesz zmienić lub anulować swój plan w dowolnym momencie.

Plany

Indywidualny

Profesjonalny

4

(bez VAT) / sprzedany produkt
+ dodatkowe opłaty za sprzedaż

165,91

(bez VAT) / miesiąc
+ dodatkowe opłaty za sprzedaż

Przegląd

Ten plan może być odpowiedni dla Ciebie, jeśli...
• Sprzedajesz mniej niż 40 przedmiotów miesięcznie
• Sprzedajesz więcej niż 40 przedmiotów miesięcznie
• Jeszcze się zastanawiasz, co sprzedawać
• Chcesz reklamować swoje produkty
• Nie planujesz się reklamować lub korzystać z zaawansowanych narzędzi do sprzedaży
• Chcesz korzystać z zaawansowanych narzędzi sprzedaży, takich jak interfejsy API i raporty
• Chcesz sprzedawać produkty w kategoriach objętych ograniczeniami

Cechy planu sprzedaży

Dodaj nowe produkty do katalogu Amazon
Rozwijaj swoją firmę dzięki Fulfilment by Amazon
Zgłoś chęć sprzedaży w dodatkowych kategoriach
Oszczędzaj czas, zamieszczając oferty grupami
Zarządzaj zapasami za pomocą źródeł danych, arkuszy kalkulacyjnych i raportów
Zwiększ wydajność sprzedaży dzięki integracji z interfejsem API
Ustaw własne opłaty za wysyłkę dla produktów innych niż multimedia*
Przyciągaj klientów za pomocą narzędzi reklamowych na miejscu
Wprowadzaj promocje, w tym bezpłatną wysyłkę
Dodawaj wielu użytkowników do swojego konta
* Książki, muzyka, filmy i DVD
Kalkulator przychodów

Oszacuj przychody z Amazon

Podaj szczegóły produktu i koszty realizacji, aby w czasie rzeczywistym zobaczyć porównanie kosztów różnych metod realizacji.
Revenue calculator

Żargon Amazon:

Prowizja od sprzedaży

Za każdy sprzedany przedmiot sprzedawcy płacą firmie Amazon prowizję od jego całkowitej ceny - wliczając w to cenę przedmiotu, koszt wysyłki oraz wszelkie opłaty za pakowanie prezentów - lub minimalną kwotę, w zależności od tego, która z tych wartości jest większa. Prowizję od sprzedaży uiszcza się dodatkowo do opłat za plan sprzedaży.
OPŁATY

Prowizje od sprzedaży dla danych kategorii

Sprzedający płacą prowizję za każdy sprzedany przedmiot. Dla wszystkich produktów Amazon odejmuje stosowną wartość procentową prowizji, obliczoną na podstawie podstawie całkowitej ceny sprzedaży. Całkowita cena sprzedaży to całkowita kwota zapłacona przez kupującego, wliczając w to cenę towaru i wszelkie opłaty za dostawę lub opakowanie prezentów.

Tabela prowizji i opłat

Kategoria

Prowizje od sprzedaży

Minimalna kwota prowizji

Kategorie produktów ze stałą prowizją
Druk 3D
10 %
1 zł
Akcesoria do urządzeń Amazon
45 %
1 zł
Produkty dla niemowląt (bez ubrań dla niemowląt)
· 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł
· 10% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł
1 zł
Uroda
· 4% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł
· 6% dla przedmiotów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł
1 zł
Książki, muzyka, VHS, DVD1
· 9% w przypadku książek, 10% w przypadku muzyki, VHS i DVD
--
Artykuły biznesowe, przemysłowe i naukowe
10%
1 zł
Samochód i motocykl
· 7% w przypadku urządzeń elektronicznych do samochodów i motocykli (do maksymalnej opłaty 120 PLN)

· 8% dla akcesoriów elektronicznych do samochodów i motocykli motocykli (do maksymalnej opłaty 120 PLN)

· 9% dla pozostałych produktów samochodowych i motocyklowych
1 zł
Odzież
• W przypadku asortymentu Prime o łącznej cenie powyżej 180 zł:
10% dla produktów o łącznej cenie powyżej 65 zł, ale nie przekraczającej 180 zł. W przypadku produktów o łącznej cenie powyżej 65 zł, prowizja od sprzedaży • W przypadku dowolnego asortymentu o łącznej cenie powyżej 65 zł: 10%dla części ceny łącznej powyżej 180 zł będzie wynosić 7%.
• W przypadku dowolnego asortymentu o łącznej cenie do 65 zł: 8%
• W przypadku dowolnego asortymentu o łącznej cenie powyżej 65 zł: 10%







1 zł
Obuwie i Torebki2
Wybór do Fulfilment by Amazon (FBA)
· 10% dla części całkowitej ceny sprzedaży do 180 zł

· 7% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 180 zł

Dla wszystkich innych wyborów :
· 10% zryczałtowanej opłaty
1 zł
Komputery
· 3% w przypadku części składowej łącznej ceny sprzedaży do 2000 PLN

· 1,5% w przypadku każdej części składowej łącznej ceny sprzedaży powyżej 2000 PLN
1 zł
Akcesoria komputerowe
· 8% w przypadku części składowej łącznej ceny sprzedaży do 50 PLN

· 4% w przypadku każdej części składowej łącznej ceny sprzedaży powyżej 50 PLN
1 zł
Elektronika użytkowa3
5 %
1 zł
Sprzęt rowerowy
8% (do maksymalnej opłaty 120 PLN)
1 zł
Majsterkowanie i narzędzia
6 %
1 zł
Materiały edukacyjne
10 %
1 zł
Akcesoria
elektroniczne3
· 12% w przypadku części
składowej łącznej ceny
sprzedaży do 50 PLN

· 6% w przypadku każdej
części składowej łącznej
ceny sprzedaży powyżej
50 PLN
1 zł
Kontrola przepływu i filtracja
10 %
1 zł
Transfer płynów
10 %
1 zł
Artykuły spożywcze
· 8% w przypadku produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 PLN

· 11% w przypadku produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 PLN
1 zł
Zdrowie i higiena osobista4
· 2,5% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł

· 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł
--
Dom i kuchnia
10 %
1 zł
Przemysłowe artykuły elektryczne
10 %
1 zł
Narzędzia i przyrządy przemysłowe
10 %
1 zł
Biżuteria
· 12% za część całkowitej ceny sprzedaży do 200 zł
· 5% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 200 zł
1 zł
Ogród
9 %
1 zł
Bagaż
10 %
1 zł
Obsługa materiałów
10 %
1 zł
Obróbka metalu
10 %
1 zł
Instrumenty muzyczne i sprzęt dla DJ-ów
9 %
1 zł
Artykuły biurowe
10 %
1 zł
Produkty dla zwierząt domowych
5,5 %
1 zł
Urządzenia do higieny osobistej4
· 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł
· 7.5% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł
1 zł
Oprogramowanie
9 %
--
Sport i aktywność na świeżym powietrzu
10 %
1 zł
Opony
5,5% (do maksymalnej opłaty 120 PLN)
1 zł
Zabawki
10 %
1 zł
Gry wideo — gry i akcesoria
8 %
--
Gry wideo — konsole
4 %
--
Zegarki
· 12% za część całkowitej ceny sprzedaży do 200 zł

· 5% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 200 zł
1 zł
Pozostałe kategorie
15 %
1 zł

Sprzedawcy ponoszą również opłatę za finalizację sprzedaży od każdego sprzedanego produktu multimedialnego. Wynosi ona 4 PLN w kategorii „Książki”, 3 PLN w kategorii „Muzyka”, 3 PLN w kategorii „Filmy i DVD” oraz 3 PLN w kategoriach „Oprogramowanie” i „Gry wideo” (w tym „Gry i akcesoria” oraz „Konsole”). Opłaty te są jednak obecnie zniesione w okresie promocyjnym, tj. od 15 sierpnia 2022 do 31 grudnia 2023.

2
Podane stawki prowizji od sprzedaży dla asortymentu FBA obowiązują w okresie promocyjnym do 31 marca 2024.

3
Dla Telefonów komórkowych i akcesoriów będą naliczane prowizje w wysokości 4,5% w okresie promocyjnym do 31 Marca 2024.
4 Więcej informacji na temat różnych podkategorii lub typów produktów w ramach kategorii Zdrowie i higiena osobista oraz Urządzenia do higieny osobistej znajdziesz znajdziesz na stronie Rodzaje produktów w kategorii Urządzenia do higieny osobistej.
OPŁATY

Opłaty za realizację

Opłaty za realizację zależą od tego, czy produkty planujesz wysyłać samodzielnie, czy też skorzystać z programu Fulfilment by Amazon (FBA) do obsługi logistyki.

Płać tylko za usługi, z których korzystasz

Nasza elastyczna struktura stawek ułatwia zwiększanie konkurencyjności.
Dzięki FBA płacisz tylko za usługi, z których korzystasz. Nie ma opłat abonamentowych, umów ani minimalnych wymagań dotyczących zapasów. Wysyłaj swoje produkty do naszych centrów realizacji zamówień i płać za wykorzystywane usługi realizacji zamówień oraz powierzchnię magazynową.
Van moving quickly
Opłata za realizację
Opłata ryczałtowa za produkt, w zależności od rodzaju produktu, wymiarów i wagi
Boxes stacked up
Opłata za magazynowanie
Opłata miesięczna za metr sześcienny

Dowiedz się więcej o kosztach FBA

Więcej informacji na temat FBA i pełnego zestawu opłat dla każdego z naszych serwisów można znaleźć w poniższych językach.

Opłaty za przechowywanie w ramach FBA*

Opłaty za magazynowanie zapasów są naliczane co miesiąc na podstawie średniej dziennej objętości (mierzonej w metrach sześciennych), jaką zajmują produkty w centrach realizacji Amazon. Pomiar objętości dokonywany jest na podstawie rozmiaru prawidłowo zapakowanego i gotowego do wysyłki produktu.

Miesiąc

Odzież, obuwie i torby
(rozmiar standardowy)

Towary niebezpieczne — produkty hazmat (rozmiar standardowy)

Wszystkie pozostałe kategorie (rozmiar standardowy)

Towary niebezpieczne — produkty hazmat (ponadwymiarowy)

Wszystkie pozostałe kategorie (ponadwymiarowy)

Styczeń — wrzesień
16,52 € za m3 miesięcznie
30,00 € za m3 miesięcznie
27,54 € za m3 miesięcznie
25,00 € za m3 miesięcznie
19,80 € za m3 miesięcznie
Październik — grudzień
23,11 € za m3 miesięcznie
41,00 € za m3 miesięcznie
42,37 € za m3 miesięcznie
35,00 € za m3 miesięcznie
27,50 € za m3 miesięcznie
* Opłaty za magazynowanie są określane na podstawie średniej dziennej objętości (mierzonej w metrach sześciennych), jaką zajmują produkty w centrach realizacji Amazon.
Nota: Dodatkowe opłaty za magazynowanie zapasów dotyczą produktów zaklasyfikowanych jako towary niebezpieczne oraz produktów przechowywanych w centrum realizacji zamówień przez ponad 271 dni (dopłata za długo magazynowane zapasy).
Gdy realizujesz zamówienia samodzielnie, Amazon pobiera opłaty za wysyłkę w oparciu o kategorię produktu i wybraną przez klienta usługę wysyłki, a następnie przekazuje Ci kwotę w postaci zwrotu za wysyłkę.
Sprzedawcy z planem Profesjonalnym ustalają własne stawki za wysyłkę. Gdy klient kupi produkt, otrzymasz od firmy Amazon środki odpowiadające stawce za wysyłkę. Należy pamiętać, że prowizja od sprzedaży jest obliczana jest obliczana na podstawie całkowitej ceny sprzedaży, w tym ceny przedmiotu, kosztów wysyłki i wszelkich opłat za pakowanie prezentów.
Sprzedawcy korzystający z planu Indywidualnego mają ustalone stawki za wysyłkę Amazon dla wszystkich produktów. Sprzedający w planie Indywidualnym muszą wysyłać zamówienia po ustalonych stawkach, nawet jeśli zwrot za wysyłkę jest mniejszy niż całkowite koszty wysyłki, dlatego ważne jest, aby wycenić produkty w sposób zapewniający Ci zysk.

Oszacuj swoje opłaty FBA

Wprowadź koszty realizacji i porównaj rentowność metody realizacji z FBA. Opłaty są obliczane na podstawie standardowych opłat za magazynowanie i realizację w ramach FBA, jak opisano powyżej.

Przykłady produktów*

Rodzaje produktów
Karta SD
Toster
Keyboard
Rozmiar produktu
Mała koperta
Paczka standardowa
Duże produkty nadwymiarowe
Wymiary
3,2 x 2,4 x 0,2 cm
25,5 x 18,5 x 17 cm
150 x 10 x 10 cm
Masa przesyłki wychodzącej
30 g
2,2 kg
5,4 kg
Sprzedaż na amazon.pl
4,75 zł
6,95 zł
12,39 zł
Realizacja z zapasów w PL (EFN)
20,25 zł
60,43 zł
134,21 zł
Sprzedaż na platformie handlowej dla UE
Realizacja z zapasów w Polsce (ogólnoeuropejskie)
od 1,90 €
od 5,98 €
od 10,66 €
Planujesz sprzedaż w całej Europie? Ogólnoeuropejskie i europejskie rozwiązania FBA umożliwiają tysiącom firm dotarcie do milionów klientów Prime w całej Europie, w sposób szybszy i tańszy.

Inne koszty

Przy obliczaniu pełnego kosztu sprzedaży w sklepach Amazon należy wziąć pod uwagę dodatkowe koszty sprzedaży, które mogą zostać naliczone oraz inne opcjonalne programy, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż

Dodatkowe opłaty za sprzedaż

Opłaty za przechowywanie
Jeśli przechowujesz zapasy w centrum realizacji zamówień Amazon — dostępnym dla sprzedawców korzystających z FBA — oprócz miesięcznych opłat za przechowywanie zapasów, możesz ponosić inne opłaty, na przykład za przechowywanie długoterminowe, opłaty za nadwyżkę, lub za usunięcie.
Opłata administracyjna za zwrot
Jeśli zwrócisz klientowi środki za zamówienie, za które już otrzymałeś płatność, Amazon zwróci Ci kwotę prowizji zapłaconej przez Ciebie za produkt(y) pomniejszoną o obowiązującą opłatę administracyjną za zwrot równą mniejszej z dwóch wartości: 20 zł lub 20% obowiązującej prowizji.

Przykładowo: jeśli zwrócisz klientowi 50,00 zł łącznej ceny sprzedaży towaru w kategorii z 15% prowizją, Twoja opłata administracyjna za zwrot wyniesie 1,50 zł (50,00 zł x 15% prowizji = 7,50 zł).
Opłaty za dużą liczbę wystawionych produktów
Opłata za dużą liczbę wystawionych produktów będzie obowiązywać tylko wtedy, gdy przekroczysz 2 miliony jednostek SKU w danym miesiącu i zostanie ona zastosowana do największej liczby jednostek SKU powyżej 2 milionów w dowolnym momencie w ciągu tego miesiąca. Za każdą aktywną jednostkę SKU inną niż multimedia powyżej 2 milionów obowiązuje opłata w wysokości 0,0016 zł.

Programy opcjonalne

Reklama
Przyciągaj klientów, zanim ci w ogóle zrozumieją, że potrzebują Twojego produktu, do momentu, gdy go kupią. Usługa Amazon Advertising wykorzystuje model cenowy przypominający ten stosowany na aukcjach, oparty na kosztach kliknięcia (CPC). Oznacza to, że ustawiasz maksymalną kwotę, którą chcesz zapłacić, gdy kupujący kliknie Twoją reklamę.

Często zadawane pytania

Uzyskaj odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące korzystania z Amazon dla e-commerce.
Jak naliczane są opłaty za realizację zamówień przez Amazon (FBA)?
Opłaty za realizację zamówień przez Amazon (FBA) zależą od rodzaju i wielkości produktu oraz kanału realizacji poprzez który sprzedajesz swój produkt. Opłaty obejmują koszty magazynowania produktów w centrach logistycznych Amazon, kompletowania, pakowania i wysyłki zamówień, oraz zapewnienia obsługi klienta.

Opłaty za magazynowanie zapasów naliczane są za wszystkie produkty składowane w centrum logistycznym Amazon na podstawie miesiąca kalendarzowego. Możesz oszacowań opłaty za realizację przez Amazon (FBA) dla wybranych produktów za pomocą narzędzia kalkulator przychodów FBA.
Co to jest kalkulator przychodów FBA?
Kalkulator przychodów FBA to narzędzie umożliwiające sprawdzenie szacunkowych przychodów ze sprzedaży dla wszystkich dostępnych opcji realizaji sprzedaży produktów, które wystawiłeś w serwisie Amazon i zarejestrowałeś w programie realizacji przez Amazon FBA. Możesz także porównać opłaty i rentowność różnych metod realizacji.
Co można sprzedawać w serwisie Amazon?
Koszty sprzedaży to opłaty, które ponoszą wszyscy sprzedawcy aby wystawiać i sprzedawać swoje produkty. Obejmują one prowizję od sprzedaży, która stanowi procent ceny całkowitej sprzedaży każdego sprzedanego produktu. Następnie w zależności od planu sprzedaży, możesz ponosić opłatę określonej stawki za jednorazową sprzedaż lub ryczałtową opłatę miesięczną. Ponadto niektórzy sprzedający mogą ponosić dodatkowe opłaty za opcjonalne programy, takie jak usługi reklamowe czy usługi konta premium. Na tej stornie znajdziesz szczegółowe informacje.

Opłaty za realizację FBA (Fulfilment By Amazon) są naliczane tylko za produkty, które wystawiłeś do sprzedaży w ramach tej konkretnej opcji realizacji. Opłaty obejmują koszty magazynowania produktów w centrach logistycznych Amazon, kompletowanie, pakowanie i wysyłki zamówień w programie FBA. Jeśli zdecydujesz się na tę opcję, opłaty za realizację zostaną naliczone wraz z innymi opłatami Amazon wymienionymi powyżej.
Jak naliczane są opłaty za składowanie zapasów?
Sprzedający muszą pokryć opłaty za składowanie zapasów naliczane za wszystkie jednostki przechowywane w centrum logistycznym Amazon. Opłaty naliczane są na podstawie średniej dziennej objętości zapasów mierzonej w stopach sześciennych dla Zjednoczonego Królestwa i metrach sześciennych dla innych serwisów europejskich.

Opłata za stopę sześcienną/metr sześcienny różni się w zależności od miesiąca kalendarzowego - jest niższa od stycznia do września, a nieco wyższa kwota pobierana jest w miesiącach o dużym natężeniu ruchu - na koniec roku, od października do grudnia. Dokładna kwota zależy również od kategorii, do której należy Twój produkt, a także od jego wymiarów (rozmiaru).

Pobierana jest osobna miesięczna opłata za magazynowanie zapasów produktów sklasyfikowanych jako towary niebezpieczne.
Masz do sprzedania tylko kilka rzeczy?

Zacznij sprzedawać już dziś

Zaprezentuj swoje produkty milionom klientów w całej Europie, którzy codziennie wchodzą na stronę Amazon.pl
165,91 zł (bez VAT) miesięcznie + opłaty za sprzedaż
© 2024 Amazon.com, Inc. lub podmioty stowarzyszone
Facebook logo
Twitter logo
LinkedIn logo
Tiktok logo
YouTube logo