Seller University

W Seller University znajdziesz materiały edukacyjne, które pomagają firmom, właścicielom marek i przedsiębiorcom dowiedzieć się, jak odnieść sukces jako Partner Sprzedaży Amazon.
Introduction to Seller University

Dla początkujących

Co należy wiedzieć przed utworzeniem konta sprzedawcy

Przenieś swój biznes na wyższy poziom

Zacznij sprzedawać już dziś

Ucz się, sprzedawaj i zarabiaj w Amazon

Często zadawane pytania

Uzyskaj odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące korzystania z Amazon i działalności e-commerce.

Ogólne

Co można sprzedawać w serwisie Amazon?
Sprzedaż na Amazon to program, który pozwala osobom fizycznym i firmom sprzedawać swoje produkty i wyroby online za pośrednictwem sklepów Amazon, takich jak Amazon.pl.
Dlaczego warto sprzedawać na Amazon?
Dwa główne powody to: możliwość prezentacji produktu setkom milionów potencjalnych klientów oraz możliwość szybkiego rozpoczęcia sprzedaży bez konieczności zakładania strony internetowej firmy lub fizycznego sklepu.
Czy mogę umieścić moje produkty we wszystkich kategoriach Amazon?
Umieszczenie określonych produktów w niektórych kategoriach może wymagać wcześniejszego zatwierdzenia. Więcej informacji można uzyskać na na stronie Sprzedaż.
Jakiego rodzaju produktów nie można umieszczać na Amazon.pl?
Niektóre produkty mogą nie być dopuszczane do sprzedaży w związku z ograniczeniami prawnymi lub regulacyjnymi (na przykład leki na receptę) lub polityką Amazon (na przykład zdjęcia z miejsca zbrodni). Szczegółowe informacje można znaleźć w sekcji Pomocy dotyczącej produktów objętych ograniczeniami.
Czym jest program A-Z?
Program Gwarancji od A do Z jest przeznaczony do stosowania w sytuacjach, w których klient nie otrzymał produktu lub otrzymał produkt znacząco odbiegający od zamówionego lub oczekiwanego. W przypadku pojawienia się problemu, prosimy klientów, aby najpierw skontaktowali się ze sprzedającym. Jeśli sprzedający nie rozwiąże problemu, klient może złożyć reklamację w ramach programu od A do Z. Gdy Amazon.pl otrzyma reklamację, wysyłamy sprzedającemu automatyczną wiadomość e-mail ze szczegółami reklamacji oraz podstawowymi informacjami o zamówieniu i procesie realizacji zamówienia. Następnie ustalamy, w jaki sposób reklamacja zostanie rozstrzygnięta, co może obejmować zwrot klientowi kwoty zamówienia na koszt sprzedającego.
Jak mogę zarejestrować nowe konto sprzedawcy Amazon?
Odwiedź stronę Opłaty, aby zarejestrować się do planu Profesjonalnego lub Indywidualnego. Możesz użyć swojego konta klienta Amazon lub utworzyć nowe konto z firmowym adresem e-mail. Aby się zarejestrować, należy podać następujące informacje:
  • Numer karty kredytowej
  • Numer telefonu
  • Dane rachunku bankowego
  • Numer VAT, jeśli Twoja firma jest zarejestrowana jako podatnik VAT
  • Adres e-mail
Czy mogę zmienić mój Plan sprzedaży z Profesjonalnego na Indywidualny?
Tak. Jeśli nie chcesz płacić miesięcznej opłaty abonamentowej, możesz zmienić swoje konto z planu Profesjonalnego do planu Indywidualnego na stronie Moje usługi w portalu Seller Central (wymagane jest logowanie).

Jeśli zmienisz plan, Twoje konto pozostanie otwarte i będziesz mieć możliwość sprzedaży produktów w serwisie Amazon jako Indywidualny sprzedawca, ale stracisz dostęp do korzyści wynikających z planu Profesjonalnego, takich jak zbiorcze dodawanie produktów, raporty o zamówieniach, dostosowane do potrzeb sprzedawców stawki wysyłki lub specjalne funkcje konfiguracji ofert. Należy również pamiętać, że tylko oferty od sprzedawców Profesjonalnych kwalifikują się do statusu oferty wyróżnionej na stronach ze szczegółami produktu.
Jak mogę zamknąć konto sprzedającego w portalu Amazon?
Aby trwale zamknąć konto sprzedającego Amazon, złóż wniosek o zamknięcie konta w portalu Seller Central. Pamiętaj, że możesz skorzystać z funkcji Status Oferty, aby zawiesić oferty produktów lub usunąć je całkowicie, zachowując przy tym swoje konto do wykorzystania w przyszłości. Zanim trwale zamkniesz konto, pamiętaj, aby anulować i usunąć oferty oraz zakończyć wszystkie transakcje.

Cennik

Ile kosztuje sprzedaż w serwisie Amazon.pl?
Amazon oferuje dwa plany sprzedaży. Profesjonalny plan sprzedaży kosztuje 165,91 zł (bez VAT) miesięcznie plus prowizja od sprzedaży, która różni się w zależności od kategorii. Indywidualny plan sprzedaży kosztuje 4 zł od sprzedanego produktu plus prowizja od sprzedaży, która różni się w zależności od kategorii. Jeśli planujesz sprzedawać mniej niż 40 przedmiotów miesięcznie, plan Indywidualny może być dla Ciebie najlepszą opcją.

Oprócz kosztów planu sprzedaży i prowizji, mogą obowiązywać inne koszty w zależności od tego, w jaki sposób wysyłasz zamówienia, czy zdecydujesz się na reklamę, itp.
Jakie są różnice między kontami Profesjonalnym i Indywidualnym?
Sprzedawcy zewnętrzni mogą sprzedawać w sklepach Amazon, rejestrując się w ramach planu Profesjonalnego lub Indywidualnego. W ramach planu Indywidualnego sprzedający uiszczają opłatę za każdy sprzedany przedmiot. W ramach planu Profesjonalnego sprzedawcy uiszczają jedną opłatę ryczałtową miesięcznie, bez względu na to, ile sprzedają.
Kiedy zacznę płacić miesięczną opłatę abonamentową?
Miesięczna opłata abonamentowa dotyczy tylko Profesjonalnych kont sprzedaży i jest naliczana natychmiast po zakończeniu procesu rejestracji. Twoja pierwsza miesięczna opłata abonamentowa zostanie naliczona w tym momencie, chyba że rejestrujesz się w ramach oferty promocyjnej.
Jak mogę otrzymać zapłatę?
Amazon dokonuje pierwszego rozliczenia konta 14 dni po rejestracji. Następnie proces płatności powtarza się co 14 dni. Zwykle pieniądze będą dostępne na Twoim koncie bankowym w ciągu pięciu dni roboczych od daty płatności. Aby płatność mogła zostać zrealizowana, musisz wpisać numer rachunku bankowego w koncie sprzedającego oraz mieć dodatnie lub zerowe saldo konta „Sprzedaż na Amazon”. Wpływ na saldo Twojego konta mogą mieć prowizje od sprzedaży, zmienne opłaty za zamknięcie, zwroty dla klientów, roszczenia klientów lub opłaty zwrotne, jeśli takie istnieją.

Sprzedaż

Jak zarządzać kontem sprzedaży?
Skorzystaj z portalu Seller Central, aby zarządzać wszystkimi elementami swojej firmy w serwisie Amazon. Seller Central to strona internetowa, w której zarządzasz kontem sprzedaży, dodajesz informacje o produkcie, aktualizujesz wykaz produktów oraz zarządzasz zamówieniami i płatnościami.
Jak dodać nowe produkty?
Dostępne są cztery opcje wprowadzania informacji dotyczących produktu:
  • Użyj przycisku Sprzedaj na Amazon na stronach produktów Amazon.
  • Użyj funkcji Dodaj produkt w Seller Central, aby wystawić jeden nowy produkt w danym momencie.
  • Aby dodać wiele produktów jednocześnie, skorzystaj z plików magazynu utworzonych w programie Excel.
  • Usługa Amazon Marketplace Web Service umożliwia przesyłanie zbiorcze i pobieranie raportów zbiorczych.
Skąd będę wiedzieć, kiedy dokonam sprzedaży?
Po złożeniu zamówienia Amazon wysyła powiadomienia wiadomością e-mail lub SMS-em. Dowolną metodę powiadamiania możesz wybrać w ustawieniach konta.
Ile kosztuje wysłanie przedmiotów, które sprzedaję w serwisie Amazon?
Opłaty za wysyłkę zależą od tego, czy użytkownik planuje samodzielnie realizować zamówienia, czy w celu obsługi logistyki i obsługi klienta korzysta z usługi Fulfilment by Amazon (FBA).
Jak działa program Fulfilment by Amazon?
W programie Fulfilment by Amazon (FBA) przechowujesz swoje produkty w centrach realizacji zamówień Amazon, a my je kompletujemy, pakujemy i wysyłamy oraz zapewniamy dla nich obsługę klienta.
Co to jest oferta wyróżniona?
Oferta wyróżniona (czasami zwana „Buy Box”) to miejsce na stronie szczegółów produktu, gdzie klienci rozpoczynają proces zakupu, dodając przedmioty do swoich koszyków. Kluczową cechą sklepu Amazon jest to, że ten sam produkt może mieć wiele ofert wystawionych przez wielu sprzedawców. Jeśli więcej niż jeden sprzedawca oferuje ten sam nowy produkt, mogą oni ubiegać się o ofertę wyróżniona dla tego produktu.

Aby konkurować o wyróżnione miejsce oferty, należy mieć Profesjonalne konto sprzedającego i nieustannie oferować wspaniałe doświadczenie zakupowe dla klientów. Firma Amazon stosuje kryteria oparte o wyniki, na podstawie których określa dostępność oferty i status pozycjonowania. Aukcje, które spełniają kryteria, a które nie uzyskały statusu oferty wyróżnionej, kwalifikują się do umieszczenia w polu „Więcej opcji kupna”. Firma Amazon nie gwarantuje umieszczenia aukcji w żadnej z tych lokalizacji.
Czy mogę oferować klientom usługi pakowania prezentu i dołączania wiadomości z nim związanych w serwisie Amazon.pl?
Tak, w przypadku sprzedaży w kategoriach innych niż Książki, Wideo i DVD. Nasza usługa wysyłania wiadomości związanych z zakupionym prezentem umożliwia klientom napisanie wiadomości do pojedynczych przedmiotów lub do całych zamówień. Nasza usługa Pakowania Prezentów pozwala klientom wybierać i płacić za pakowanie prezentów dla każdego przedmiotu w zamówieniu. Jako sprzedawca w serwisie Amazon możesz udostępnić jedną lub obie usługi klientom kupującym Twoje przedmioty.
© 2024 Amazon.com, Inc. lub podmioty stowarzyszone
Facebook logo
Twitter logo
LinkedIn logo
Tiktok logo
YouTube logo