Logo "FOOD HUGGERS" z stylizowanym wizerunkiem półprzykrytego owocu lub warzywa na górze

Amazon i Food Huggers w walce o ochronę własności intelektualnej

„Amazon oferuje stale poszerzany zestaw narzędzi, dzięki któremu właściciele marek jak ja mogą chronić swoje firmy i klientów oraz zawsze być o krok naprzód od oszustów”.
Adrienne McNicholas
współzałożycielka

W poszukiwaniu sposobów na redukcję odpadów

Wrodzona niechęć Adrienne McNicholas do marnowania jedzenia i jej miłość do środowiska sprawiły, że zawsze szukała ona sposobów na zachowanie świeżości produktów bez uciekania się do folii spożywczej i innych jednorazowych tworzyw sztucznych.

Żaden z pomysłów nie wydawał się jednak idealny – do czasu, aż pewnego dnia Adrienne zdała sobie sprawę, że właściwe rozwiązanie ma przed oczami.

„Matka Natura wymyśliła już dawno świetny system ochrony produktów i utrzymania ich świeżości” – tłumaczy. „Chodzi o naturalnie występującą na owocach i warzywach skórkę. Musieliśmy jedynie skupić się na tej części produktu, która pozostawała odsłonięta”.

Po tej chwili olśnienia Adrienne i druga współzałożycielka firmy, Michelle Ivankovic, zaczęły eksperymentować z silikonem, aby stworzyć zastępczą skórkę dla niezabezpieczonej powierzchni częściowo zużytych produktów spożywczych. Po wielu próbach udało im się stworzyć rozwiązanie i tak narodziła się marka Food Huggers.
Produkty kuchenne Food Huggers na stole, z silikonowymi osłonami, które utrzymują świeżość produktów i zmniejszają marnowanie żywności

Początek rewolucji w przechowywaniu żywności

Z prototypami w ręku Adrienne udała się do serwisu Kickstarter, aby znaleźć finansowanie dla swojego nowego przedsięwzięcia. Mówiąc słowami Adrienne, kampania była „super udana”, ale był to także początek jej zmagań z nieuczciwymi użytkownikami, którzy zwrócili uwagę na jej pomysł i od razu go skopiowali.

Jej podekscytowanie związane z osiągnięciem celu finansowego Food Huggers szybko przerodziło się w niezadowolenie. Oszuści publikowali w Internecie oferty podróbek i czerpali zyski z jej ciężkiej pracy.

„Używali wszystkich naszych materiałów: zdjęć, logo, filmu” – wspomina. „Po prostu ściągnęli całą zawartość z naszej strony na Kickstarterze i umieścili ją we własnej ofercie”.
Cztery miski z jedzeniem na stole, z silikonowymi oszczędzaczami jedzenia Food Huggers, aby utrzymać świeżość produktów

Odsyłanie oszustów do kąta

Adrienne nie chciała pozwolić, aby oszuści korzystali z jej osiągnięć, więc zabrała się do pracy nad ochroną marki.

Firma Food Huggers zarejestrowała swoje znaki towarowe, opatentowała produkt i włączyła ochronę praw autorskich swoich zdjęć. Adrienne włożyła również wiele wysiłku w śledzenie fałszywych ofert online. Dostępne narzędzia były jednak często trudne w użyciu, a eliminowanie ofert podróbek wymagało czasu.

Sytuacja zmieniła się znacząco w 2017 roku, kiedy firma Amazon uruchomiła Brand Registry – bezpłatny program dla marek dający możliwość ochrony praw własności intelektualnej w sklepie Amazon oraz zarządzania tymi prawami.

Dołączenie do Brand Registry umożliwiło marce Food Huggers aktywowanie proaktywnych zabezpieczeń, dzięki którym mogła blokować nierzetelne treści oraz oferty naruszające prawa firmy. Firma Food Huggers zyskała również dostęp do narzędzi takich jak „Zgłoś naruszenie”, aby móc zgłaszać Amazon podejrzenia naruszenia własności intelektualnej.

„Proces usuwania treści naruszających prawa przy użyciu narzędzia jest dobrze zorganizowany, przyjazny dla użytkownika i skuteczny” – ocenia Adrienne.

Co najważniejsze, narzędzie „Zgłoś naruszenie” znacznie uprościło i przyspieszyło proces usuwania ofert, które naruszały patenty, znaki towarowe i prawa autorskie marki Food Huggers. Korzystanie z narzędzia zapewniło również dodatkowe automatyczne zabezpieczenia, które pozwalały proaktywnie zapobiegać przypadkom naruszeń.

„Zgłaszanie naruszeń stało się bardzo łatwe” – stwierdza Adrienne. „Mogłam po prostu wyszukać nazwę marki, zaznaczyć wiele ofert i wskazać, w jaki sposób naruszają nasze prawa własności intelektualnej, a Amazon je usuwał”.

„Amazon nieustannie rozwija sposoby ochrony marek, dzięki czemu zawsze o krok wyprzedza nieuczciwych użytkowników”.

Adrienne McNicholas
współzałożycielka

Odpowiedź na problem sporów o patent

Po pozytywnych doświadczeniach z programem Brand Registry i narzędziem „Zgłoś naruszenie” zespół Food Huggers usłyszał o usłudze Amazon Patent Evaluation Express. To program oceny sporów o patent dostępny za pośrednictwem narzędzia „Zgłoś naruszenie”. W ramach tej usługi neutralni zewnętrzni eksperci patentowi dokonują przeglądu przypadków naruszeń patentów na wynalazek.

Rozstrzygnięcie sprawy o naruszenie patentu na wynalazek w drodze pozwu patentowego w USA może czasami kosztować setki tysięcy, a nawet miliony dolarów, przy średnim czasie przygotowania sprawy do procesu wynoszącym 2,4 roku. W przypadku usługi Amazon Patent Evaluation Express proces trwa średnio siedem tygodni, a decyzja jest automatycznie egzekwowana w sklepach Amazon.

Udział w procesie wymaga od obu stron zdeponowania 4000 USD u neutralnego eksperta. Specjalista przegląda zgłoszenia stron i ustala, czy wskazane oferty naruszają prawa wynikające z patentu. Zwycięski uczestnik otrzymuje zwrot depozytu w wysokości 4000 USD.

Zdaniem Adrienne największą zaletą programu jest to, że powstrzymanie tego typu nieuczciwych użytkowników staje się opłacalne.

Jak mówi: „Ochrona naszych patentów jest dla nas absolutnie warta wysiłku. Uruchomienie procesu i opłacenie wymaganego depozytu nie jest dla nas problemem, jeśli możemy w ten sposób chronić naszą markę i klientów”.
Stół drewniany z pomarańczami i jabłkami, z silikonowymi osłonami Food Huggers

„Project Zero można opisać w dwóch słowach: przywracający sprawczość”.

Biegłość Adrienne w korzystaniu z narzędzia „Zgłoś naruszenie” zaowocowała więcej niż tylko ograniczeniem działań oszustów. Otworzyła również drzwi do skorzystania z bardziej zaawansowanych narzędzi ochrony przed podróbkami.

„Ze względu na wysoki wskaźnik poprawności zgłoszeń, jakie wysyłaliśmy w narzędziu »Zgłoś naruszenie« – wyjaśnia – zostaliśmy zaproszeni do Project Zero. Od razu zarejestrowaliśmy się w programie”.

Marki zarejestrowane w Project Zero mogą samodzielnie usuwać fałszywe oferty bez konieczności kontaktowania się z Amazon. Poprawne zgłoszenia naruszeń od Food Huggers były również dla Amazon źródłem informacji zwrotnych, co pozwoliło automatycznie blokować przypadki naruszeń – jeszcze zanim te negatywnie wpłyną na klientów.

Dzięki Project Zero bezkarne publikowanie ofert podróbek stało się dla oszustów prawie niemożliwe. „Kiedy ktoś wystawia swój produkt jako Food Huggers i używa naszych zdjęć – wyjaśnia Adrienne – zgłaszamy to w Project Zero i oferta jest natychmiast usuwana”.

Adrienne zdecydowanie poleca Project Zero innym kwalifikującym się markom.

„Project Zero to niesamowity program. Możliwość natychmiastowego usuwania treści naruszających moje prawa własności intelektualnej pozwoliła mi lepiej chronić moich klientów i moją firmę”.

Adrienne McNicholas
współzałożycielka

Pokonanie oszustów to korzyść dla wszystkich

Strategia ochrony marki Food Huggers przeszła długą drogę od czasu wejścia firmy na rynek, a podejmowane wysiłki doprowadziły do poprawy opinii o produktach i wysokiego poziomu sprzedaży.

Jednak Adrienne nie zamierza spocząć na laurach. Planuje wręcz podwoić swoje wysiłki, aby klienci zawsze otrzymywali autentyczne produkty Food Huggers. „Jeśli pozwalasz na kopiowanie swojej marki”, mówi, „zachęcasz innych do tego samego. Podróbki generują kolejne podróbki”.

Adrienne uważa, że współpraca z Amazon będzie kluczowa dla dalszego sukcesu Food Huggers.
Logo "FOOD HUGGERS" z stylizowanym wizerunkiem półprzykrytego owocu lub warzywa na górze
Lokalizacja
Houston, Teksas
Branża
Sprzedaż detaliczna
Premiera na Amazon
2015 r.
Narzędzia ochrony marki
Brand Registry
Project Zero

Dowiedz się więcej o Project Zero

© 2024 Amazon.com, Inc. lub podmioty stowarzyszone
Facebook logo
Twitter logo
LinkedIn logo
Tiktok logo
YouTube logo