SPRZEDAŻ GLOBALNA

Sprzedawaj na arenie międzynarodowej
z Amazon Global Selling

Amazon oferuje sprzedawcom różnorodne narzędzia i usługi, które upraszczają wszystkie aspekty sprzedaży na arenie międzynarodowej.

Prowadzisz już sprzedaż w serwisie Amazon na rynku europejskim?

Sprzedawaj na arenie międzynarodowej

 

Pierwszy raz w Amazon?

Rozpocznij

 

4 kroki do sukcesu w sprzedaży globalnej

1

Zdecyduj, gdzie i co sprzedawać

Poznaj możliwości, jakie Twojej firmie oferuje sprzedaż na arenie międzynarodowej w serwisie Amazon.
Dowiedz się, gdzie możesz sprzedawać za pośrednictwem serwisu Amazon, a także jakie są wymagania — w tym podatkowe i regulacyjne — oraz strategiczne względy wejścia na nowy rynek.

Jak możemy pomóc

Dowiedz się więcej, dlaczego i jak rozszerzyć działalność na sklepy Amazon na całym świecie:

Gdzie możesz sprzedawać z serwisem Amazon

Przegląd
Amazon prowadzi 18 sklepów internetowych na całym świecie (wymienionych poniżej według regionu), umożliwiając międzynarodowy rozwój Twojej firmy niezależnie od miejsca, w którym ma swoją fizyczną siedzibę. Dzięki serwisowi Amazon możesz szybko rozwijać swoją działalność w innych krajach, przedstawiając swoją markę i produkty milionom klientów w sklepach Amazon.
Rynki te oferują wiele najlepszych na świecie możliwości handlu elektronicznego. Gdy zarejestrujesz się w celu sprzedaży na jednym z tych serwisów Amazon, zyskujesz natychmiastowy dostęp do klientów, którzy znają i cenią proces zakupowy w Amazon. Rozszerzenie sprzedaży na jeden lub więcej sklepów Amazon oznacza, że możesz korzystać z marki Amazon bez ponoszenia kosztów związanych z samodzielną budową rozpoznawalności swojej firmy w nowym środowisku sprzedaży.
Uwagi dotyczące wsparcia językowego
Przygotowując się do wejścia do nowego sklepu Amazon, jedną z pierwszych rozważanych kwestii będzie to, czy Twoja firma jest w stanie funkcjonować w lokalnym języku. Znajomość języka lokalnego rynku jest niezbędna do zapewnienia obsługi klienta (wymóg sprzedaży na Amazon), chyba że korzystasz z opcji Realizacja przez Amazon. Znajomość języka lokalnego jest również pomocna w prowadzeniu badań specyficznych dla danego kraju oraz zrozumieniu, jak najlepiej pozycjonować produkty. Być może będzie konieczna modyfikacja produktów bądź działań marketingowych, tekstów lub opakowań, aby lepiej sprostać potrzebom nowych klientów.
Jednak wielu sprzedawców z powodzeniem sprzedaje w sklepach Amazon bez znajomości lokalnego języka. Amazon oferuje pewne usługi i narzędzia, które pomagają łatwiej wyjść naprzeciw wyzwaniom stwarzanym przez bariery językowe:

Narzędzie Language Switcher w portalu Seller Central
Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz opanować hiszpańskiego, francuskiego lub japońskiego, aby sprzedawać w Ameryce Północnej, Australii i Japonii. Narzędzie Language Switcher na portalu Seller Central pozwala zarządzać działaniami na wszystkich tych serwisach Amazon w języku angielskim, umożliwiając szybkie rozpoczęcie działalności międzynarodowej poprzez zapewnienie znajomego interfejsu, którego obsługi możesz się szybko nauczyć.

Konto Amazon w Ameryce Północnej
W Ameryce Północnej, podobnie jak w Europie, uprościliśmy zarządzanie Twoją działalnością we wszystkich sklepach internetowych Amazon. Konto sklepowe na północnoamerykańskim serwisie Amazon umożliwia tworzenie i zarządzanie ofertami produktów w każdym z naszych sklepów internetowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku. Kontrolujesz to, co sprzedajesz, i zarządzasz swoją firmą za pomocą jednego interfejsu konta sprzedawcy.

Po zarejestrowaniu się w celu sprzedaży na jednym z północnoamerykańskim sklepów, na przykład Amazon.com, Twoje konto sprzedawcy jest automatycznie aktywowane do sprzedaży na wszystkich innych północnoamerykańskich serwisach Amazon — Amazon.com.mx i Amazon.ca. Docieraj do milionów międzynarodowych klientów i pozwól Amazon pomóc Ci rozwijać międzynarodowy biznes online. Zarządzanie wszystkimi Twoimi zamówieniami będzie się odbywało w jednym miejscu, dzięki czemu handel w Kanadzie będzie wyglądał tak jak handel w USA.

Obsługa klienta w języku lokalnym
Kiedy sprzedajesz w sklepie Amazon, musisz zapewnić obsługę klienta w lokalnym języku tego kraju. Na przykład, jeśli sprzedajesz w serwisie Amazon.jp lub Amazon.com.mx, musisz zapewnić obsługę klienta odpowiednio w języku japońskim lub hiszpańskim. Możesz zapewnić taką obsługę na własną rękę lub skorzystać z pomocy Amazon, dołączając do programu FBA.
Podatki i regulacje
Należy pamiętać o lokalnych podatkach i przepisach podczas sprzedaży na różnych serwisach Amazon i pozyskiwania zasobów innych podmiotów. Zalecamy skonsultowanie się z doradcami podatkowymi i regulacyjnymi przed podjęciem decyzji o tym, jak będziesz sprzedawać w innych sklepach.

Każdy kraj ma wymagania prawne i branżowe dotyczące sprzedaży produktów konsumentom. Na rynku krajowym mogą istnieć przepisy dotyczące praw własności intelektualnej, bezpieczeństwa produktów, ochrony środowiska i innych wymagań. To samo dotyczy wszystkich rynków. Przeprowadź własne badania i poznaj swoje obowiązki. Pod uwagę należy wziąć kwestie podatkowe i celne, prawa własności intelektualnej, przywóz równoległy, kontrole eksportowe, znakowanie i etykiety, środowisko, BHP oraz zgodność produktów z przepisami.

Przygotowanie strategii rynkowej

Przegląd
Decyzja o tym, gdzie i co sprzedawać na rynku innego kraju, może przypominać decyzje podejmowane na rynku krajowym. Istnieją jednak pewne dodatkowe względy przy sprzedaży na arenie międzynarodowej.

Jednym ze sposobów oceny strategii wejścia na rynek międzynarodowy jest zastosowanie struktury marketingowej obejmującej cztery elementy: produkt, cena, dystrybucja i promocja. Przyjrzyjmy się każdemu z nich przez pryzmat sprzedaży na arenie międzynarodowej w serwisie Amazon.
Produkt: Wybór tego, co chcesz sprzedawać
Gdy wybierasz serwis Amazon, na którym chcesz prowadzić sprzedaż, musisz zorientować się, czy produkt jest odpowiedni dla kraju docelowego. Przede wszystkim upewnij się, że przestrzegasz wszystkich przepisów obowiązujących w każdym kraju. Trzeba pamiętać, że normy dotyczące produktów różnią się w poszczególnych krajach. Na przykład urządzenia mobilne działające przy napięciu 110–220 V, które wykorzystują ładowarki elektryczne z dwoma bolcami, mogą nie być odpowiednie dla rynków europejskich, ale mogą być odpowiednie w Japonii. Podobnie materace wypełnione pierzem, które skutecznie sprzedasz w Szwecji, prawdopodobnie nie będą sprzedawać się dobrze w Stanach Zjednoczonych, ponieważ standardowe rozmiary materacy są różne w tych krajach.

Przystępując do sprzedaży międzynarodowej za pośrednictwem serwisu Amazon, naturalnym jest wziąć pod uwagę produkty sprzedające się najlepiej na swoim własnym rynku. Co się dobrze sprzedaje na podstawie wcześniejszych doświadczeń i danych z raportów sprzedażowych? Ważne jest również, aby zadać sobie pytanie, dlaczego właśnie te produkty dobrze sobie radzą. Czy te same powody będą prawdziwe dla rynku, na który wchodzisz, czy też istnieją inne podstawy stymulujące popyt klientów na nowym rynku, takie jak kultura, klimat i dane demograficzne, w tym średni wiek i dochód? Zastanów się również, jakie korzyści mogą przynieść różnice występujące na rynkach. Na przykład, czy posiadasz sezonowe zapasy, z którymi nie wiesz, co zrobić po zakończeniu sezonu na jednym z rynków? Możesz przedłużyć swój sezon sprzedaży, oferując za granicą, gdzie produkt może znaleźć nowych odbiorców.

Wskazówka: Wystawiaj wiele różnych produktów, a nie koncentruj się na jednym lub dwóch produktach. Dlaczego? Szerszy wybór produktów oznacza wyższą ekspozycję klientów na Twoje oferty. Szerszy wybór może pomóc szybko określić, które produkty mają szansę odnieść sukces na danym rynku.

Możesz zacząć powoli, zachowując jednocześnie szeroki wybór, nawet jeśli nie chcesz jeszcze przeznaczać wielu zapasów na inne sklepy Amazon. Jeśli Twoja sprzedaż wystrzeli, możesz dostosować swoją cenę lub usunąć oferty, aby zmniejszyć ryzyko niedoborów magazynowych — tak samo jak na swoim macierzystym rynku Amazon. Aby jeszcze ograniczyć zobowiązania, możesz zacząć od realizacji zamówień samodzielnie, zamiast wysyłania zapasów do innego kraju. Pamiętaj, że sprzedaż na innym rynku nie oznacza, że tracisz kontrolę nad ofertami.
Decydując, które produkty mają być sprzedawane na serwisie Amazon, dostępne masz oczywiście inne kluczowe źródło informacji — obserwację samego serwisu. Tego rodzaju badania powinny być Ci dobrze znane z działań, które prawdopodobnie prowadzisz podczas sprzedaży na swoim podstawowym serwisie Amazon. W ramach tych badań niezwykle pomocna jest znajomość lokalnego języka. Jeśli chcesz zbadać serwis w nieznanym dla Ciebie języku, możesz uzyskać podstawowe tłumaczenie językowe, korzystając z darmowych translatorów internetowych, ale uważaj, aby nazbyt nie polegać na takich narzędziach.

W serwisie docelowym dokonaj przeglądu najlepszych sprzedawców, nowości oraz wyróżnionych marek w interesujących Cię kategoriach produktów. Przeczytaj opinie klientów, aby zrozumieć mocne i słabe strony konkurencji.

Podczas tej fazy analizy produktów pomocne może okazać się rozszerzenie wyszukiwania na platformy e-commerce inne niż Amazon. Użyj wyszukiwarki, aby znaleźć odpowiednie strony e-commerce w danym kraju. Publikacje handlowe i społeczności sprzedawców internetowych w każdym kraju mogą również dostarczyć bogatego źródła informacji podczas przygotowywania listy produktów w ich lokalizacjach.

Wskazówka: Należy pamiętać, że potencjalni klienci danego serwisu niekoniecznie muszą mieszkać w kraju docelowym. Niektórzy klienci kupujący w danym sklepie mogą mieszkać w kraju sąsiednim, woleć robić zakupy w określonym języku, szukać produktów dostępnych tylko na określonym rynku lub z innego powodu zdecydować się na zakup poza granicami własnego kraju. Na przykład klient Amazon.com może mieszkać w Meksyku.
Cena: Ustawianie i dostosowywanie ceny
Poniżej przedstawiono potencjalne nowe koszty, które należy wziąć pod uwagę, rozważając sprzedaż poza swoim serwisem podstawowym.
Te dodatkowe koszty mogą zmienić obliczenia rentowności:
  • Koszty wysyłki, gdy wysyłasz bezpośrednio do klientów międzynarodowych.
  • Koszty międzynarodowej wysyłki zwrotnej, jeśli samodzielnie realizujesz zamówienia.
  • Koszty wysyłki zapasów do centrów realizacji zamówień za granicą, gdy korzystasz z usługi Realizacja przez Amazon.
  • Koszty obsługi klienta, jeśli świadczysz te usługi samodzielnie w języku lokalnym lub zatrudniasz zewnętrzny podmiot do zarządzania obsługą językową klienta.
  • Koszty przewalutowania związane z otrzymywaniem płatności w walucie krajowej.
  • Koszty tłumaczenia ofert ASIN na inny język.
  • Podatki i cła.
Jak widać, wiele zmiennych kosztów różni się w zależności od tego, czy decydujesz się samodzielnie realizować zamówienia, czy skorzystać z usługi Realizacja przez Amazon.
Dystrybucja: Optymalizacja kanałów dystrybucji
Oprócz rozwoju międzynarodowej działalności w serwisie Amazon, możesz również rozważyć rozwój swojego międzynarodowego biznesu poza serwisem Amazon. Inne usługi firmy Amazon, które mogą mieć znaczenie dla rozwoju takiej międzynarodowej strategii:

Realizacja wielokanałowa — jeśli korzystasz już z usługi Realizacja przez Amazon do realizacji zamówień klientów, możesz zarządzać sprzedażą online z innych kanałów przy użyciu tej samej puli zapasów. Skorzystaj z funkcji realizacji wielokanałowej — funkcji realizowanej w ramach usługi Realizacja przez Amazon — do realizacji zamówień pochodzących z kanałów sprzedaży innych niż serwis Amazon, w tym z własnej strony internetowej, innych platform zewnętrznych, a nawet z katalogu lub sprzedaży stacjonarnej.

Reklamy produktowe — Amazon Product Ads to usługa reklamowa zaprojektowana w celu zapewnienia klientom Amazon bezproblemowego dostępu do produktów oferowanych w zewnętrznych witrynach internetowych. Jako reklamodawca możesz po prostu przesłać katalog oraz ustawić stawki za kliknięcie i budżet reklamowy. Amazon wyświetli Twoje reklamy klientom Amazon.com, gdy będą kupować Twoje produkty lub produkty pokrewne. Klienci, którzy są zainteresowani zakupem produktu, mogą kliknąć reklamę, by przejść na Twoją stronę internetową i zakupić produkt bezpośrednio od Ciebie.
Promocja: Uatrakcyjnianie ofert sprzedaży
Podobnie jak w Twoim podstawowym serwisie Amazon udostępniamy narzędzia, które umożliwiają uruchamianie promocji dla Twoich produktów.

Innym sposobem na zwiększenie ekspozycji na oferty jest skorzystanie z usługi Amazon Sponsored Products, czyli usługi reklamowej płatnej za kliknięcie, która pomaga promować produkty sprzedawane na Amazon.com za pośrednictwem reklam ukierunkowanych na słowa kluczowe.

2

Zarejestruj się i wystaw swoje produkty

Wykorzystaj narzędzia Amazon do globalnego zarządzania kontami sprzedawcy i zarządzania ofertami w różnych sklepach.
Jeśli to konieczne, przetłumacz swoje oferty.
Twoje produkty są już dostępne w sprzedaży.

Tworzenie ofert międzynarodowych

Narzędzie do tworzenia ofert międzynarodowych (Build International Listings, BIL) pomaga sprzedawać globalnie poprzez dodawanie ofert i synchronizowanie cen w wielu sklepach. BIL umożliwia szybkie dodawanie wielu ofert do dodatkowych sklepów. Następnie, w oparciu o ustawione przez Ciebie reguły, BIL zarządza ofertami cenowymi na różnych serwisach za pomocą zautomatyzowanych aktualizacji.
Amazon Prime Air plane and video play button
Przegląd
Musisz skonfigurować swoje konto sprzedaży w serwisie Amazon dla serwisu, na którym chcesz prowadzić sprzedaż. Nawet jeśli sprzedajesz już w jednym sklepie Amazon, musisz utworzyć nowe konto sprzedawcy na innym. Na przykład jeśli sprzedajesz w Szwecji lub w Stanach Zjednoczonych i chcesz sprzedawać w Japonii, musisz utworzyć nowe konto sprzedawcy Amazon na Amazon.co.jp.

Wyjątkiem jest sytuacja, gdy sprzedajesz już w jednym z północnoamerykańskich sklepów, takim jak Amazon.com, i chcesz sprzedawać w innym serwisie Amazon w Ameryce Północnej, takim jak Amazon.ca. W takim przypadku możesz to zrobić z bieżącego konta sprzedawcy, ponieważ dla serwisów północnoamerykańskich Amazon oferuje konto ujednolicone.

W niektórych krajach Amazon stosuje proces rejestracji internetowej w języku lokalnym — na przykład hiszpańskim na platformie Amazon.com.mx. Jeśli nie znasz tych języków, a interesuje Cię sprzedaż na którymś z tych sklepów, zarejestruj się, aby sprzedawać na Amazon.com w języku angielskim, a następnie twórz oferty w serwisie meksykańskim za pośrednictwem ujednoliconego konta.

Jeśli już sprzedajesz w serwisie Amazon, rozwiń działalność międzynarodową. Jeśli jesteś nowym sprzedawcą w serwisie Amazon, wybierz swój punkt startowy:
Prowadzisz już sprzedaż w serwisie Amazon na rynku europejskim?
Pierwszy raz w Amazon?
Wymogi rejestracyjne w Ameryce Północnej
Gdy rejestrujesz się do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych na Amazon.com, musisz podać ważną kartę kredytową, numer telefonu i informacje podatkowe. W zakresie podatkowym konieczna jest realizacja wywiadu internetowego, który określi, czy niezbędne będzie wypełnienie formularza W-9 (jako podatnik USA) czy W-8BEN (jako podatnik spoza USA). Gdy rejestrujesz się do sprzedaży w Kanadzie lub Meksyku na Amazon.ca lub Amazon.mx, musisz podać ważną kartę kredytową, numer telefonu i informacje podatkowe.

Ujednolicone konto w Ameryce Północnej: W Ameryce Północnej uprościliśmy zarządzanie Twoją działalnością w serwisach w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku. Ujednolicone konto w Ameryce Północnej umożliwia tworzenie i zarządzanie ofertami produktów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku. Kontrolujesz to, co sprzedajesz i gdzie sprzedajesz, korzystając z jednego interfejsu konta sprzedawcy.

Gdy zarejestrujesz się w celu sprzedaży na Amazon.com, Amazon.ca lub Amazon.com.mx, Twoje konto sprzedawcy zostanie automatycznie aktywowane do sprzedaży w tych sklepach. Możesz przełączać się między rynkami za pomocą przełącznika rynków w portalu Seller Central. Pozwala to na wyświetlenie listy produktów i zarządzanie zamówieniami w każdym serwisie.

Jako sprzedawca profesjonalny będziesz uiszczać tylko opłaty abonamentowe odpowiadające serwisowi, w którym rejestracja została przeprowadzona w pierwszej kolejności. Na przykład jeśli zarejestrujesz się w celu sprzedaży na Amazon.com, zapłacisz opłaty abonamentowe przewidziane dla tego serwisu. Jeśli zdecydujesz się sprzedawać na Amazon.ca, nie będziesz uiszczać dodatkowych opłat abonamentowych. Jednak w przypadku każdej sprzedaży na sztuki zapłacisz opłaty obowiązujące w serwisie, na którym towar został sprzedany.

Aby sprzedawać w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku, musisz utworzyć oferty na Amazon.com, Amazon.ca. i Amazon.com.mx. Należy pamiętać, że utworzenie ofert w pierwszym serwisie, na którym się rejestrujesz (np. Amazon.com), i rozpoczęcie sprzedaży nie powoduje automatycznego stworzenia ofert w pozostałych serwisach (np. Amazon.ca i Amazon.co.mx). Jeśli chcesz sprzedawać na wszystkich trzech serwisach, musisz stworzyć oferty na każdego z nich.

Na koniec podczas zakładania ujednoliconego konta w Ameryce Północnej musisz podać konto bankowe w jednym z krajów obsługiwanych przez firmę Amazon. Obecnie Amazon obsługuje konta bankowe w USA, Kanadzie i Meksyku, a także konta bankowe w krajach europejskich.
Wymogi rejestracyjne w Japonii
Amazon.co.jp oferuje internetowy proces rejestracji sprzedawcy w języku angielskim i japońskim. Po skonfigurowaniu konta możesz wybrać, czy chcesz zarządzać swoim kontem w Seller Central w języku japońskim czy angielskim. Uzyskaj wskazówki dotyczące ekspansji w Japonii.

Płatności

Korzystanie z konta bankowego w danym serwisie
Jeśli wolisz utrzymywać wysoki poziom kontroli nad swoimi kontami finansowymi, możesz otworzyć konto bankowe w kraju, w którym chcesz prowadzić sprzedaż. Jest to zazwyczaj bardziej złożony proces, ponieważ może być konieczne utworzenie firmy w tym kraju, dlatego skonsultuj się w tym zakresie z doradcami prawnymi, podatkowymi i bankowymi.
Przelicznik walut Amazon dla sprzedawców
Jeśli nie chcesz otwierać konta w kraju innego sklepu Amazon, możesz skorzystać z usługi przelicznika walut Amazon dla sprzedawców (ACCS). Dzięki ACCS możesz otrzymywać płatności bezpośrednio na lokalne konto bankowe w lokalnej walucie, pod warunkiem że posiadasz konto bankowe w kraju obsługiwanym przez Amazon. Niezależnie od kraju, w którym rezydujesz, możesz otrzymywać płatności tylko na konto bankowe w kraju i w walucie obsługiwanej przez ACCS.

Jak działa ACCS

Po wprowadzeniu danych konta bankowego musisz zaakceptować warunki korzystania z ACCS w celu otrzymywania płatności na to konto bankowe. Każda wpłata zostanie automatycznie przekazana do Twojego lokalnego banku w walucie lokalnej. Jeśli przejdziesz do innego banku, musisz ponownie zaakceptować warunki ACCS podczas wprowadzania danych nowego konta bankowego.

Poniższa tabela przedstawia waluty obsługiwane przez ACCS dla każdego konta.
Kategoria
.com
.ca
.co.jp
.com.mx
EUR Euro
GBP Funt szterling
USD Dolar amerykański
Domyślna
AUD Dolar australijski
NZD Dolar nowozelandzki
INR Rupia indyjska
HKD Dolar hongkoński
CAD Dolar kanadyjski
Domyślna
BGN Lew bułgarski
CZK Korona czeska
HRK Kuna chorwacka
DKK Korona duńska
HUF Forint węgierski
NOK Korona norweska
PLN Złoty polski
RON Lej rumuński
CHF Frank szwajcarski
SGD Dolar singapurski
PHP Peso filipińskie
Uwaga: Jeśli Twój bank nie ma siedziby w jednym z krajów obsługiwanych przez przelicznik walut Amazon dla sprzedawców, ACCS nie będzie w stanie przekazywać środków na Twoje konto bankowe. Musisz otworzyć konto bankowe w jednym z krajów obsługiwanych przez firmę Amazon — albo w kraju, w którym Amazon prowadzi sklep, albo w kraju obsługiwanym przez ACCS.

Odwiedź sekcję pomocy na Seller Central, aby przeczytać często zadawane pytania dotyczące przelicznika walut Amazon dla sprzedawców

Tworzenie ofert

Przegląd
Po utworzeniu konta sprzedawcy w nowym serwisie docelowym następnym krokiem jest utworzenie ofert produktów w nowym sklepie. Wymagania dotyczące publikowania produktów mogą się różnić w zależności od serwisu, dlatego należy zapoznać się z wytycznymi zawartymi w sekcji pomocy każdego z nich. Poniżej przedstawiono elementy oferty w serwisie Amazon:
  • Identyfikatory produktu: Globalny numer identyfikacyjny, taki jak numer UPC, EAN lub ISBN.
  • Nazwa produktu: Zwięzły opis produktu.
  • Punktory i opis produktu: Punktory pokrótce opisują najważniejsze cechy produktu i wzbudzają zainteresowanie klienta. Opis produktu zawiera szczegółowe informacje o produkcie. Użyj usługi przeliczania walut innej firmy.
  • Zdjęcia produktu: Wyraźne zdjęcia produktu, które pokazują jak najwięcej jego szczegółów. Zdjęcia powinny mieć rozmiar co najmniej 500 x 500 pikseli, chociaż jeśli chcesz, aby produkt był oglądany w szczegółach, zalecana jest wielkość 1000 x 1000 pikseli. Niektóre kategorie mogą mieć różne wymagania dotyczące rozmiaru zdjęć, dlatego należy zapoznać się z wytycznymi w portalu Seller Central.
  • Wyszukiwane terminy: Słowa kluczowe, które ktoś poszukujący Twojego produktu może wprowadzić w polu wyszukiwania. Możesz podać kilka wyszukiwanych terminów.
Uwaga: Jakość oferty wpływa na to, jak często Twój przedmiot pojawia się w wynikach wyszukiwania, a tym samym na prawdopodobieństwo zakupu produktu. Dlatego ważne jest, aby zainwestować czas i wysiłek w utworzenie wysokiej jakości ofert, zwiększając swój potencjał sprzedaży.
Publikowanie produktów
Jeśli posiadasz niewielkie zapasy (mniej niż 100 produktów), łatwiej będzie użyć narzędzia do publikowania ofert Add-a-Product, aby opublikować wszystkie produkty pojedynczo. Alternatywnie, w przypadku sprzedawców prowadzących konta profesjonalne i posiadających większe zapasy, można utworzyć plik zapasów i wczytać cały asortyment jednorazowo za pomocą narzędzi do zbiorczej publikacji ofert.

Oferty muszą być publikowane w języku serwisu Amazon, na którym zamierzasz prowadzić sprzedaż. Na przykład, aby sprzedawać na Amazon.de lub Amazon.jp, oferty produktów muszą być opublikowane odpowiednio w języku niemieckim lub japońskim. Jeśli nie znasz języka danego serwisu Amazon, na którym chcesz prowadzić sprzedaż, istnieje wiele zasobów internetowych, które mogą pomóc sprzedawcom w profesjonalnym tłumaczeniu ofert. Oto kilka linków, które inni sprzedawcy uznali za przydatne:
Tworzenie ofert międzynarodowych
Narzędzie do tworzenia ofert międzynarodowych (BIL) pozwala zaoszczędzić czas na zarządzaniu ofertami i umożliwia tworzenie i aktualizowanie ofert w tym samym czasie na wielu serwisach Amazon przy użyciu ujednoliconego konta. Po uruchomieniu i utworzeniu ofert na głównym serwisie „źródłowym”, możesz wybrać te oferty i zidentyfikować docelowy serwis, na którym aktualnie nie posiadasz ofert. Narzędzie do tworzenia ofert międzynarodowych automatycznie wykonuje następujące funkcje:
  • Tworzy aukcje na wielu serwisach docelowych w oparciu o produkty, które sprzedajesz na serwisie źródłowym.
  • Aktualizuje oferty na platformach docelowych za każdym razem, gdy dodasz lub usuniesz ofertę.
  • Dostosowuje ceny na serwisach docelowych na podstawie zmian wprowadzonych w cenach na serwisie źródłowym, zgodnie z ustalonymi regułami cenowymi.
  • Dostosowuje ceny na serwisach docelowych w celu odzwierciedlenia wahań kursów walut w stosunku do waluty serwisie źródłowym.

3

Wysyłka i realizacja

Usługi realizacji zamówień Amazon pomagają szybko dostarczać produkty klientom na całym świecie. Dowiedz się, co wiąże się z wysyłką i realizacją zamówień w różnych krajach; m.in. w zakresie kosztów, terminów i wymagań. Dowiedz się więcej o międzynarodowych rozwiązaniach Realizacji przez Amazon (FBA) lub realizuj zamówienia samodzielnie.

Realizacja przez sprzedawcę

Wysyłanie produktów na całym świecie bezpośrednio do klientów
Jeśli Twoje zapasy znajdują się w innym kraju niż ten, w którym klienci złożyli zamówienie, musisz wysłać produkt do klienta za granicę. Oto przegląd tego procesu:
  1. Sprzedawca wybiera przewoźnika, który realizuje międzynarodowe dostawy.
  2. Sprzedawca wysyła produkt jako zarejestrowany eksporter.
    Ważne: Aby zapewnić dobre wrażenia klientów i zarządzać recenzjami klientów oraz ocenami efektywności sprzedawcy, ważne jest, aby nie narażać klientów na opóźnienia spowodowane procedurami celnymi lub nieoczekiwane opłaty związane z dodatkowymi cłami i podatkami od produktów. Ważne jest, aby sprzedawca zadbał o takie sprawy podczas wysyłki produktu.
  3. Przewoźnik działa domyślnie jako pośrednik zgodnie z warunkami określonymi w liście przewozowym. Przewoźnik pobierze cła od kupującego przy odbiorze towaru.
Ważne jest również zarządzanie oczekiwaniami klientów. Klientom należy przekazywać dokładne informacje na temat kraju, z którego wysyłasz swój produkt. W szczególności musisz dokładnie określić kraj wysyłki w swoim profilu sprzedawcy oraz zarządzać oczekiwaniami klientów, określając rzeczywisty czas dostawy z Twojego kraju. Ponosisz odpowiedzialność za realizację oczekiwań dotyczących wysyłki względem wszystkich otrzymanych zamówień.
Wysyłka międzynarodowa
Koszty wysyłki międzynarodowej
Opłaty za wysyłkę międzynarodową różnią się w zależności od kilku czynników, takich jak:
  • Wymiary i waga opakowania
  • Czas dostawy
  • Źródło (skąd wysyłasz) i miejsce docelowe (do którego wysyłasz).
  • Transperfect Translations
Należy mieć świadomość, że oprócz powyższych opłat konieczne będzie zapłacenie cła i podatku. Amazon nie ponosi odpowiedzialności za opłaty celne i podatki związane z zapasami FBA. Wszelkie przesyłki docierające do centrum realizacji zamówień Amazon z nieuiszczonymi opłatami celnymi będą zwracane nadawcy.

Czas dostawy międzynarodowej
Realizacja międzynarodowego zamówienia zajmuje więcej czasu niż realizacja zamówienia krajowego. Czas dostawy jest podany w szczegółach oferty i może sprawić, że będzie ona mniej konkurencyjna w stosunku do krajowych odpowiedników.
Inne zasoby
Istnieje również wiele zasobów internetowych, które mogą pomóc sprzedawcom określić stawki oraz ułatwić wysyłkę. Oto kilka linków uporządkowanych według regionu, które inni sprzedawcy uznali za przydatne. Odwiedź te strony internetowe bezpośrednio, aby obliczyć przybliżone koszty wysyłki, jakich możesz się spodziewać podczas realizacji zamówień w serwisie Amazon, a które warto przedstawić w ofercie:
Kraj odbiorcy
Firma
Stany Zjednoczone
Kanada
Europa

Realizacja przez Amazon

Przegląd
Siedziba sprzedawcy
Lokalizacja centrum realizacji FBA
Wymagany import?
Poza Stanami Zjednoczonymi
USA
Tak, produkty muszą być importowane do USA
Poza Kanadą
Kanada
Tak, produkty muszą być importowane do Kanady.
Poza Europą
Kraje serwisów europejskich: Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy lub Hiszpania
Tak, produkty muszą być importowane do kraju, w którym znajduje się centrum realizacji FBA.
W Europie
Kraje platform UE: Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy lub Hiszpania
Nie, towary nie muszą być importowane wewnątrz UE. Jeśli sprzedawca korzysta z usługi FBA, może skorzystać z międzynarodowych programów FBA.
Poza Japonią
Japonia
Tak, produkty muszą być importowane do Japonii.
Poza Meksykiem
Meksyk
Tak, produkty muszą być importowane do Meksyku.
Alternatywnym sposobem realizacji zamówień międzynarodowych jest skorzystanie z usługi Realizacja przez Amazon (FBA) w kraju odpowiednim serwisowi Amazon, na którym wystawiasz swoje produkty. Korzystanie z FBA będzie wymagało importu produktów do innego kraju w celu przechowania ich w centrum realizacji Amazon i sprzedaży klientom na tym serwisie. Jedynym wyjątkiem od tego przypadku jest to, jeśli sprzedajesz już w jednym z europejskich serwisów Amazon i spełniasz jego wymogi FBA. W takim przypadku możesz realizować zamówienia z innych europejskich sklepów, korzystając z bieżącego konta FBA za pośrednictwem ogólnoeuropejskiego programu FBA, europejskiej sieci realizacji (EFN) lub usługi wspólnych zapasów dla wielu krajów (MCI).
Wysyłanie produktów na całym świecie bezpośrednio do klientów
Jeśli Twoje zapasy znajdują się w innym kraju niż centrum realizacji, musisz wyeksportować produkty z kraju źródłowego i zaimportować je do kraju docelowego. Będziesz działać jako zarejestrowany eksporter w kraju źródłowym i zarejestrowany importer w kraju docelowym. Musisz przestrzegać wszystkich przepisów i regulacji obowiązujących w kraju źródłowym i docelowym. Możesz podlegać podatkom importowym, cłom i opłatom pobieranym przez kraj docelowy. Amazon nie ponosi odpowiedzialności za opłaty celne i podatki związane z zapasami FBA. Wszelkie przesyłki docierające do centrum realizacji zamówień Amazon z nieuiszczonymi opłatami celnymi będą zwracane nadawcy. Oto przegląd tego procesu:
  1. Utwórz oferty w portalu Seller Central.
  2. Przygotuj fakturę handlową wskazującą, że jesteś importerem.
  3. Wybierz pośrednika celnego (usługa ta może być oferowana przez Twojego przewoźnika).
  4. Wyślij produkty z fabryki lub magazynu do portu.
  5. Przeprowadź eksportową odprawę celną produktów.
  6. Załaduj produkty przewoźnikowi w celu transportu do portu docelowego.
  7. Dostarcz produkty do portu docelowego i rozładuj je.
  8. Przeprowadź importową odprawę celną produktów.
  9. Załaduj produkty w celu transportu do centrum realizacji.
Aby uzyskać więcej informacji na temat zasad i przepisów dotyczących przywozu zapasów do centrum realizacji Amazon, w tym wymagań dotyczących dostaw niespaletyzowanych LTL/FTL, odwiedź podaną poniżej stronę pomocy Amazon.

Importowanie i eksportowanie zapasów

Przegląd
Gdy rozszerzasz swoją działalność na Amazon poza swoim krajem macierzystym oraz spełniasz wymogi dotyczące realizacji zamówień przez Amazon (FBA) lub zewnętrznego dostawcę, musisz znać swoje obowiązki w procesie importu/eksportu. Chociaż możesz samodzielnie wykonać niektóre lub wszystkie z tych kroków importu/eksportu, łatwiej będzie zaangażować dostawcę usług logistycznych, takiego jak pośrednik celny lub spedytor, który obsłuży ten proces za Ciebie. Dostawcy ci mogą posiadać wiedzę i czas potrzebne, aby upewnić się, że Twoje zapasy przemieszczają się z jednego miejsca do drugiego w sposób terminowy i bezpieczny.

Wskazówka: Jeśli korzystasz z FBA poza swoim krajem i chcesz korzystać z usług dostawcy logistycznego, najlepiej jest skontaktować się z takim dostawcą niezwłocznie po zarejestrowaniu się w programie FBA. Proces wypełniania niezbędnych dokumentów może zająć trochę czasu, a z pewnością nie chcesz, aby opóźniał on przekazywanie produktów w ręce klientów. Jeśli będziesz korzystać z usług pośrednika celnego lub spedytora do przewozu zapasów z jednego kraju do drugiego, musisz taki podmiot zatrudnić bezpośrednio. Musisz również samodzielnie wykonać czynności potrzebne do uzyskania statusu zarejestrowanego importera lub eksportera. Amazon nie może działać w tym charakterze ani wykonywać takich czynności za Ciebie.

Zanim zaangażujesz pośrednika celnego lub spedytora, który pomoże Ci przetransportować zapasy z jednego kraju do centrum realizacji w innym kraju, musisz zdecydować, do kogo będą należały określone obowiązki:
  • Zarejestrowany eksporter (EOR): Zasadniczo zarejestrowanym eksporterem jest nadawca. Amazon nie będzie działać jako zarejestrowany eksporter. Prawdopodobnie będziesz mieć możliwość zawarcia umowy ze swoim pośrednikiem celnym lub spedytorem, aby działał on jako eksporter.
  • Zarejestrowany importer (IOR): Zarejestrowany importer jest odpowiedzialny za zapewnienie pomyślnego importu przesyłki do kraju docelowego. Jego obowiązki obejmują składanie wymaganych prawnie dokumentów oraz opłacanie ceł przywozowych i podatków. Należy pamiętać, że Amazon, w tym nasze centra realizacji, nie będzie pełnić roli zarejestrowanego importera w przypadku jakiejkolwiek dostawy zapasów FBA. Wszelkie dostawy zapasów FBA, w których firma Amazon będzie wskazana jako zarejestrowany importer, zostaną odrzucone i zwrócone na koszt nadawcy — bez wyjątków.
Importerzy nierezydenci
W niektórych krajach przywóz towarów mogą organizować zarejestrowani importerzy nierezydenci (zagraniczni). Aby zostać zarejestrowanym importerem nierezydentem, skontaktuj się ze swoim pośrednikiem celnym lub przewoźnikiem w celu uzyskania szczegółowych informacji.

Ważna uwaga: Odpowiadasz za przestrzeganie wszystkich przepisów dotyczących importu i eksportu oraz zapewnienie, że importowane towary są zgodne z obowiązującymi przepisami i regulacjami. Nie wolno importować towarów zabronionych lub zastrzeżonych bez wszystkich wymaganych zezwoleń i zgód. Na przykład import niektórych produktów rolnych, spożywczych, alkoholu, roślin i nasion, ryb i produktów dzikiej przyrody lub leków do Stanów Zjednoczonych może być zakazany lub ograniczony.
Organizowanie wysyłki z udziałem pośrednika lub spedytora
Należy pamiętać, że wybrany przewoźnik, który będzie wysyłał Twoje produkty do USA, będzie miał własne procedury, jednak może wymagać od Ciebie następujących elementów:
  • Pełnomocnictwo: Po podpisaniu pełnomocnictwa pośrednik celny lub spedytor będzie upoważniony do działania jako Twój agent odpowiadający za przeprowadzenie zapasów przez proces celny.
  • Status zarejestrowanego importera: Zarejestruj się jako importer w organach celnych w kraju, do którego importujesz zapasy. Amazon, w tym nasze centra realizacji, nie będzie działać jako zarejestrowany importer względem jakiejkolwiek wysyłki zapasów FBA. Dotyczy to przesyłek o dowolnej wielkości lub wartości, niezależnie od miejsca pochodzenia i rodzaju produktu. Wszelkie dostawy FBA, w których firma Amazon będzie wskazana jako zarejestrowany importer, zostaną odrzucone i zwrócone na koszt nadawcy — bez wyjątków.
  • Warunki: Pośrednik celny powinien określić warunki, które pomogą Ci zrozumieć, kto jest odpowiedzialny za towary na każdym etapie procesu wysyłki.
  • Cła, podatki i koszty wysyłki: Amazon nie ponosi odpowiedzialności za żadne cła, podatki lub koszty wysyłki związane z zapasami FBA ani nie pobiera takich opłat. Wszystkie przesyłki muszą być zgodne z warunkami DDP (Delivered Duty Paid — dostarczone, cło zapłacone). Wszelkie przesyłki docierające do centrum realizacji Amazon i wymagające uiszczenia opłat, w tym ceł, podatków lub kosztów wysyłki, zostaną odrzucone bez dalszych ustępstw.
  • W celu uzyskania szacunkowego kosztu wysyłki przed uzyskaniem dokładnego adresu konkretnego centrum realizacji w USA, do którego będziesz wysyłać produkty, zalecamy przekazanie poniższych przykładów (jeden dla zachodniego i jeden na wschodniego wybrzeża) swojemu przewoźnikowi w celu uzyskania wyceny.
    Przykład 1
    Przykład 2
    Breinigsville, PA 18031
    Phoenix, AZ 85043
    Upewnij się, że Twoje dane kontaktowe znajdują się w dokumentacji wysyłkowej w razie pytań dotyczących przesyłki.

    W przypadku trudności ze znalezieniem przewoźnika, który odpowiada Twoim potrzebom, zalecamy skorzystanie z naszej sieci usługodawców, która obejmuje dostawców zewnętrznych mających doświadczenie w obsłudze przesyłek Amazon na całym świecie.
Ostateczny odbiorca
Mimo że Amazon nie będzie występować jako zarejestrowany importer, może występować jako ostateczny odbiorca w dokumentacji wysyłkowej, ale tylko wtedy, gdy przed nazwą podmiotu Amazon podany zostanie zwrot „in care of”.
Jeśli oznaczysz podmiot Amazon jako odbiorcę ostatecznego, Twój pośrednik celny musi skontaktować się z firmą Amazon na adres sellerimports@amazon.com przed wysyłką jakichkolwiek zapasów w celu uzyskania numeru EIN lub identyfikatora podatkowego wymaganego do odprawy celnej.
Faktura handlowa
Gdy towar jest gotowy do wysyłki od producenta lub dystrybutora, nadawca sporządza fakturę handlową. Bardzo ważne jest, aby faktura handlowa była dokładna, co pozwoli uniknąć opóźnień w odprawie celnej. Na fakturze należy zamieścić następujące informacje:
  • Data wystawienia faktury.
  • Imię i nazwisko / nazwa kupującego oraz sprzedawcy, w tym adresy (Amazon nie może występować jako kupujący ani sprzedawca na fakturze handlowej).
  • Nazwa i pełny adres sprzedawcy lub producenta.
  • Osoba kontaktowa, nazwa firmy, adres i numer identyfikacji podatkowej nadawcy.
  • Adres dostawy. Tutaj należy wpisać „In care of”, a następnie nazwę i adres centrum realizacji Amazon, do którego wysyłasz towar.
  • Zarejestrowany importer. To pole musi zawierać nazwę nadawcy, jeśli jest taka sama jak właściciela towaru. Nie pozostawiaj tych miejsc niewypełnionych. Spowoduje to odrzucenie i zwrócenie przesyłki.
  • Sposób wysyłki.
  • Szczegółowy opis zafakturowanych towarów. Uwzględnij następujące elementy:
    • Zharmonizowane kody celne, jeżeli są znane
    • Liczba sztuk
    • Wartości jednostkowe
    • Całkowita wartość każdego produktu. W przypadku próbek lub produktów bez wartości handlowej należy podać wartość nominalną lub godziwą wartość rynkową do celów związanych z cłem.
  • Waluta transakcji.
  • Warunki sprzedaży. Należy pamiętać, że prawidłowe warunki to Delivered Duty Paid (DDP) — dostarczone, cło zapłacone. Nadawca lub sprzedawca FBA powinien zapłacić wszystkie obowiązujące cła i podatki oraz ponosi odpowiedzialność za rozliczanie należności celnych przed dostawą do centrum realizacji Amazon. Nie możesz importować towarów w imieniu firmy Amazon ani oznaczać jej jako podmiotu zgłaszającego lub zarejestrowanego importera w dokumentacji celnej.
  • Numer śledzenia przesyłki. W przypadku przesyłek do centrów realizacji Amazon należy podać identyfikator przesyłki Amazon FBA, który otrzymasz po utworzeniu przesyłki na koncie sprzedawcy w serwisie Amazon. Numer śledzenia przesyłki może być również numerem lotniczego listu przewozowego, jeśli wysyłasz paczkę za pośrednictwem usługi przewoźnika, takiego jak FedEx lub UPS.
  • Wszelkie certyfikaty.
  • Nazwa przewoźnika transportującego towary.
  • Warunki płatności frachtu.
  • Powód eksportu.
Najlepsze praktyki wysyłkowe
Centra realizacji Amazon mają wymagania dotyczące przesyłek, które otrzymują, w tym w zakresie wielkości palet i typu samochodu ciężarowego, który może dostarczyć towary do centrum realizacji. „Wytyczne dotyczące wysyłki zapasów do Amazon” zawierają informacje potrzebne do przygotowania przesyłki do centrum realizacji Amazon. Zwrócenie uwagi na te wymagania i najlepsze praktyki pomoże uniknąć opóźnień w dostarczeniu zapasów do centrum realizacji oraz do rąk klientów.

Uwaga: Różnice w zakresie palet występują między Stanami Zjednoczonymi, Wielką Brytanią i rynkami europejskimi.

O ile to możliwe, zorganizuj paletyzację przesyłek, zanim dotrą do centrum realizacji. Centra realizacji Amazon przyjmą przesyłki niespaletyzowane, ale tylko wtedy, gdy zażądasz tego z wyprzedzeniem podczas konfigurowania przesyłki do centrum realizacji. Mogą obowiązywać dodatkowe opłaty, jeśli przesyłka niespaletyzowana wymagać będzie uciążliwej obsługi.

Upewnij się, że przesyłki są zgodne z zasadami firmy Amazon dotyczącymi przesyłek przychodzących. Jeśli Amazon odmówi przyjęcia przesyłek, odpowiadasz za usunięcie przesyłki z centrum realizacji. W przypadku przesyłek, obejmujących mniej niż pół palety kartonów luzem, z których każdy waży mniej niż 15 kilogramów, może się okazać, że lepiej wysłać produkty za pośrednictwem firmy kurierskiej. To, z usług którego przewoźnika korzystasz, może zależeć od kraju docelowego, ponieważ usługi przewozowe są zróżnicowane. Jeśli zdecydujesz się wysłać swoje zapasy do centrum realizacji za pośrednictwem usług przewozowych, zapytaj przewoźnika, czy może on dokonać odprawy celnej na podstawie wystawionej przez Ciebie faktury handlowej. Jeśli przewoźnik nie może odprawić towaru na podstawie faktury handlowej, konieczne może być nawiązanie kontaktu z pośrednikiem celnym.

Firmy logistyczne / pośrednicy celni Istnieje wiele zasobów internetowych, które mogą pomóc sprzedawcom określić stawki oraz ułatwić wysyłkę. Poniżej znajdują się odnośniki do niektórych firm uznanych przez sprzedawców za przydatne. Odwiedź te strony internetowe bezpośrednio, aby obliczyć przybliżone koszty wysyłki, jakich możesz się spodziewać podczas realizacji zamówień w serwisie Amazon, a które warto przedstawić w ofercie:

First Choice Shipping: www.firstchoiceship.com
Samuel Shapiro: www.shapiro.com
FedEx: www.fedex.com
Regional Express: www.regionalexpress.co.uk
Sugerujemy, aby skontaktować się ze spedytorem lub kurierem przed wysyłką jakichkolwiek zapasów, aby poznać jego opłaty i wymagania.
Zwrot importu
Amazon nie może zwrócić zapasów przechowywanych w centrach realizacji na adres spoza pierwotnego kraju importu. Ponadto usługa FBA nie obejmuje opcji odbioru własnego dla sprzedawców w centrach realizacji Amazon. Jeśli chcesz uzyskać zwrot zapasów FBA, więcej na temat tego procesu możesz dowiedzieć się tutaj.

4

Zarządzaj swoją firmą

Zapewnij obsługę klienta i zwroty w swoim kraju, samodzielnie lub za pośrednictwem Amazon. Otrzymuj zapłatę w wybranej walucie. Korzystaj z narzędzi i rekomendacji Amazon, aby rozwijać sprzedaż międzynarodową i skalować swoją działalność na całym świecie.

Sieć usługodawców

Sieć usługodawców — Twoja podróż, od podatków i zgodności po wysyłkę międzynarodową.

Obsługa klienta

Przegląd
Gdy rozszerzasz swoją działalność na Amazon poza swoim krajem macierzystym oraz spełniasz wymogi dotyczące realizacji zamówień przez Amazon (FBA) lub zewnętrznego dostawcę, musisz znać swoje obowiązki w procesie importu/eksportu. Chociaż możesz samodzielnie wykonać niektóre lub wszystkie z tych kroków importu/eksportu, łatwiej będzie zaangażować dostawcę usług logistycznych, takiego jak pośrednik celny lub spedytor, który obsłuży ten proces za Ciebie. Dostawcy ci posiadają wiedzę i czas, aby upewnić się, że Twoje zapasy przemieszczają się z jednego miejsca do drugiego w sposób terminowy i bezpieczny.
Obsługa klienta w zakresie realizacji zamówień przez sprzedawcę
Obsługa klienta w języku lokalnym Jeśli zdecydujesz się samodzielnie realizować zamówienia klientów, musisz zadbać nie tylko o ich kompletowanie, pakowanie i wysyłanie. Amazon wymaga również obsługi klienta. Może to być trudne, jeśli sprzedajesz w serwisie Amazon, gdzie nie znasz lokalnego języka.

Kuszące może być skorzystanie ze zautomatyzowanych translatorów komputerowych w celu udzielania odpowiedzi na zapytania e-mail od międzynarodowych klientów. Istnieje jednak ryzyko, że tłumaczenie maszynowe może dawać nieoptymalne rezultaty, co z kolei może prowadzić do słabych wrażeń klienta i ostatecznie wpłynąć na ocenę sprzedawcy. Lepszym rozwiązaniem, jeśli nie masz wewnętrznych możliwości obsługi klienta w języku lokalnym, jest skorzystanie z zewnętrznych usługodawców w zakresie obsługi klienta.
Terminowe odpowiedzi: Gdy klienci mają pytania lub wątpliwości dotyczące Twoich produktów, oczekują szybkiej i pomocnej obsługi. Aby utrzymać dobry stan karty wyników sprzedawcy, możesz potrzebować specjalistów ds. obsługi klienta, którzy rozumieją Twoje produkty, wiedzą, gdzie znajduje się produkt klienta i kiedy zostanie dostarczony, oraz którzy będą w stanie szybko (w ciągu 24 godzin) odpowiedzieć na wiadomości e-mail w lokalnym języku. Może to być trudne w przypadku sprzedaży w sklepach, które znajdują się w odmiennych strefach czasowych od miejsca prowadzenia działalności, ponieważ różnice czasowe skracają czas, w którym można odpowiadać klientom w standardowych godzinach pracy.

W sieci dostępnych jest wiele zasobów, które mogą pomóc sprzedawcom zorganizować obsługę klienta.
Oto kilka linków uporządkowanych według regionu, które inni sprzedawcy uznali za przydatne:

Ameryka Północna: Seller Engine
Europa: InterCultural Elements
Japonia: Jumbo
Obsługa klienta w ramach programu Realizacja przez Amazon
Gdy korzystasz z usługi FBA, Amazon zapewni całodobową obsługę klienta w Twoim imieniu w lokalnym języku danego rynku. Dla wielu sprzedawców ta funkcja FBA ma kluczowe znaczenie dla skutecznej sprzedaży na rynkach międzynarodowych. Dzięki obsłudze klienta w języku lokalnym już zawartej w FBA, możesz zapewnić swoim klientom światowej klasy obsługę Amazon, a także skupić się na rozwoju i zarządzaniu swoją firmą.

Zwroty od klientów

Przegląd
Gdy korzystasz z usługi FBA, Amazon zapewni całodobową obsługę klienta w Twoim imieniu w lokalnym języku danego rynku. Dla wielu sprzedawców ta funkcja FBA ma kluczowe znaczenie dla sprzedaży na rynkach międzynarodowych. Dzięki obsłudze klienta w języku lokalnym już zawartej w FBA, możesz zapewnić swoim klientom światowej klasy obsługę Amazon, a także skupić się na rozwoju i zarządzaniu swoją firmą.
Zwroty klientów w ramach realizacji zamówień przez sprzedawcę
Wystawiając ofertę na międzynarodowym serwisie i realizując zamówienia samodzielnie, musisz podać klientom lokalny adres zwrotny w kraju, w którym funkcjonuje sklep Amazon, albo zaoferować bezpłatną wysyłkę zwrotną. Jest to wymóg dla sprzedaży w serwisie Amazon.

Rozważając sposób zwrotu kupionych od Ciebie produktów przez klientów, pamiętaj o następujących opcjach:
  • Korzystanie z usługi Realizacja przez Amazon: Jeśli wybierzesz usługę FBA, Amazon będzie obsługiwać lokalne zwroty w Twoim imieniu dla zamówień FBA w danych serwisie, dlatego nie musisz się martwić o podanie lokalnego adresu zwrotnego.
  • Wprowadzanie opłat manipulacyjnych i oferowanie częściowych zwrotów: W niektórych sytuacjach właściwe może być naliczenie klientowi opłaty manipulacyjnej za ponowne magazynowanie lub zaoferowanie częściowego zwrotu środków za zwracany produkt. Opłaty za ponowne magazynowanie lub częściowe zwroty środków muszą być zgodne z zasadami firmy Amazon dotyczącymi zwrotów.
  • Zaangażowanie zewnętrznego międzynarodowego operatora zwrotów: Stworzyliśmy listę operatorów obsługi zwrotów, którzy mogą przyjmować zwroty w krajach Twoich klientów. W zależności od wielkości sprzedaży i ceny jednostkowej międzynarodowi operatorzy zwrotów mogą oferować rozwiązania, które ograniczają koszty ponoszone, gdy klienci z innych krajów zwracają produkty. Na przykład operatorzy konsolidują zwroty i wysyłają je z powrotem do Ciebie lub wysyłają do innego klienta.
Zwroty klientów w ramach programu Realizacja przez Amazon
Jeśli wybierzesz usługę FBA, Amazon będzie obsługiwać lokalne zwroty w Twoim imieniu, dlatego nie musisz się martwić o podanie lokalnego adresu zwrotnego lub zmianę cennika uwzględniającego międzynarodową dostawę zwrotów.

Przygotuj się na globalną sprzedaż

Prowadzisz już sprzedaż w serwisie Amazon na rynku europejskim?

Rozszerz działalność na rynki międzynarodowe

 

Pierwszy raz w Amazon?

Rozpocznij

 

© 2022 Amazon.com, Inc. lub podmioty stowarzyszone