SPRZEDAŻ GLOBALNA
Zacznij sprzedawać globalnie z Polski dzięki Amazonowi
Dowiedz się, jak z Polski dotrzeć do klientów na Amazonie w innych krajach. Uzyskaj instrukcje krok po kroku dotyczące tworzenia regionalnych i krajowych kont sprzedażowych. Dowiedz się, jak wymieniać produkty i wybrać opcje wysyłki i realizacji.

Jak działa globalna sprzedaż?
Aby sprzedawać globalnie z Polski, wykonaj kilka podstawowych kroków:
- Zdecyduj, co sprzedawać z Amazon w każdym kraju.
- Utwórz swoje konto sprzedażowe.
- Wymień swoje produkty w każdym kraju.
- Wysyłaj zapasy i realizuj zamówienia klientów.
- Zarządzaj i zautomatyzuj swoją globalną działalność dzięki narzędziom Amazon i programmess.
Krok 1: Zdecyduj, co sprzedawać
Wybierając produkty do sprzedaży na całym świecie, zacznij od zapoznania się z przepisami podatkowymi i regulacjami w każdym kraju, w którym planujesz sprzedawać. Należy także zapoznać się z wymogami Amazon dotyczącymi zgodności produktów, bezpieczeństwa i katalogu w każdym kraju.
Następnie zapoznaj się z kategoriami produktów Amazon w każdym kraju. Możesz użyć list bestsellerów w odpowiednim sklepie Amazon, aby zrozumieć, które kategorie mogą być popularne. Na przykład spróbuj odkryć bestsellery na Amazon.co.jp, jeśli planujesz sprzedawać w Japonii. Możesz również skorzystać z narzędzi Amazon, takich jak Marketplace Product Guidance i Product Opportunity Explorer.
Jeśli produkt jest częścią marki zarejestrowanej w Amazon Brand Registry, możliwość umieszczenia go na liście i sprzedaży w sklepie Amazon może zależeć od relacji z marką.
Następnie zapoznaj się z kategoriami produktów Amazon w każdym kraju. Możesz użyć list bestsellerów w odpowiednim sklepie Amazon, aby zrozumieć, które kategorie mogą być popularne. Na przykład spróbuj odkryć bestsellery na Amazon.co.jp, jeśli planujesz sprzedawać w Japonii. Możesz również skorzystać z narzędzi Amazon, takich jak Marketplace Product Guidance i Product Opportunity Explorer.
Jeśli produkt jest częścią marki zarejestrowanej w Amazon Brand Registry, możliwość umieszczenia go na liście i sprzedaży w sklepie Amazon może zależeć od relacji z marką.
Podatki i regulacje
Wymagania dotyczące produktu różnią się w zależności od kraju. Powinieneś zapoznać się z podatkami i przepisami dla każdego kraju, w którym planujesz sprzedawać:
- Podatki i regulacje w USA
- Podatki i regulacje w Kanadzie
- Podatki i regulacje w Meksyku
- Podatki i regulacje w Brazylii
- Podatki i regulacje w Europie
- Podatki i regulacje w Wielkiej Brytanii
- Podatki i regulacje w Japonii
- Podatki i regulacje w Australii
- Podatki i regulacje w Singapurze
- Podatek od wartości dodanej (VAT) w Zjednoczonych Emiratach Arabskich
- Podatek od wartości dodanej (VAT) w Arabii Saudyjskiej
Zalecamy skonsultowanie się z doradcami podatkowymi i regulacyjnymi przed podjęciem decyzji o sprzedaży w nowym kraju.
Zgodność produktu z wymogami Amazon
Powinieneś zapoznać się z wymogami Amazon dotyczącymi zgodności produktów, bezpieczeństwa i katalogu dla każdego kraju, w którym planujesz sprzedawać:
Kategorie produktów
Kategorie produktów Amazon mogą się różnić w zależności od kraju. Powinieneś przejrzeć kategorie dla każdego kraju, w którym planujesz sprzedawać:
Pamiętaj, że chociaż niektóre z naszych kategorii są otwarte dla wszystkich sprzedawców, niektóre wymagają profesjonalnego planu sprzedaży, niektóre wymagają zgody Amazon, a niektóre nie mogą być sprzedawane przez sprzedawców zewnętrznych.
Wskazówka
Wymieniaj ogólnie, nie szczegółowo
Dodanie szerokiej selekcji produktów w globalnym sklepie Amazon może pomóc w zrozumieniu zaangażowania klientów w zależności od kraju. Spróbuj dodać dużą liczbę produktów ze swojego katalogu, zamiast uruchamiać sklep z niewielką liczbą produktów, które dotychczas najlepiej się sprzedawały. Możesz usunąć oferty, jeśli produkty nie sprzedają się dobrze. Możesz również zacząć od samodzielnej realizacji zamówień klientów, aby nie wysyłać zapasów do innego kraju.
Markowe produkty
Jeśli jesteś nowy w Amazon i jesteś właścicielem praw do kwalifikującej się marki, zalecamy zarejestrowanie jej w Amazon Brand Registry przed dodaniem produktów do sklepów Amazon. Amazon Brand Registry jest bezpłatny i zapewnia sprzedawcom pakiet dodatkowych korzyści sprzedażowych i narzędzi ochrony, w tym treści A+, analizy marki i zarządzania eksperymentami.
Aby się zarejestrować, musisz spełnić tylko dwa podstawowe wymagania:
• Nazwa marki lub logo: Nazwa marki lub logo zawierające nazwę Twojej marki musi być trwale przymocowane do produktów lub opakowań.
• Znak towarowy: Musisz posiadać oczekujący lub zarejestrowany znak towarowy dla swojej marki lub logo, który jest wydany przez wyznaczony urząd znaków towarowych w kraju odpowiednim dla sklepu Amazon.
Po zatwierdzeniu znaku towarowego jednego kraju przez Brand Registry będziesz mieć globalne konto, które może być używane w każdym sklepie Amazon na całym świecie.
Jeśli produkt jest częścią marki zarejestrowanej w Amazon Brand Registry, tylko przedstawiciel marki lub sprzedawca autoryzowany przez markę może dodać go do katalogu Amazon przy użyciu naszych standardowych procesów (wymagane jest logowanie). Po dodaniu produktu związanego z zarejestrowaną marką do katalogu Amazon, inni sprzedawcy mogą dopasować do niego oferty. Zanim to zrobią, może być konieczne uzyskanie zatwierdzenia marki.
Aby się zarejestrować, musisz spełnić tylko dwa podstawowe wymagania:
• Nazwa marki lub logo: Nazwa marki lub logo zawierające nazwę Twojej marki musi być trwale przymocowane do produktów lub opakowań.
• Znak towarowy: Musisz posiadać oczekujący lub zarejestrowany znak towarowy dla swojej marki lub logo, który jest wydany przez wyznaczony urząd znaków towarowych w kraju odpowiednim dla sklepu Amazon.
Po zatwierdzeniu znaku towarowego jednego kraju przez Brand Registry będziesz mieć globalne konto, które może być używane w każdym sklepie Amazon na całym świecie.
Jeśli produkt jest częścią marki zarejestrowanej w Amazon Brand Registry, tylko przedstawiciel marki lub sprzedawca autoryzowany przez markę może dodać go do katalogu Amazon przy użyciu naszych standardowych procesów (wymagane jest logowanie). Po dodaniu produktu związanego z zarejestrowaną marką do katalogu Amazon, inni sprzedawcy mogą dopasować do niego oferty. Zanim to zrobią, może być konieczne uzyskanie zatwierdzenia marki.
Wskazówki językowe
Oferty produktów muszą być wyświetlane w lokalnych językach. Możesz uprościć tłumaczenie stron produktu za pomocą narzędzia Build International Listings:
- Jeśli dopasowujesz ofertę do produktu, który istnieje w globalnym sklepie Amazon, nie musisz podawać przetłumaczonych informacji o produkcie ani ofercie. Po prostu sparujemy Twoją ofertę z istniejącą stroną produktu, która jest wyświetlana w odpowiednim lokalnym języku.
- Jeśli tworzysz nową stronę produktu w globalnym sklepie Amazon, w wielu przypadkach zostanie ona automatycznie przetłumaczona na lokalny język. Jeśli strona produktu nie jest tłumaczona automatycznie, możesz skorzystać z naszej sieci usługodawców, aby znaleźć dostawcę tłumaczeń.
Wymagane jest również zapewnienie obsługi klienta w lokalnych językach:
- Jeśli realizujesz zamówienia klientów bezpośrednio za pomocą usług Fulfiled by Merchant, możesz skorzystać z sieci usługodawców, aby znaleźć dostawcę, który oferuje obsługę klienta w odpowiednim języku lokalnym.
- Jeśli używasz Fulfillment by Amazon (FBA) do realizacji zamówień, zapewniamy obsługę klienta w Twoim imieniu w odpowiednim lokalnym języku.
- Użyj narzędzia do przesyłania obrazów dla poszczególnych krajów, aby uzyskać dostęp do informacji o tym, jak przesyłać obrazy dla poszczególnych krajów i dostarczać klientom zlokalizowany tekst na obrazach.
Krok 2: Utwórz konto sprzedażowe
Po wybraniu planu sprzedaży zarejestrujesz się w Amazon i utworzysz konto Seller Central. Możesz utworzyć swoje konto przy użyciu adresu e-mail powiązanego z kontem klienta Amazon lub utworzyć je przy użyciu oddzielnego firmowego adresu e-mail.
Już sprzedajesz na Amazon.com?
Nawet jeśli sprzedajesz już w jednym sklepie Amazon, należy utworzyć nowe konto sprzedawcy w pożądanym sklepie docelowym. Na przykład, jeśli sprzedajesz w Polsce lub Stanach Zjednoczonych i chcesz sprzedawać w Japonii, musisz utworzyć nowe konto sprzedawcy Amazon dla Amazon.co.jp. Możesz utworzyć swoje konto przy użyciu adresu e-mail powiązanego z kontem klienta Amazon lub utworzyć je przy użyciu oddzielnego firmowego adresu e-mail.
Nie sprzedajesz jeszcze na Amazon?
Jeśli jesteś nowy w Amazon i chcesz rozpocząć sprzedaż w jednym z naszych sklepów, możesz bezpośrednio utworzyć swoje konto sprzedaży dla tego sklepu.
Otrzymywanie zapłaty
Możesz użyć Amazon Currency Converter, aby wpłacić wpływy ze sprzedaży w innych krajach na konto bankowe z siedzibą w Twoim kraju.
Możesz również użyć lokalnego konta bankowego jako metody wpłaty w przypadku sprzedaży w innym kraju. Na przykład możesz użyć banku znajdującego się w Niemczech do sprzedaży na Amazon.com. Przed otwarciem konta bankowego w innym kraju zalecamy skonsultowanie się z doradcami prawnymi, podatkowymi i bankowymi, ponieważ może być konieczne utworzenie prawnego podmiotu gospodarczego w tym kraju.
Możesz również użyć lokalnego konta bankowego jako metody wpłaty w przypadku sprzedaży w innym kraju. Na przykład możesz użyć banku znajdującego się w Niemczech do sprzedaży na Amazon.com. Przed otwarciem konta bankowego w innym kraju zalecamy skonsultowanie się z doradcami prawnymi, podatkowymi i bankowymi, ponieważ może być konieczne utworzenie prawnego podmiotu gospodarczego w tym kraju.
Wydajność konta
Jeśli sprzedajesz w wielu sklepach Amazon, wskaźniki wydajności sprzedaży w różnych sklepach nie są powiązane. Metryki są mierzone oddzielnie dla każdego konta sprzedaży.
Krok 3: Dodaj swoje produkty
Gotowy do wystawienia produktów w globalnym sklepie Amazon?
Jeśli sprzedajesz już w jednym z naszych sklepów, możesz użyć narzędzia Build International Listings, aby dodać swoje produkty w globalnych sklepach Amazon.
Dodatkowo możesz dodawać swoje produkty ręcznie, jeśli masz mniej niż 20 produktów lub zbiorczo z plikami zbiorczymi.
Jeśli sprzedajesz już w jednym z naszych sklepów, możesz użyć narzędzia Build International Listings, aby dodać swoje produkty w globalnych sklepach Amazon.
Dodatkowo możesz dodawać swoje produkty ręcznie, jeśli masz mniej niż 20 produktów lub zbiorczo z plikami zbiorczymi.
Jeśli wystawiasz produkty w Amazon po raz pierwszy, możesz dopasować oferty do istniejących stron produktu lub utworzyć nowe strony dla preferowanego sklepu Amazon. Następnie możesz użyć Build International Listings, aby dodać te produkty w innych sklepach Amazon.
Wskazówki dotyczące ceny
Jeśli sprzedajesz już w jednym z naszych sklepów i korzystasz z narzędzia Build International Listings, aby dodawać produkty w innych globalnych sklepach Amazon, Twoje ceny będą zsynchronizowane między sklepami w oparciu o ceny w USA i zasady cenowe. Build International Listings okresowo dostosowuje ceny w celu odzwierciedlenia wahań przeliczania walut w innych krajach. Dowiedz się więcej
Możesz także tworzyć osobne oferty i ustawiać różne ceny w każdym sklepie Amazon, korzystając z naszych standardowych procesów dodawania produktów. Jeśli nie synchronizujesz cen w różnych sklepach, podczas ustalania cen dla każdego kraju należy pamiętać o następujących kwestiach:
• Koszty wysyłki i zwrotu, jeśli realizujesz zamówienia międzynarodowe bezpośrednio
• Koszty obsługi klienta, jeśli realizujesz bezpośrednio zamówienia międzynarodowe, w tym koszty obsługi językowej, jeśli to konieczne
• Koszty wysyłki, jeśli wysyłasz zapasy do Fulfillment by Amazon (FBA) w innych krajach
• Koszty konwersji związane z otrzymywaniem zapłaty w lokalnej walucie
• Podatki i cła
Możesz także tworzyć osobne oferty i ustawiać różne ceny w każdym sklepie Amazon, korzystając z naszych standardowych procesów dodawania produktów. Jeśli nie synchronizujesz cen w różnych sklepach, podczas ustalania cen dla każdego kraju należy pamiętać o następujących kwestiach:
• Koszty wysyłki i zwrotu, jeśli realizujesz zamówienia międzynarodowe bezpośrednio
• Koszty obsługi klienta, jeśli realizujesz bezpośrednio zamówienia międzynarodowe, w tym koszty obsługi językowej, jeśli to konieczne
• Koszty wysyłki, jeśli wysyłasz zapasy do Fulfillment by Amazon (FBA) w innych krajach
• Koszty konwersji związane z otrzymywaniem zapłaty w lokalnej walucie
• Podatki i cła
Oceny Klientów
Jeśli sprzedajesz już w jednym z naszych sklepów, Twoje oceny produktów zostaną przeniesione do innych globalnych sklepów, ale tylko początkowo. Te importowane recenzje pozostają widoczne, dopóki produkt nie zacznie otrzymywać lokalnych recenzji.
Krok 4: Wysyłaj zapasy i realizuj zamówienia klientów
Masz dwie podstawowe opcje, jeśli chodzi o dostarczanie produktów do klientów.
Realizacja przez sprzedawcę
Wysyłaj zamówienia bezpośrednio do klientów za pomocą pakietu rozwiązań, które nazywamy Fulfiled by Merchant. Oferujemy sieć sprawdzonych dostawców do globalnej wysyłki, którzy oferują zniżki.
Realizacja przez Amazon (FBA)
Korzystaj z programów specjalistycznych za pośrednictwem Fulfillment by Amazon (FBA), aby dotrzeć do globalnych klientów w sposób, który najlepiej pasuje do Twojej firmy. Dla każdego programu FBA dba o kompletację, pakowanie, wysyłkę, zwroty i obsługę klienta.
Realizacja przez sprzedawcę
Wysyłaj zamówienia bezpośrednio do klientów za pomocą pakietu rozwiązań, które nazywamy Fulfiled by Merchant. Oferujemy sieć sprawdzonych dostawców do globalnej wysyłki, którzy oferują zniżki.
Realizacja przez Amazon (FBA)
Korzystaj z programów specjalistycznych za pośrednictwem Fulfillment by Amazon (FBA), aby dotrzeć do globalnych klientów w sposób, który najlepiej pasuje do Twojej firmy. Dla każdego programu FBA dba o kompletację, pakowanie, wysyłkę, zwroty i obsługę klienta.
FBA na całym świecie
Kiedy rozszerzasz swoją firmę na kolejny sklep Amazon poza swoim krajem ojczystym, musisz zrozumieć swoje obowiązki w procesie importu/eksportu. Dowiedz się więcej o importowaniu i eksportowaniu zapasów
Amazon Global Logistics to program transportu morskiego od drzwi do drzwi z Chin bezpośrednio do sieci realizacji zamówień Amazon w USA, Wielkiej Brytanii i UE. Dowiedz się więcej o Amazon Global Logistics (AGL)
Amazon Warehousing and Distribution (AWD) to nisko-kosztowe rozwiązanie magazynowania zbiorczego dla Twoich zapasów, w którym dystrybuujesz do sklepu Amazon i innych kanałów dystrybucji. Dowiedz się więcej o magazynowaniu i dystrybucji Amazon (AWD)
Kiedy rozszerzasz swoją firmę na kolejny sklep Amazon poza swoim krajem ojczystym, musisz zrozumieć swoje obowiązki w procesie importu/eksportu. Dowiedz się więcej o importowaniu i eksportowaniu zapasów
Amazon Global Logistics to program transportu morskiego od drzwi do drzwi z Chin bezpośrednio do sieci realizacji zamówień Amazon w USA, Wielkiej Brytanii i UE. Dowiedz się więcej o Amazon Global Logistics (AGL)
Amazon Warehousing and Distribution (AWD) to nisko-kosztowe rozwiązanie magazynowania zbiorczego dla Twoich zapasów, w którym dystrybuujesz do sklepu Amazon i innych kanałów dystrybucji. Dowiedz się więcej o magazynowaniu i dystrybucji Amazon (AWD)
Zdalna realizacja z FBA
Docieraj do klientów w Kanadzie, Meksyku i Brazylii, robiąc zakupy na Amazon.ca, Amazon.com.mx i Amazon.com.br za pośrednictwem sklepu w USA. Klienci będą mogli kupować kwalifikujące się do eksportu produkty przechowywane w amerykańskich centrach realizacji zamówień. Przy kasie zobaczą cenę, która zawiera oszacowanie ceł importowych, podatków i opłat. Wyślemy do nich bez dodatkowych kosztów.
Dowiedz się więcej o zdalnej realizacji przez Amazon
Uwagi dotyczące Fulfiled by Merchant
Aby wysyłać zamówienia klientów za granicą, należy zacząć od wyboru przewoźnika takiego jak UPS, FedEx lub USPS. Działasz jako eksporter i musisz jasno komunikować czas wysyłki i opłaty, a także odpowiednie cła i podatki.
Opłaty za wysyłkę międzynarodową mogą być znacznie wyższe niż opłaty krajowe i różnić się w zależności od kilku czynników, w tym:
• Wymiary i waga opakowania
• Czas dostawy
• Gdzie zamówienia są wysyłane do i z
• Cła i podatki
Opłaty za wysyłkę międzynarodową mogą być znacznie wyższe niż opłaty krajowe i różnić się w zależności od kilku czynników, w tym:
• Wymiary i waga opakowania
• Czas dostawy
• Gdzie zamówienia są wysyłane do i z
• Cła i podatki
Uwagi dotyczące FBA na całym świecie
Kiedy eksportujesz zapasy do centrów realizacji zamówień Amazon w innych krajach, możesz samodzielnie zająć się niektórymi lub wszystkimi zobowiązaniami w procesie importu i eksportu. Możesz również zatrudnić dostawcę logistycznego, takiego jak pośrednik celny lub spedytor, który może mieć więcej wiedzy i czasu, aby zapewnić terminowy i bezpieczny transport zapasów. Musisz zaangażować wszystkich dostawców logistyki bezpośrednio.
Wysyłając zapasy do centrów realizacji zamówień Amazon w innych krajach, Ty lub Twój dostawca musicie działać jako eksporter i importer oraz przestrzegać wszystkich przepisów obowiązujących w obu krajach. Możesz również podlegać cłom celnym, podatkom importowym i opłatom w kraju docelowym. Amazon nie ponosi odpowiedzialności za żadne cła i podatki związane z zapasami FBA. Wszelkie przesyłki docierające do centrum realizacji Amazon z należnymi opłatami celnymi zostaną zwrócone nadawcy.
Dowiedz się więcej o importowaniu i eksportowaniu zapasów
Wysyłając zapasy do centrów realizacji zamówień Amazon w innych krajach, Ty lub Twój dostawca musicie działać jako eksporter i importer oraz przestrzegać wszystkich przepisów obowiązujących w obu krajach. Możesz również podlegać cłom celnym, podatkom importowym i opłatom w kraju docelowym. Amazon nie ponosi odpowiedzialności za żadne cła i podatki związane z zapasami FBA. Wszelkie przesyłki docierające do centrum realizacji Amazon z należnymi opłatami celnymi zostaną zwrócone nadawcy.
Dowiedz się więcej o importowaniu i eksportowaniu zapasów
Krok 5: Zarządzaj swoją firmą
Korzystaj z narzędzi w Seller Central, aby zarządzać i automatyzować globalne operacje. Oferujemy różnorodne narzędzia i programy, które pomogą Ci prowadzić działalność, dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć sprzedaż, w tym:
Eksplorator możliwości produktu
Zdobądź pomysły na nowe produkty lub oferty. Eksplorator możliwości produktu daje wgląd w zachowania klientów Amazon w zakresie wyszukiwania i zakupów.
Automatyzacja cen
Twórz i stosuj dynamiczne zasady cenowe, aby zwiększyć swoje szanse na zdobycie wyróżnienia oferty w sklepie Amazon.
Konwerter walut Amazon
Jeśli sprzedajesz w sklepach Amazon w wielu krajach, zarządzaj globalnymi wypłatami na auto-pilocie za pomocą Amazon Currency Converter.
Kupony i oferty
Twórz kupony, które pojawiają się na stronie Kupony Amazon, w wynikach wyszukiwania i na stronach produktu.
Produkty sponsorowane
Twórz kampanie CPC (cost-per-click), które pojawiają się w sklepie Amazon.
Biznes Amazon
Klienci biznesowi kupują więcej przedmiotów w większych ilościach. Mają również mniejszą tendencję do zwracania przedmiotów. Skorzystaj z pakietu funkcji B2B, aby przyciągnąć więcej klientów biznesowych.
Zachęty do nowych sprzedawców
Sprawdź zachęty wynoszące 50 000 USD, które zostay zaprojektowane, aby wesprzeć Twoją premierę w sklepie Amazon.
Czy wiesz?
Seller University może pomóc Ci sprzedać w innych krajach
Seller University oferuje instrukcje krok po kroku dotyczące tworzenia konta sprzedaży Amazon, wystawiania i wyceny produktów oraz realizacji zamówień klientów. Możesz także dowiedzieć się, jak zarządzać sprzedażą, budować markę i reklamować się w Amazon.
Historie sukcesu sprzedawcy

Blockhütte
Przygotuj się na globalną ekspansję swojej firmy
Tak, możesz to zrobić, a my jesteśmy tutaj, aby pomóc.
© 2025 Amazon.com, Inc. lub podmioty stowarzyszone
W tej witrynie wykorzystujemy pliki cookie i podobne technologie (zwane dalej łącznie „plikami cookie”) w celu świadczenia i ulepszania usług oraz wyświetlania reklam. Szczegółowe informacje dotyczące sposobów wykorzystywania plików cookie przez firmę Amazon dostępne są w Informacji firmy Amazon o plikach cookie.