Witamy na stronie Sprzedawaj na Amazon!

W pierwszej kolejności dodaj swoje produkty, aby rozpocząć sprzedaż. Przygotowaliśmy następujący przewodnik w pięciu krokach, który pomoże Ci przejść przez proces tworzenia ofert.
Amazon box balancing on its corner with the Amazon logo displayed

Jakie kroki musisz wykonać?

Krok 1

Zacznij od informacji o swojej marce

Jeśli jesteś właścicielem marki lub przedstawicielem marki, Rejestr Marek Amazon (Amazon Brand Registry) zapewnia Ci dostęp do narzędzi, które umożliwiają dokładniejsze przedstawianie Twojej marki. Pomaga to chronić Twoją własność intelektualną i zapewnia klientom w serwisie Amazon doświadczenie oparte na zaufaniu.

Jeśli jesteś autoryzowanym przedstawicielem marki, prosimy, aby w pierwszej kolejności właściciel znaku towarowego zarejestrował markę, a następnie dodał Twoje konto jako dodatkowego użytkownika.

Jeśli jesteś sprzedawcą nieposiadającym własnej marki lub nie jesteś przedstawicielem żadnej marki, możesz przejść bezpośrednio do Kroku 2.
Uwaga: jeśli Twój wniosek o rejestrację marki w Amazon nie został jeszcze rozpatrzony, poczekaj, aż to nastąpi, zanim opublikujesz produkty. Dzięki temu Twoje produkty zostaną opublikowane pod zarejestrowaną marką.
Co oferuje Amazon Brand Registry?
1. Właściwa reprezentacja marki
  • Rejestr Marek Amazon daje Ci większą kontrolę nad stronami produktów Amazon, na których używane są nazwy Twojej marki, tak aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że klienci zobaczą poprawne informacje związane z Twoją marką.
2. Zaawansowane narzędzia wyszukiwania i raportowania chroniące Twoją markę
  • Uprość proces wyszukiwania przypadków potencjalnego naruszenia praw dzięki naszym niestandardowym funkcjom, takim jak wyszukiwanie globalne, wyszukiwanie obrazów i wyszukiwanie zbiorcze ASIN, które opracowaliśmy specjalnie dla marek.
  • Skorzystaj z dodatkowych proaktywnych rozwiązań, takich jak np. wyszukiwanie ofert produktów, w których nieprawidłowo użyto określeń zastrzeżonych przez Ciebie. Narzędzia takie pomogą w aktywny sposób ostrzegać Cię o przypadkach, gdy produkty są tworzone pod nazwą Twojej marki lub gdy obrazy zawierają Twoje logo, ale dotyczą produktów, które nie noszą nazwy Twojej marki.
  • Zautomatyzowana ochrona marki i Project Zero umożliwiają zgłaszanie wszelkich naruszeń i ochronę Twojej marki. Znajdź więcej informacji na temat Project Zero.
3. Rozwijaj swoją działalność dzięki narzędziom Amazon dla właścicieli marek
  • Ulepszone treści marki (EBC) / Treści A+: EBC, znane również jako Treści A+, pozwalają markom opisywać właściwości swoich produktów w nowy sposób — poprzez unikalną historię marki oraz ulepszone zdjęcia i umiejscowienie tekstu. Jeśli funkcje te zostaną właściwie użyte, poprawią współczynniki konwersji, ruch oraz sprzedaż. Dowiedz się więcej.
  • Sklep Marki: Sklep Marki to bezpłatne, samoobsługowe narzędzie w serwisie Amazon do sprzedaży produktów markowych przeznaczona dla reklamodawców. Za jego pomocą mogą przygotowywać treści, które inspirują, edukują i pomagają klientom odkrywać ofertę marki. Dowiedz się, jak stworzyć swój sklep (EN) i obejrzyj film objaśniający poszczególne kroki.
  • Marki Sponsorowane (Sponsored Brands): Narzędzie Sponsored Brands pomaga klientom odkrywać marki podczas wyszukiwania w serwisie Amazon dzięki wyeksponowanym reklamom z możliwością dostosowywania, opłacanym w trybie za kliknięcie. Dowiedz się więcej.
  • Analiza Marki (Amazon Brand Analytics): Narzędzie Amazon Brand Analytics zapewnia dostęp do cennych analiz pozwalających poprawić doświadczenia klientów, konwersję i ruch — niezbędne do odnoszenia sukcesów w sprzedaży w serwisie Amazon. Narzędzie to umożliwia właścicielom marek podejmowanie świadomych, strategicznych decyzji dotyczących oferty produktowej oraz działań marketingowych/reklamowych. Dowiedz się więcej.
Warunki kwalifikowania się do rejestracji w Rejestrze Marek Amazon
Aby kwalifikować się do Rejestru Marek Amazon, Twoja marka musi posiadać aktualną rejestrację znaku towarowego w każdym kraju, w którym chcesz się zarejestrować. Rejestr Marek akceptuje również marki, których znak towarowy oczekuje na rejestrację w niektórych urzędach ds. znaków towarowych. Amazon obecnie akceptuje tylko znaki towarowe, które zostały wydane przez państwowe urzędy znaków towarowych w Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Kanadzie, Meksyku, Australii, Indiach, Japonii, Francji, Niemczech, Włoszech, Turcji, Singapurze, Hiszpanii, Holandii, Arabii Saudyjskiej, Szwecji, Polsce, Egipcie, Wielkiej Brytanii, Unii Europejskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Jeśli Twój znak towarowy jest zarejestrowany w Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO), prześlij numer zarejestrowany w biurze IPO Twojego kraju, ponieważ może on być inny.
Wskazówki!
Aby zarejestrować się w Rejestrze Marek, marki muszą posiadać słowny lub graficzny znak towarowy. Często jest to mylone z certyfikatem licencji handlowej. Zanim przejdziesz dalej, upewnij się, że na pewno przesyłasz znak towarowy Twojej marki! Koniecznie przeczytaj dokładnie wymagania dotyczące poszczególnych krajów, aby zapewnić płynną rejestrację w Rejestrze Marek Amazon.
Korzyści z Rejestru Marek Amazon- przegląd korzyści i narzędzi do budowania Twojej marki z Amazon
illustration of people all around the world

Potrzebujesz pomocy?
Odwiedź nasz Seller University, aby uzyskać więcej informacji na ten temat

Krok 2

Sprawdź wymagania dotyczące produktu i kategorii

W ramach tego kroku sprawdź wymagania dotyczące produktu i kategorii, aby zapewnić, że Twoje oferty są utworzone poprawnie. Aby uniknąć błędów podczas przesyłania ofert, zalecamy uważne przestudiowanie tego kroku przed dodaniem produktów.
2.1 Wymagania dotyczące kategorii
W przypadku niektórych kategorii i podkategorii Amazon wymaga od sprzedawców uzyskania zgody przed opublikowaniem ofert sprzedażowych produktów. Proces uzyskiwania zgody może obejmować żądanie przedstawienia dokumentów, kontrole parametrów i inne czynności kwalifikacyjne.
Aby zawnioskować o publikację wymagającego zgody produktu, który już istnieje w katalogu Amazon, wykonaj następujące kroki:
1. Przejdź do katalogu, a następnie wybierz opcję „Dodaj produkty”.
2. Wyszukaj przedmiot, który chcesz sprzedać.
3. W wynikach wyszukiwania kliknij „Pokaż ograniczenia” obok odpowiedniego produktu.
4. Jeśli Twój produkt wymaga zatwierdzenia, w wynikach wyszukiwania kliknij przycisk „Złóż wniosek o zgodę na sprzedaż”, aby rozpocząć proces składania wniosku.
Po wypełnieniu wniosku możesz śledzić jego status w zakładce Katalog > „Wnioski o zgodę na sprzedaż”.

Potrzebujesz pomocy?
Odwiedź nasz Seller University, aby uzyskać więcej informacji na ten temat

2.2 Wymagania dotyczące identyfikatora produktu
Większość produktów posiada unikalny 12–14 cyfrowy kod identyfikacyjny, taki jak UPC, EAN, JAN lub ISBN, znany również jako GTIN (międzynarodowy numer jednostki handlowej). Jest to globalny kod produktu, a wewnętrzny kod firmowy nie jest taki sam jak GTIN, UPC, EAN, JAN czy ISBN. Jego zastosowanie zapewnia wyświetlenie dokładnych informacji na stronie szczegółów produktu. Czasami może być określany jako kod kreskowy produktu. Jeśli Twój produkt nie posiada numeru GTIN, może przysługiwać Ci prawo do ubiegania się o zwolnienie ze stosowania GTIN. Aby uzyskać więcej informacji, kliknij tutaj.
Jeśli Twoje produkty posiadają GTIN, możesz przejść do następnego kroku.

Potrzebujesz pomocy?
Odwiedź nasz Seller University, aby uzyskać więcej informacji na ten temat

2.3 Wymagania dotyczące marki
W niektórych przypadkach Amazon wymaga od sprzedawców uzyskania zgody przed publikacją produktów na sprzedaż pod określonymi markami. Proces zatwierdzenia może obejmować żądanie przedstawienia dokumentów oraz inne czynności kwalifikacyjne, takie jak kontrola faktur czy pism upoważniających.
Aby sprawdzić, czy marka, pod którą publikujesz, wymaga zatwierdzenia.
1. Przejdź do katalogu, a następnie wybierz opcję „Dodaj produkty”.
2. Wyszukaj markę, pod którą chcesz sprzedawać, i wybierz produkt podobny do markowego produktu w Twoim katalogu.
3. W wynikach wyszukiwania kliknij opcję „Pokaż ograniczenia” obok odpowiedniego produktu, aby dowiedzieć się, czy wymagane jest zatwierdzenie.Jeśli marka jest chroniona, pojawi się komunikat „Potrzebujesz zatwierdzenia, aby publikować produkty pod tą marką”.
4. Kliknij przycisk „Złóż wniosek o zgodę na sprzedaż”, aby rozpocząć proces składania wniosku z niezbędnymi dokumentami.

Po wypełnieniu wniosku możesz śledzić jego status w zakładce Katalog > „Wnioski o zgodę na sprzedaż”.

Jeśli marka, pod którą chcesz sprzedawać, nie posiada żadnych ograniczeń, możesz przejść do Kroku 3.

Krok 3

Wybierz swój kanał realizacji

Realizacja to proces składowania, pakowania i wysyłki zamówień, a także obsługi zwrotów i wymian. Skuteczna, niezawodna realizacja sprzedaży e-commerce zachwyca klientów. Masz możliwość skorzystania z własnego kanału realizacji (MFN) lub możesz skorzystać z usługi Realizacja przez Amazon (FBA) i pozwolić Amazon zadbać o obsługę zakupu Twoich produktów.

Pamiętaj, że możesz używać obu kanałów realizacji jednocześnie jako sprzedawca i wybrać inny kanał realizacji dla każdego produktu, aby zoptymalizować swoją działalność.
3.1 Realizacja przez Partnera Sprzedaży (MFN)
Jeśli realizujesz zamówienia samodzielnie, ważne jest, aby skonfigurować ustawienia wysyłki i zwrotu, zanim zaczniesz publikować swoje produkty. Możesz zdecydować, do których krajów i regionów chcesz wysyłać swoje produkty, jaki jest czas dostawy i jakie opłaty zamierzasz pobierać od swoich klientów.
Ważne: Pamiętaj, że jeśli sprzedajesz w więcej niż jednym sklepie, musisz skonfigurować ustawienia wysyłki w każdym z nich indywidualnie.
Po skonfigurowaniu ustawień wysyłki możesz skonfigurować swój adres zwrotny.
3.2 Realizacja przez Amazon (FBA)
Wyślij nam tyle swoich produktów, ile chcesz, a my będziemy przechowywać, kompletować, pakować i wysyłać je, gdy otrzymasz zamówienia. Zapewniamy obsługę klienta w wielu językach, a nawet zajmujemy się obsługą zwrotów w Twoim imieniu.
Jeśli rejestrujesz się w FBA, możesz przejść bezpośrednio do Kroku 4. i skonfigurować ustawienia po opublikowaniu produktów.
Korzyści płynące z FBA
• Klienci Prime zauważą Twoją odznakę Prime i będą mogli skorzystać z dodatkowych promocji
• Możesz polegać na niezawodnej całodobowej pomocy technicznej firmy Amazon
Jak to działa?
1. Odwiedź stronę „Zarządzanie wszystkimi zapasami” na swoim koncie sprzedawcy.
2. Wybierz produkty, które chcesz przeznaczyć do realizacji przez Amazon.
3. Kliknij strzałkę obok przycisku „Edytuj”, a następnie „Zmień na Realizację przez Amazon”.
4. Odwiedź stronę „Zarządzaj zapasami FBA”, aby utworzyć pierwszą przesyłkę. Wybierz swoje produkty i kliknij „Wyślij/Uzupełnij zapasy”.
5. Utwórz plan dostawy, postępując zgodnie z instrukcjami (ustalenie ilości, przygotowanie produktów itp.).
6. Wyślij przesyłkę do Centrum realizacji zamówień Amazon. Na stronie „Podsumowanie” możesz przejrzeć zawartość swojej dostawy.
Kalkulator przychodów przy Realizacji przez Amazon
Podaj koszty realizacji samodzielnej wysyłki i zobacz porównania kosztów w czasie rzeczywistym między kosztami realizacji samodzielnej a kosztami korzystania z naszej usługi Realizacja przez Amazon.

Wyłączenie odpowiedzialności: Informacje i wyniki dotyczące opłat FBA uzyskane za pomocą kalkulatora przychodów przy Realizacji przez Amazon mają wyłącznie charakter orientacyjny. Amazon nie gwarantuje ich dokładności. Aby zweryfikować wyniki z kalkulatora przychodów przy Realizacji przez Amazon, należy przeprowadzić ich niezależną analizę. Szacunkowe opłaty za Realizację przez Amazon wyliczane na kalkulatorze przychodów przy Realizacji przez Amazon są oparte wyłącznie na programie krajowym. Produkty zarejestrowane w specjalistycznych programach realizacji podlegają odrębnym stawkom. Aktualne koszty i opłaty znajdują się na stronie z opłatami FBA. Możesz je zobaczyć tutaj.

Potrzebujesz pomocy?
Odwiedź nasz Seller University, aby uzyskać więcej informacji na ten temat.

Krok 4

Przygotuj i prześlij swoje oferty

Ważne: Jeśli w poprzednich krokach złożyłeś/łaś zatwierdzenia kategorii produktów, marki lub zwolnienia ze stosowania GTIN, sprawdź najpierw na stronie Katalog > „Wyświetl wnioski o zgodę na sprzedaż”, czy zostały one przyznane, aby uniknąć błędów w przesyłaniu ofert produktów.
Wskazówka! Jeśli zatwierdzenia nie zostały udzielone, nie zalecamy kontynuowania kolejnych kroków
Istnieją trzy różne sposoby przesyłania produktów do katalogu Amazon. Wybierz ten, który lepiej odpowiada Twoim potrzebom i możliwościom:
4.1 Przesyłanie zbiorcze — idealne w przypadku dużych katalogów
Kliknij „Dodaj wiele produktów na raz”, pobierz plik szablonu i wypełnij obowiązkowe kolumny: SKU, cena, kod EAN i stan. Po wypełnieniu pliku możesz przystąpić do jego przesłania.
System wyświetli listę produktów, które pasują do istniejących produktów w naszym katalogu. W przypadku produktów, które nie miały żadnych wyników dopasowania, musisz je utworzyć. Aby to zrobić, wygeneruj szablon odpowiedni dla danej kategorii i podaj w nim obowiązkowe informacje. Po zakończeniu możesz przesłać go do „Plików zapasów dla określonych kategorii”. Aby ułatwić zarządzanie polami, spróbuj wygenerować i przesłać szablony według typu produktu, a nie całego katalogu naraz.
Wskazówki!
Zawsze staraj się wybrać opcję Zaawansowany szablon, aby wygenerować stronę produktową o wyższej jakości i zaangażować więcej kupujących!
Po przesłaniu pliku system wygeneruje raport przetwarzania do pobrania w zakładce „Stan przesłania arkusza kalkulacyjnego”, który pozwoli Ci sprawdzić status przesłanych plików zapasów.
Raport przetwarzania zawiera podsumowanie rekordów (ofert) przetworzonych pomyślnie, a także liczbę rekordów przetworzonych niepomyślnie (lub przetworzonych z błędami). Możesz użyć tego raportu, aby wprowadzić niezbędne poprawki w pliku zapasów, a następnie ponownie załadować plik, aby poprawić swoje oferty.

Potrzebujesz pomocy?
Odwiedź nasz Seller University, aby uzyskać więcej informacji na ten temat

4.2 Ręczne przesyłanie (zgłoszenie jeden po drugim) — idealne w przypadku małych katalogów
Kliknij Dodaj produkt i wpisz produkt, który chcesz opublikować, w pasku wyszukiwania. Jeśli produkt istnieje, musisz tylko dodać do niego swoją ofertę.Jeśli produkt nie istnieje, musisz go utworzyć.

Potrzebujesz pomocy?
Odwiedź nasz Seller University, aby uzyskać więcej informacji na ten temat

4.3: Integracja API — idealna w przypadku dużych katalogów wymagających złożonej automatyzacji
Jeśli rozważasz automatyzację i synchronizację własnego katalogu z Twoim sklepem w Amazon, możesz skorzystać z integracji zewnętrznego programisty (poprzez App Store) lub zbudować własną aplikację do automatyzacji wymiany informacji z Amazon. Wraz z ofertami, te integracje mogą również pomóc Ci w zautomatyzowaniu różnych obszarów działania konta sprzedawcy, takich jak fakturowanie, zamówienia, ceny itp

Korzystając z zewnętrznej integracji, możesz odkryć wiele aplikacji stworzonych przez osoby trzecie, które pozwalają zautomatyzować i zoptymalizować różne aspekty konta sprzedawcy, takie jak tworzenie ofert, tworzenie przesyłek FBA, fakturowanie, automatyzacja cen itp.
Budowanie własnej integracji - masz możliwość stworzenia własnej integracji na zamówienie, aby lepiej odpowiadała Twoim potrzebom. Pamiętaj, że ta opcja wymaga wiedzy technicznej i pewnych możliwości informatycznych.

Potrzebujesz pomocy?
Więcej informacji na ten temat możesz znaleźć w Przewodniku API Partnera Sprzedaży

4.4: Tworzenie oferty międzynarodowej (aby przenieść oferty z istniejącego sklepu do nowego)
Narzędzie tworzenia ofert międzynarodowych, BIL, pomaga stworzyć i aktualizować oferty z jednego sklepu źródłowego, tak aby były dostępne w co najmniej jednym sklepie docelowym. Zarządzając ofertami w jednym sklepie zaoszczędzisz sobie czasu i wysiłku. Wykorzystując dane ze sklepu źródłowego, narzędzie aktualizuje kwalifikujące się oferty i ceny w sklepach docelowych na podstawie ustawień określonych przez użytkownika i kursów wymiany walut. Narzędzie do tworzenia ofert międzynarodowych automatycznie wykonuje następujące zadania:
  • Przenosi oferty utworzone w sklepie źródłowym do sklepu docelowego, gdy te same numery ASIN już istnieją w obu sklepach.
  • Próbuje przetłumaczyć i utworzyć strony szczegółów produktu w docelowym sklepie.
  • Synchronizuje ceny ofert w sklepach docelowych na podstawie ceny ustawionej przez Ciebie w sklepie źródłowym i reguł cenowych.
  • Narzędzie okresowo dostosowuje ceny, aby odzwierciedlić wahania kursu wymiany walut obowiązujących w sklepach docelowych. Częstotliwość aktualizacji może być od codziennej do cotygodniowej. Nie będą one uwzględniać zmian mniejszych niż 1%.
  • Dodaje i usuwa oferty w sklepach docelowych po wprowadzeniu zmian w kwalifikujących się numerach ASIN na platformie źródłowej.

Często zadawane pytania

Robię wszystko zgodnie z instrukcjami, ale nadal pojawia się błąd. Co mam zrobić?
Zapoznaj się z naszym Przewodnikiem po Objaśnieniach Kodów Błędów, aby uzyskać wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów — wybierając kod błędu z panelu po lewej stronie, zobaczysz więcej informacji. Dowiedz się więcej tutaj.

Najczęściej spotykane kody błędów to: Błąd 8541, 8542, 13013, 6039, 6024 i 20000. Informacje potrzebne do rozwiązania problemu znajdziesz pod tym linkiem wraz ze wskazówkami dotyczącymi innych napotkanych kodów błędów.

Możesz też przejrzeć naszą stronę Amazon Seller University w kanale YouTube, na której znajdziesz instrukcje, jak krok po kroku usuwać typowe błędy. Błąd 5461 Błąd 5665

Ponadto zapoznaj się z naszą polityką dotyczącą tworzenia ASIN, polityką dotyczącą nazw marek i przewodnikiem po kodach błędów tworzenia obrazów, aby uzyskać dalsze informacje na temat rozwiązywania problemów.

Pamiętaj, że zawsze możesz skontaktować się z nami i poprosić o wsparcie!
Czy mogę edytować ceny i ilości po opublikowaniu moich produktów?
Tak, możesz edytować cenę i ilość produktów za pośrednictwem centralnego konta sprzedawcy.
Jak usunąć produkt w moich zapasach?
1. Zaloguj się na swoje konto w Seller Central.
2. Wybierz „Zarządzanie zapasami”.
3. Obok informacji o produkcie znajduje się strzałka z rozwijanym menu, z którego możesz wybrać opcję „Usuń produkt i ofertę”.
© 2024 Amazon.com, Inc. lub podmioty stowarzyszone
Facebook logo
Twitter logo
LinkedIn logo
Tiktok logo
YouTube logo