SPRZEDAWAJ

Jak rozpocząć sprzedaż w serwisie Amazon

Nieważne, czy masz już ugruntowaną działalność e-commerce, świetny pomysł na nowy produkt, czy po prostu pasję do sprzedaży, zobacz jak zrobić kolejny krok z Amazon.
Otwarcie paczki z realizacji Amazon

Zanim zaczniesz

Wybierz plan sprzedaży

W planie indywidualnym zapłacisz 4 zł za każdy sprzedany przedmiot. Plan profesjonalny kosztuje 165,91 zł miesięcznie, bez względu na to, ile sprzedajesz. W przypadku obu planów Amazon pobiera również prowizję od sprzedaży, która stanowi procent całkowitej kwoty transakcji i różni się w zależności od kategorii produktu. Odwiedź naszą stronę dotyczącą cen, aby zobaczyć podsumowanie opłat za sprzedaż.
Aplikacja sprzedażowa Amazon

Rozważ swoją strategię sprzedaży

Odsprzedawcy znajdują popularne produkty, które już istnieją, i oferują je w sklepach Amazon.

Właściciele marek wytwarzają własne produkty — lub pozyskują towary do sprzedaży pod własną marką — aby zaoferować kupującym niepowtarzalny wybór.

Wielu sprzedawców robi jedno i drugie. Możesz wybrać metodę, która umożliwi realizację Twoich celów.

Utwórz konto sprzedawcy w serwisie Amazon

Możesz użyć swojego konta klienta, aby rozpocząć sprzedaż, lub utworzyć nowe konto sprzedawcy w serwisie Amazon, z firmowym adresem e-mail. Zanim zarejestrujesz się, upewnij się, że masz przygotowane następujące rzeczy:
  • Firmowy adres e-mail lub konto klienta Amazon
  • Aktywną kartę kredytową (akceptowane są również międzynarodowe karty kredytowe)
  • Ważny paszport lub dokument tożsamości (weryfikacja tożsamości chroni zarówno sprzedawców jak i klientów)
  • Dane rejestracyjne firmy (z numerem VAT, jeśli to możliwe)
  • Numer telefonu
  • Konto bankowe, na które Amazon może wysyłać wpływy ze sprzedaży
Interfejs ekranu głównego Amazon Seller Central

Żargon Amazon:

Seller Central

Seller Central to strona internetowa, na której sprzedający logują się, aby monitorować swoją działalność sprzedażową w serwisie Amazon. Możesz zarządzać zapasami, aktualizować ceny, komunikować się z klientami, sprawdzać stan konta, kontaktować się z pomocą techniczną dla sprzedawców i dodawać nowe produkty.
Aplikacja mobilna sprzedawcy Amazon

Przejdź na wersję mobilną

Aplikacja Amazon Seller umożliwia śledzenie sprzedaży, realizację zamówień, znajdowanie produktów do sprzedaży, odpowiadanie na pytania klientów, robienie i edytowanie profesjonalnych zdjęć produktów oraz tworzenie ofert — wszystko to z poziomu telefonu.
Kod QR do pobrania aplikacji Amazon Seller na swój telefon komórkowy
Kliknij tutaj, aby pobrać aplikację Amazon Seller z Apple App Store
Kliknij tutaj, aby pobrać aplikację Amazon Seller ze sklepu Google Play

Informacje o wymaganiach dotyczących podatku VAT

W zależności od charakteru działalności, konieczne może być uzyskanie numeru VAT w kraju europejskim, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zależy to od wielu czynników, takich jak miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, model realizacji zamówień i roczna kwota sprzedaży. Znajomość różnych wymogów w zakresie podatku VAT i ich przestrzeganie zapewni bezproblemową sprzedaż w serwisie Amazon.
Ilustrowana dama laptopa

Dodawanie produktów

Co możesz sprzedawać w serwisie Amazon? To zależy od produktu, kategorii i marki.

Niektóre kategorie są dostępne dla wszystkich sprzedawców, inne wymagają konta sprzedawcy z planem profesjonalnym, zatwierdzenia sprzedaży lub obejmują produkty, które nie mogą być oferowane przez sprzedawców zewnętrznych.

Aby sprzedawać markowe produkty chronione prawami autorskimi, znakami towarowymi lub patentami, musisz być prawnym właścicielem marki lub autoryzowanym odsprzedawcą. Odwiedź stronę Seller Central, aby dowiedzieć się więcej na temat zasad Amazon dotyczących własności intelektualnej dla sprzedawców.

Poniższa tabela zawiera przegląd kategorii produktów Amazon. Aby dowiedzieć się więcej o ograniczeniach i sposobach wnioskowania o zatwierdzenie, odwiedź stronę pomocy w Seller Central. Jeśli wysyłasz zamówienia w ramach Fulfilment By Amazon, zapoznaj się z dokładną listą ograniczeń dotyczących produktów FBA.

Kategorie produktów

Kategoria produktu

Przykładowe produkty

Dozwolone warunki

Kategorie niewymagające zatwierdzenia
Motoryzacja
Części, narzędzia i wyposażenie, akcesoria. Mogą obowiązywać szczególne zalecenia/wymagania.
Wymagania (konieczne zalogowanie)
Tylko nowe
Produkty dla niemowląt (z wyłączeniem odzieży)
Wózki spacerowe i wózki dziecięce, foteliki samochodowe, wysokie krzesełka, zabawki, meble, pościel, produkty do karmienia i przebierania, monitory, bezpieczeństwo, produkty do uczenia dziecka korzystania z nocnika. Przy sprzedaży w okresie świątecznym może być wymagane zatwierdzenie
Tylko nowe
Multimedia
Muzyka, książki, filmy / DVD / Blu-ray. Mogą obowiązywać szczególne zalecenia/wymagania.
Tylko nowe
Informatyka
Komputery stacjonarne, laptopy, netbooki, tablety, drukarki, akcesoria komputerowe.
Tylko nowe
Konsole i gry wideo
Konsole i gry wideo
Tylko nowe
Elektronika użytkowa
Telewizory, urządzenia audio (w tym samochodowe), GPS, telefony, aparaty fotograficzne, akcesoria elektroniczne. W przypadku określonych produktów konieczne może być zatwierdzenie²
Wymagania (konieczne zalogowanie)
Tylko nowe
Majsterkowanie i narzędzia
Narzędzia ręczne, sprzęt, odzież robocza, odzież i artykuły BHP, alarmy i zabezpieczenia przeciwpożarowe, elektronarzędzia, akcesoria do elektronarzędzi, artykuły elektryczne, materiały wykończeniowe, narzędzia ogrodnicze i do pielęgnacji terenów zielonych, materiały budowlane, hydraulika akcesoria i wyposażenie łazienkowe.
Tylko nowe
Ogród i akcesoria zewnętrzne
Nasiona i rośliny, produkty dla ptaków i dzikich zwierząt, zwalczanie szkodników, pielęgnacja roślin, wystrój i oświetlenie, narzędzia i akcesoria, wypoczynek i fitness, meble ogrodowe, konstrukcje i oczka wodne, Aktywność na świeżym powietrzu.
Tylko nowe
Kuchnia i dom
Urządzenia: Małe urządzenia AGD, części.
Życie w domu: Wyposażenie domu, meble, wystrój domu, kuchnia i jadalnia, oświetlenie, sztuka & rękodzieło.
Tylko nowe
Oświetlenie
Lampy i oprawy, żarówki, akcesoria oświetleniowe, latarki
Tylko nowe
Instrumenty muzyczne
Sprzęt dla DJ-ów i instrumenty muzyczne.
Tylko nowe
Produkty biurowe
Tusze do drukarek, materiały biurowe, meble biurowe
Tylko nowe
Artykuły dla zwierząt domowych
Karma dla zwierząt domowych, legowiska, stroje, szkolenie, pielęgnacja, zdrowie, zabawki, smycze, akwaria, terraria
Tylko nowe
Obuwie i akcesoria
Buty, buty wysokie, sandały, kapcie, akcesoria do butów, torebki, portfele. W przypadku określonych produktów konieczne może być zatwierdzenie. Dostępne tylko dla sprzedawców z planem profesjonalnym. Wymagania (konieczne zalogowanie)
Tylko nowe
Oprogramowanie i gry komputerowe
Oprogramowanie, gry wideo i komputerowe. W przypadku określonych produktów konieczne może być zatwierdzenie²
Tylko nowe
Artykuły sportowe
Sprzęt sportowy, rowery, namioty, akcesoria dla fanów
Tylko nowe
Gry i zabawki
Gry i puzzle, zabawki i sport na świeżym powietrzu, artykuły plastyczne i przybory szkolne, pojazdy, lalki, zabawki pluszowe, zestawy do budowania, nauka i odkrywanie, dla niemowląt i przedszkolaków, figurki, kostiumy i przebrania. W przypadku sprzedaży w okresie Świąt Bożego Narodzenia konieczne może być zatwierdzenie¹
Tylko nowe
Kategorie wymagające zatwierdzenia
Biżuteria
Kolczyki, naszyjniki, pierścionki, bransoletki (patrz również zegarki). Dostępne tylko dla sprzedawców z planem Professional.
Wymagania (konieczne zalogowanie).
Tylko nowe
Zegarki
Wszystkie zegarki. Dostępne tylko dla sprzedawców z planem Professional. Wymagania (konieczne zalogowanie)
Tylko nowe
Odzież
Odzież wierzchnia, odzież sportowa, bielizna, paski, portfele. Wymagania (konieczne zalogowanie)
Tylko nowe
Uroda
Zapachy, pielęgnacja skóry, makijaż, pielęgnacja włosów, Produkty do kąpieli i pod prysznic
Patrz również: Zdrowie i pielęgnacja. Wymagania (konieczne zalogowanie)
Tylko nowe
Zdrowie i pielęgnacja
Pierwsza pomoc, odżywianie.
Patrz również: Uroda.
Wymagania (konieczne zalogowanie)
Tylko nowe
Urządzenia do pielęgnacji
Do pielęgnacji włosów, do pielęgnacji jamy ustnej, do pielęgnacji skóry, przybory do golenia i depilacji, do pielęgnacji stóp, do opieki zdrowotnej, do masażu, do opalania, wagi, lampy lecznicze SAD, sprzęt rehabilitacyjny i ortopedyczny. Wymagania (konieczne zalogowanie)
Tylko nowe

Szczegóły tworzenia oferty

Aby rozpocząć sprzedaż produktu w serwisie Amazon, utwórz ofertę w Seller Central (lub za pośrednictwem interfejsu API). Oferta obejmuje:
  • Identyfikator produktu, taki jak GTIN, UPC, ISBN lub EAN, dokładnie określający przedmiot, który sprzedajesz. Kod UPC można uzyskać bezpośrednio z GS1 lub poprosić o zwolnienie z wymogu podania identyfikatora produktu
  • Identyfikator SKU, tworzony w celu śledzenia własnych zapasów
  • Szczegóły oferty, takie jak cena, stan produktu, dostępna liczba i opcje wysyłki
  • Szczegóły dotyczące produktu, takie jak nazwa, marka, kategoria, opis i zdjęcia
  • Słowa kluczowe i hasła wyszukiwania ułatwiające kupującym znalezienie produktu
Jeśli ten sam produkt oferuje już inny sprzedawca, dołącz się do już istniejącej oferty (co oznacza, że niektóre szczegóły, takie jak identyfikator produktu, będą już wpisane). Jeśli jesteś pierwszym sprzedającym, który oferuje produkt, utwórz nową ofertę.

Żargon Amazon:

ASIN

Każdy produkt oferowany do sprzedaży w serwisie Amazon otrzymuje automatycznie wygenerowany numer ASIN (Amazon Standard Identification Number), który różni się od GTIN lub SKU. Ten sam numer ASIN może oferować wielu sprzedawców.

Strona produktu

Strona ze szczegółowymi informacjami o produkcie w Amazon Seller Central pokazująca, dokąd prowadzą opisy
Szczegóły oferty zostaną wyświetlone na „stronie produktu”. Jeśli kiedykolwiek robiłeś/-aś zakupy w serwisie Amazon.com, widziałeś/-aś ją. Strony produktu to strony, na których klienci znajdują wszystkie istotne informacje o konkretnym produkcie.

Gdy wielu sprzedawców oferuje ten sam produkt, Amazon łączy dane z tych różnych ofert na jednej stronie produktu. Sprzedawcy, którzy oferują produkt, mogą współtworzyć informacje na stronie produktu lub poprosić o jej poprawienie, jeśli wyświetlone informacje są nieprawidłowe.

Jeśli sprzedajesz swoje produkty pod zastrzeżonym znakiem towarowym, rozważ zarejestrowanie się w Amazon Brand Registry, bezpłatnej usłudze, która zapewni większą kontrolę nad stronami produktów, które korzystają z Twojej marki.
1.
Tytuł
Maksymalnie 200 znaków, każdy wyraz zacznij od wielkiej litery
2.
Obrazy
500 x 500 lub 1000 x 1000 pikseli w celu zwiększenia jakości oferty
3.
Warianty
Na przykład różne kolory, zapachy lub rozmiary
4.
Punktory
Krótkie, opisowe zdania zawierające kluczowe cechy i korzyści
5.
Wyróżniona oferta („Buy Box”)
Oferta wyróżniona na stronie produktu. Klienci mogą dodać produkt do koszyka lub wybrać opcję „Kup teraz”
6.
Inne oferty
Ten sam produkt sprzedawany przez wielu sprzedawców oferujących inną cenę, opcje wysyłki itp.
7.
Opis
Słowa kluczowe zwiększają szanse, że klienci znajdą Twoją ofertę

Żargon Amazon:

Wyróżniona oferta („Buy Box”)

Jeśli dany produkt oferuje więcej niż jeden sprzedawca, może konkurować o wyróżnienie oferty („Buy Box”), czyli o pozycję oferty najbardziej widocznej na stronie produktu. Aby kwalifikować się do wyróżnienia oferty, sprzedawcy muszą spełniać pewne wymagania oparte na wynikach.

Przyciąganie klientów

Gdy Twoje produkty znajdą się w sprzedaży w sklepach Amazon, jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby przyciągnąć klientów. Koło zamachowe Amazon opisuje naszą metodę stymulowania wzrostu.

Poniżej przedstawiamy kilka sposobów korzystania z zasad strategii koła zamachowego Amazon do zwiększenia dynamiki działania firmy.
Koło zamachowe Amazon
Wykres przedstawiający zautomatyzowane narzędzia do wyceny i hurtowej wyceny Amazon Seller Central
OBSŁUGA KLIENTA

Zapewnij szybką wysyłkę

Klienci często kupują produkty z logo Amazon Prime, które można uzyskać korzystając z programu Fulfilment by Amazon (FBA) w celu wysyłania produktów z jednego z naszych centrów realizacji zamówień.

Sprzedawaj i wysyłaj na terenie całej Europy

Za pomocą jednego konta możesz dotrzeć do klientów oraz zarządzać ofertami i zapasami w całej Europie w ramach ośmiu platform handlowych UE (Amazon.co.uk, Amazon.fr, Amazon.de, Amazon.it, Amazon.es, Amazon.nl, Amazon.se i Amazon.pl)
CENNIK

Ustalaj konkurencyjne ceny

Wielu klientów szuka najlepszej ceny. Narzędzia Seller Central, takie jak automatyczna zmiana cen i hurtowe ceny dla klientów Amazon Business, mogą pomóc Ci zachować konkurencyjność.
Wykres przedstawiający zautomatyzowane narzędzia do wyceny i hurtowej wyceny Amazon Seller Central

Po pierwszej sprzedaży

Rozwój możesz rozpocząć już w momencie, gdy zaczynasz sprzedawać w serwisie Amazon. Mamy narzędzia, które pomogą Ci wejść na kolejny poziom i jeszcze wyżej.

Uzyskuj opinie klientów

Opinie klientów o produktach są korzystne dla klientów i sprzedawców. Upewnij się, że wiesz, jakie są właściwe i niewłaściwe sposoby, aby uzyskiwać więcej recenzji produktów i unikać naruszenia zasad.
Gwiazdki recenzji klientów

Przeczytaj recenzje sprzedawcy

W Amazon wspaniałe jest to, że zapewnia informacje o tym, jak postrzegany jest produkt i działania sprzedawcy, w czasie rzeczywistym.
Ramin GolzariDyrektor zarządzający, Highlander Outdoor

Rozwijaj swój biznes

Sprzedaż w serwisie Amazon pozwala zbudować globalną firmę za pomocą laptopa. Reklama, promocje i międzynarodowa sprzedaż to tylko kilka sposobów na rozwój.
Interfejs Amazon Seller Central pokazujący możliwości rozwoju konta sprzedawcy Amazon
Wykres przedstawiający stan Amazon Seller konta

Odnoś sukcesy

Poprzeczkę dla sprzedawców w serwisie Amazon ustawiamy wysoko, ponieważ chcemy zapewnić klientom bezproblemowe, rzetelne i komfortowe zakupy.
Masz do sprzedania tylko kilka rzeczy?

Zacznij sprzedawać już dziś

Zaprezentuj swoje produkty milionom klientów w całej Europie, którzy codziennie wchodzą na stronę Amazon.pl
165,91 zł (bez VAT) miesięcznie + opłaty za sprzedaż
© 1996-2021 Amazon.com, Inc. lub podmioty stowarzyszone