SPRZEDAŻ GLOBALNA

Rozszerz działalność
na Australię

Już sprzedajesz w serwisie Amazon w Europie?

Rozszerz działalność na Australię

 

Pierwszy raz w Amazon?

Rozpocznij

 

Dlaczego warto rozszerzyć działalność na Australię?

Rozwijaj firmę z serwisem Amazon w Australii

Rozwijaj firmę z serwisem Amazon w Australii

Zacznij sprzedawać w serwisie Amazon w Australii, aby dotrzeć do milionów nowych klientów. W 2019 roku miesięczna liczba unikalnych odwiedzających serwis Amazon.com.au zwiększyła się o 52% w porównaniu z rokiem poprzednim, a sprzedaż internetowa w Australii wzrosła o 3,8% w 2019 roku.*
Diversifieer je inkomstenstroom

Dywersyfikuj strumień przychodów

Rozwijaj firmę w serwisie Amazon i dywersyfikuj swoją sprzedaż, stając się sprzedawcą w Australii. Sprzedaż w serwisie Amazon w Australii jest możliwa w ponad 30 kategoriach.
Gebruik de tools van Amazon om uitbreiding te vereenvoudigen

Skorzystaj z narzędzi Amazon i w prosty sposób rozszerz swoją działalność

Skorzystaj z pomocy firmy Amazon w zakresie międzynarodowej logistyki i wysyłki do australijskich klientów w ramach programu FBA.

Dowiedz się, jak przedsiębiorcy budowali swoje firmy w serwisie Amazon w Australii

Wspaniale było oglądać taki wzrost sprzedaży, jaki zaobserwowaliśmy w serwisie Amazon w Australii.
Lisa RacitiPrezes Kind-LY
PORADNIK

Chcesz rozpocząć sprzedaż w Australii?

Podobnie jak w Europie, możesz założyć konto w portalu Seller Central w serwisie Amazon w Australii. Narzędzia i usługi Amazon ułatwiają rozwijanie działalności na arenie międzynarodowej, więc jeśli chcesz iść naprzód, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami i rozpocznij sprzedaż w serwisie Amazon w Australii.

Krok 1.

Zdecyduj, co chcesz sprzedawać
Upewnij się, że przestrzegasz wszystkich przepisów i standardów produktowych, które obowiązują w Australii. Zapoznaj się z ograniczeniami dotyczącymi produktów i wymagań dotyczących kategorii produktów, aby sprzedawać w Australii. Zewnętrzni dostawcy usług mogą również udzielić wsparcia w zakresie zgodności z przepisami, wysyłki międzynarodowej i podatków.

Krok 2.

Rejestracja i publikowanie ofert
Dowiedz się, co jest potrzebne do założenia konta w portalu Seller Central w Australii.
Po rejestracji należy przeprowadzić weryfikację tożsamości sprzedawcy, wypełnić ankietę podatkową i przypisać metodę wpłaty za pomocą australijskiej lokalizacji banku.

Skorzystaj z opcji Tworzenie ofert międzynarodowych, aby zsynchronizować swoje aukcje w Europie z Australią lub rozpocznij dodawanie produktów w Australii, wyszukując istniejące oferty bądź tworząc nowe.

Krok 3.

Wysyłka i realizacja
Amazon posiada sieć wiodących międzynarodowych ekspertów ds. wysyłki i logistyki, którzy oferują specjalne zniżki dla sprzedawców Amazon, którzy wchodzą na rynek australijski.

Większość sprzedawców Amazon wybiera usługę Fulfilment by Amazon (FBA), gdy chcą wygenerować większą sprzedaż bez konieczności inwestowania w logistykę. Dowiedz się, co wiąże się z wysyłką do Australii i realizacją zamówień w tym kraju; m.in. na temat kosztów, terminów i wymagań.

Krok 4.

Zarządzaj swoją firmą
Aby zarządzać firmą w Australii, musisz poznać zasady podatku od towarów i usług (GST), ustawić ceny i zarabiać w lokalnej walucie, korzystając z usług przeliczania walut, takich jak Hyperwallet.
Wykorzystaj narzędzia Amazon, takie jak Podsumowanie sprzedaży globalnej i oferty błyskawiczne, aby uruchomić swoją działalność w Australii.
Hulp voor Amazon verkopers
Pomoc dla sprzedawców Amazon
Zgłębiaj określone tematy związane ze sprzedażą w serwisie Amazon w Australii
Webinars
Webinary
Obejrzyj nasze webinary, aby dowiedzieć się, jak rozszerzyć działalność na Australię

Często zadawane pytania

Poznaj odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące sprzedaży w Australii.

Ogólne

Jakie produkty warto sprzedawać w Australii?
Zazwyczaj zalecamy sprzedawcom, aby oferowali w Australii wszystkie kwalifikujące się produkty oferowane w UE. Narzędzie Amazon Tworzenie ofert międzynarodowych umożliwia łatwe dodawanie ofert z UE w całej Australii i ustalanie reguł cenowych. Musisz jednak mieć pewność, że masz odpowiednie prawa do dystrybucji, a Twoje produkty są zgodne z lokalnymi przepisami australijskimi. Przykładowo europejska wtyczka nie będzie działać w Australii.

Jeśli zamierzasz skorzystać z programu Realizacja przez Amazon (FBA) do realizacji zamówień w Australii, możesz zacząć od podejścia „szerokiego i cienkiego”. Rozpocznij od pełnego katalogu, ale tylko z kilkoma jednostkami każdego numeru ASIN, aby zobaczyć, co się sprzedaje. Następnie, po zidentyfikowaniu najlepiej sprzedających się produktów, możesz wysyłać większe przesyłki uzupełniające. Uzyskaj więcej wskazówek na temat szczegółów produktu w sekcji Strategia wchodzenia na rynek.
Jak trudno jest rozpocząć sprzedaż w Australii?
Rozpoczęcie sprzedaży w nowym regionie geograficznym, takim jak Australia, może być poważnym krokiem dla Twojej firmy. Warto jednak rozważyć inwestycję w tak szybko rozwijający się sklep, jak serwis Amazon w Australii.

Podobnie jak w momencie rozpoczęcia sprzedaży w Europie, Twój sukces w Australii będzie się zależeć od czynników charakterystycznych dla Twojej firmy, takich jak kategoria produktów, marże i wymagania regulacyjne. Warto poświęcić czas na początku procesu, aby w pełni rozważyć wszystkie plusy i minusy związane ze sprzedażą w Australii.

Wymagania

Co muszę zrobić, aby sprzedawać w serwisie Amazon w Australii?
Istnieją cztery główne kroki prowadzące do rozpoczęcia sprzedaży w Australii:
  • Przygotuj się do sprzedaży i uwzględnij lokalne wymogi podatkowe i regulacyjne.
  • Załóż konto w portalu Seller Central w Australii i przygotuj ofertę produktów.
  • Wysyłaj towary do Australii i realizuj zamówienia.
  • Zarządzaj swoją firmą, w tym obsługą klienta i zwrotami.
Co to jest podatek od towarów i usług (GST) i co muszę o nim wiedzieć?
Jeśli zdecydujesz się na samodzielną realizację zamówień, Amazon przekaże podatki w Twoim imieniu. Jeśli wybierzesz FBA, zapłacisz podatek importowy od każdej przesyłki do Australii (10% od wartości przesyłki), ale nie musisz rejestrować się w australijskim Urzędzie Podatkowym (ATO), dopóki sprzedaż nie osiągnie progu 75 tys. AUD. Po rejestracji będziesz pobierać i co kwartał przekazywać podatek od towarów i usług. Więcej informacji na temat podatku od towarów i usług: Australijski podatek GST od importu o niskiej wartości i australijski Urząd Podatkowy.

W 2018 roku Australia wprowadziła przepisy mające na celu nałożenie podatku od towarów i usług (GST) na towary importowane, które są klasyfikowane jako podlegające opodatkowaniu do celów australijskiego podatku GST i których wartość celna wynosi maksymalnie 1000 dolarów australijskich (AUD) (towary importowane o niskiej wartości, LVIG). Na tej podstawie firma Amazon jest zobowiązana do obliczania, pobierania i przekazywania 10% podatku GST od LVIG sprzedawanych przez sprzedawców w serwisie Amazon.com i wysyłanych z zagranicy na australijski adres.

Jeśli sprzedajesz przedmiot, który kwalifikuje się jako LVIG, Amazon automatycznie obliczy, pobierze i przekaże podatek GST w wysokości 10%. Podatek GST zostanie dodany do ceny i opłat za dostawy, które zostały ustawione w portalu Seller Central dla przedmiotów klasyfikowanych jako LVIG.
Czy muszę zakładać konto bankowe lub działalność gospodarczą w Australii?
Nie. Możesz nadal korzystać z lokalnej, europejskiej działalności gospodarczej. Bank musi mieć siedzibę w Australii, dlatego korzystanie z europejskiego konta bankowego nie będzie możliwe. W celu ułatwienia procesu polecamy usługi przeliczania walut, takie jak Hyperwallet.

Konto i oferty

Czy mogę używać mojego obecnego europejskiego konta do sprzedaży w Australii?
Nie, konieczne jest założenie konta w serwisie Amazon w Australii. Masz możliwość połączenia swojego konta UE z kontem w Australii za pośrednictwem Pulpitu Globalnej Sprzedaży w portalu Seller Central, a jeśli jesteś nowym sprzedawcą, możesz rozpocząć tutaj.
Czy mogę przenieść oferty produktów z europejskiego serwisu Amazon na rynek Amazon w Australii?
Tak. Narzędzie do tworzenia ofert międzynarodowych (BIL) pomaga sprzedawać globalnie poprzez dodawanie ofert i synchronizowanie cen na wielu serwisach. Aby przenieść swoje oferty z europejskiego serwisu Amazon do Amazon.com.au za pomocą narzędzia do tworzenia ofert międzynarodowych (BIL), konieczne jest połączenie kont. Łączenie kont jest podstawą zarządzania międzyregionalnej działalności i umożliwia przeglądanie informacji biznesowych z różnych serwisów w jednym miejscu. Połącz swoje europejskie i australijskie konto.

Gdy połączysz konta, użyj narzędzia BIL, aby ustawić PL jako serwis „źródłowy”. Następnie ustaw serwis australijski jako serwis „docelowy”.

Narzędzie BIL nie tworzy nowych ofert produktów (numerów ASIN). Dodaje oferty, jeśli oferta produktu już istnieje na nowym rynku. Jeśli oferta jeszcze nie istnieje, nie zostanie dodana. Narzędzie BIL nie służy również do zarządzania zapasami. Aby oferta była dostępna w sprzedaży, należy udostępnić zasoby magazynowe dla tego sklepu.
Skąd mogę wiedzieć, czy moje europejskie produkty są zgodne z wymaganiami obowiązującymi w Australii?
Przepisy w zakresie zgodności w Australii zmieniają się regularnie. Jeśli sprzedajesz produkty w kategoriach materiałów eksploatacyjnych, urody lub elektroniki użytkowej, musisz zachować szczególną czujność przy sprawdzaniu lokalnych przepisów i zachowaniu zgodności z przepisami. Firma Amazon ma wielu zewnętrznych usługodawców, którzy mogą pomóc w zapewnieniu zgodności produktów z przepisami.
Czy oferty produktów w Australii wymagają nowego numeru ASIN?
Nie, zazwyczaj nie wymagają. Numery ASIN produktów są „globalne” i różnią się tylko wtedy, gdy produkt jest istotnie inny od oryginalnego ASIN. Przykładowo jeśli masz trzy wersje produktów, które różnią się w zależności od typu wtyczki do gniazdka — australijska i europejska — każda wersja ma swój własny numer ASIN. Jeśli jednak produkty nie różnią się istotnie (np. warianty kolorystyczne), wówczas nie mają oddzielnych numerów ASIN.

Wysyłka i realizacja

Jeśli prowadzę sprzedaż na innym rynku Amazon, czy muszę wysyłać swoje produkty do Australii?
Tak. W ramach programu Realizacja przez Amazon (FBA) nie ma możliwości zrealizowania australijskich zamówień za pomocą zapasów przechowywanych w europejskich centrach realizacji.
Czy mogę wysyłać towary bezpośrednio od producenta do australijskiego centrum realizacji zamówień?
Tak.
Jak mogę wysyłać moje produkty do Australii, w tym do australijskich centrów realizacji zamówień?
Korzystanie z FBA w Australii przebiega podobnie, gdy Twoje przedmioty znajdują się w magazynach Amazon, ale proces przesyłania produktów do magazynów w Australii jest nieco inny niż w Europie. Sieć usługodawców Amazon zawiera listę dostawców zewnętrznych, z których usług inni sprzedawcy Amazon korzystali w celu wysyłania zapasów do Australii.

Bez względu na to, którą metodę realizacji zamówień wybierzesz, wysyłka do Australii wiąże się z pewnymi wymaganiami. Dwa z najważniejszych z nich to wskazanie zarejestrowanego importera (IOR) i realizacja dostawy na zasadzie „dostarczone, cło opłacone” (DDP). W dużej mierze wiążą się one ze wskazaniem podmiotu odpowiedzialnego za uiszczanie opłat, takich jak cła i podatki importowe.

Zarejestrowany importer: Aby sprzedawać w Australii, należy być zarejestrowanym importerem (IOR) lub brokerem celnym. IOR lub broker celny jest podmiotem odpowiedzialnym za uiszczanie importowych należności celnych i podatków oraz dopilnowanie, aby importowane produkty były zgodne z lokalnymi przepisami. Należy pamiętać, że ani firma Amazon, ani jej centra realizacji nie mogą służyć jako IOR dla przesyłek realizowanych w programie FBA. Dowiedz się więcej tutaj o ważnych wymaganiach obowiązujących w Australii lub skonsultuj się z zewnętrznym dostawcą.
Ile kosztuje wysyłka do Australii?
Koszty wysyłki i opłat celnych mogą się różnić w zależności od wielkości, wagi i zawartości przesyłki. Amazon ma wielu dostawców w ramach australijskiego programu FBA i samodzielnej wysyłki, którzy mogą udzielić informacji na temat wyceny frachtu. Obecnie nie ma programu preferowanego przewoźnika. W przypadku samodzielnej realizacji zamówień, większość międzynarodowych przewoźników, takich jak DHL, FedEx i UPS, może również ułatwić wysyłkę, uiszczanie opłat celnych i odprawę. Pamiętaj, aby prosić o informację o stawkach wysyłki DDP (dostarczone, cło opłacone).
Czy program Realizacja przez Amazon (FBA) w Australii różni się od FBA w Europie?
Program FBA w Europie jest bardzo podobny do FBA w Australii. Podobnie jak w UE, program FBA w Australii pomoże w dostarczeniu produktów do klientów, zarządzaniu obsługą klienta i przetworzy zwroty w Twoim imieniu. Korzystając z programu FBA w Australii otrzymasz logo Prime, które zwiększy atrakcyjność Twojej oferty dla milionów australijskich klientów ceniących sobie opcje szybkiej dostawy Prime. Oferty w ramach programu FBA mają również większe szanse na uzyskanie statusu wyróżnionej oferty. Opłaty za usługę FBA różnią się w zależności od rynku i kategorii, podobnie jak czasy dostawy dla klienta Prime.

Strategia wejścia do sklepu Amazon w Australii

Jakie produkty warto sprzedawać w Australii?
Przystępując do sprzedaży w Australii, naturalnym jest wziąć pod uwagę produkty sprzedające się najlepiej na swoim własnym rynku. Co się dobrze sprzedaje na podstawie wcześniejszych doświadczeń i danych z raportów sprzedażowych? Zastanów się, dlaczego te produkty radzą sobie dobrze i oceń, czy w Australii w oparciu o kulturę, klimat i demografię równie dobrze wpłyną na popyt klientów.

Przygotuj ofertę szerokiej gamy produktów (z mniejszą ilością zapasów), a nie tylko kilka produktów (z dużą ilością zapasów). Szerszy wybór produktów oznacza, że więcej klientów zobaczy Twoją ofertę, a Ty będziesz w stanie szybko określić, które z produktów mogą odnieść sukces w danym serwisie.

Decydując, które produkty mają być sprzedawane w sklepie Amazon, dostępne masz oczywiście inne kluczowe źródło informacji — obserwację samego rynku. Przeanalizuj ofertę sprzedawców z najlepszymi wynikami w serwisie amazon.com.au w danej kategorii produktów. Przeczytaj opinie klientów, aby zrozumieć mocne i słabe strony konkurencji.

Upewnij się, że masz zezwolenie na sprzedaż danego produktu i zapoznaj się z prawami do dystrybucji. Należy pamiętać, że australijskie przepisy dotyczące bezpieczeństwa i zgodności różnią się od przepisów obowiązujących w innych regionach geograficznych.

Dowiedz się, które kategorie produktów mogą być sprzedawane w australijskim sklepie Amazon.

Kwalifikujące się kategorie produktów i ograniczenia: Klienci ufają, że zawsze mogą bezpiecznie i pewnie kupować w serwisie Amazon. Twoim obowiązkiem jest upewnienie się, że działasz zgodnie ze wszystkimi przepisami prawa oraz z zasadami firmy Amazon dotyczącymi ograniczeń w zakresie kategorii, produktów i treści. Sprawdź wymagania według kategorii tutaj. W przypadku pytań dotyczących zgodności produktów lub zobowiązań prawnych w Australii radzimy skonsultować się z jednym z naszych zewnętrznych dostawców usług.
Jak ustalać i regulować ceny na australijskim rynku?
Podobnie jak w Europie, możesz wybierać między dwoma planami sprzedaży, które umożliwiają sprzedaż w Australii. Skorzystaj z kalkulatora opłat Amazon w Australii, aby oszacować średnie opłaty i potencjalne przychody. W przypadku sprzedaży w wielu krajach możesz połączyć konta i uzyskać zniżkę na subskrypcję dla wielu krajów.

Przy podejmowaniu decyzji o sposobie regulacji cen w Australii, należy wziąć pod uwagę następujące kwestie: Koszty wysyłki (w tym potencjalne zwroty) w przypadku wysyłki bezpośrednio do klientów międzynarodowych lub do centrów obsługi FBA, koszty przeliczania walut oraz podatki i cła. Wiele zmiennych kosztów ulegnie zmianie w zależności od tego, czy zdecydujesz się samodzielnie realizować zamówienia, czy skorzystać z usługi FBA.

Wiele zmiennych kosztów ulegnie zmianie w zależności od tego, czy zdecydujesz się samodzielnie realizować zamówienia, czy skorzystać z usługi FBA. Aby uzyskać więcej szczegółów, przejrzyj sekcję Opcje realizacji.
Jak wygenerować początkową sprzedaż w Australii?
Serwis Amazon w Australii ma podobne narzędzia, które pomogą w rozwoju sprzedaży. Konwersja sprzedaży rozpoczyna się od produktów, które można odnaleźć dzięki atrakcyjnej ofercie. Podobnie jak w przypadku sprzedaży na rynkach UE, możesz korzystać z reklam i promocji, które zwiększą widoczność i sprzedaż.

Reklama produktów sponsorowanych Amazon może pomóc w zwiększeniu widoczności Twoich ofert w serwisie Amazon w Australii. Produkty sponsorowane to usługa reklamowa płatna za kliknięcie, która pomaga promować sprzedawane produkty za pomocą reklam ukierunkowanych na słowa kluczowe.

Dostępne narzędzia promocyjne różnią się w zależności od rynku Amazon. Odwiedź stronę pomocy Promocje, aby uzyskać więcej informacji na temat dostępnych rodzajów promocji. Aby zobaczyć kroki związane z tworzeniem promocji, wejdź na stronę Tworzenie promocji.

Zarządzanie własną firmą

Jak mogę przeliczać waluty?
Bank musi być zlokalizowany w Australii, więc europejskie konto bankowe nie może służyć do przyjmowania wpłat. W celu ułatwienia procesu polecamy korzystanie z usługi przeliczania walut, takiej jak Hyperwallet. Otrzymasz lokalne konto odbiorcze dla Australii, którego dane należy wprowadzić w następujący sposób:
W menu Ustawienia wybierz Informacje o koncie.
1. W sekcji Konto do wypłat kliknij przycisk Przypisz.
2. Z menu rozwijanego obok pozycji Lokalizacja banku wybierz Australię.
3. Wpisz wymagane informacje o koncie.
4. Kliknij przycisk Ustaw metodę wpłaty.
W jaki sposób mogę zapewnić obsługę klientom z Australii?
W przypadku korzystania z usługi Realizacja przez Amazon (FBA), Amazon w Twoim imieniu zapewnia całodobową obsługę klienta w zakresie pytań związanych z dostawą, które stanowią większość wszystkich zapytań od klientów. Dla wielu sprzedawców ta funkcja FBA ma kluczowe znaczenie dla skutecznej sprzedaży w Australii.

Gdy zdecydujesz się na samodzielną realizację zamówień klientów, firma Amazon wymaga obsługi klienta w zakresie dostaw i kontaktów z klientem dotyczących produktu.

Klienci oczekują szybkiej i pomocnej obsługi, gdy mają pytania lub wątpliwości dotyczące Twoich produktów. Specjaliści ds. obsługi klienta, którzy rozumieją Twoje produkty, wiedzą, gdzie jest produkt kupującego i kiedy zostanie dostarczony, oraz mogą szybko reagować na zgłoszenia e-mail, są w stanie pomóc w utrzymaniu dobrych wyników sprzedawcy.
Jak radzić sobie z międzynarodowymi zwrotami od australijskich klientów?
Jeśli wybierzesz usługę Realizacja przez Amazon (FBA), Amazon będzie obsługiwać zwroty w Twoim imieniu, dlatego nie musisz się martwić o podawanie lokalnego adresu zwrotnego lub zmianę cennika uwzględniającego międzynarodową dostawę zwrotów.

Obsługa zwrotów zamówień realizowanych przez sprzedawcę (MFN) należy do obowiązków sprzedawcy. Musisz zapłacić za etykietę zwrotną i podać lokalny adres zwrotny lub zapewnić zwrot pieniędzy i pozwolić kupującemu zachować produkt. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź stronę Zwroty klientów w przypadku sprzedaży międzynarodowej.

Przygotuj się do rozszerzenia działalności na Australię

Już sprzedajesz w serwisie Amazon w Europie?

Rozszerz działalność na Australię

 

Pierwszy raz w Amazon?

Rozpocznij

 

© 2022 Amazon.com, Inc. lub podmioty stowarzyszone