SPRZEDAŻ GLOBALNA

Rozszerz działalność na Amerykę Północną

Prowadzisz już sprzedaż serwisie Amazon na rynku europejskim?

Rozszerz działalność na Amerykę Północną

 

Pierwszy raz w Amazon?

Rozpocznij

 

Rozszerz działalność na Amerykę Północną

Uzyskaj dostęp do największej gospodarki na świecie

Uzyskaj dostęp do największej gospodarki na świecie

Wzmocnij swoje przepływy pieniężne i skorzystaj z amerykańskiego sezonu świątecznego i szczytów sprzedaży. Nie pozwól sobie na utratę setek milionów potencjalnych nowych klientów! Możesz to osiągnąć bez konieczności zakładania firmy w USA.
Ujednolicone konto

Ujednolicone konto

Korzystaj z ujednoliconego konta w Ameryce Północnej i wygodnie przełączaj się w Seller Central między Amazon.com, Amazon.ca i Amazon.com.mx, aby tworzyć oferty produktów i zarządzać zamówieniami na wielu serwisach. Masz możliwość tworzenia ofert na jednym, dwóch lub wszystkich trzech dostępnych sklepach Ameryki Północnej.
Pozwól firmie Amazon zająć się szczegółami

Pozwól firmie Amazon zająć się szczegółami

Wykorzystaj naszą światowej klasy logistykę, zaawansowane narzędzia i obsługę klienta, aby uprościć sprzedaż na całym świecie i skoncentrować się na rozszerzaniu swojej działalności.

Dowiedz się, jak sprzedawcy osiągnęli sukces w Ameryce Północnej

Zawsze postrzegaliśmy Stany Zjednoczone jako bardzo duży rynek i szansę. Obecnie amerykański sklep Amazon odpowiada za 80% naszej sprzedaży.
Michael CorriganPrezes i współzałożyciel Trtl
Service Provider Network
Service Provider Network
Uzyskaj pomoc w zarządzaniu globalną ekspansją firmy od partnerów Amazon.

Często zadawane pytania

Poznaj odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące sprzedaży w Ameryce Północnej.

Przegląd

Jakie produkty można sprzedawać w Ameryce Północnej?
To zależy od produktu, kategorii i marki. Niektóre kategorie są dostępne dla wszystkich sprzedawców, inne wymagają konta sprzedawcy z planem Professional, zatwierdzenia sprzedaży lub obejmują produkty, które nie mogą być oferowane przez sprzedawców zewnętrznych. Aby sprzedawać markowe produkty chronione prawami autorskimi, znakami towarowymi lub patentami, musisz być prawnym właścicielem marki lub autoryzowanym odsprzedawcą.
Czy rozpocząć od sprzedaży tylko w Stanach Zjednoczonych czy sprzedawać we wszystkich sklepach Ameryki Północnej?
Zdecyduj, od czego rozpocząć w oparciu o indywidualną sytuację Twojej firmy, biorąc pod uwagę kategorię produktów, prawa do dystrybucji, zasoby i inne czynniki. Wielu sprzedawców z powodzeniem uruchomiło sprzedaż od razu we wszystkich północnoamerykańskich sklepach Amazon. Narzędzia i usługi Amazon, takie jak Tworzenie ofert międzynarodowych i program Realizacja przez Amazon (FBA) w Ameryce Północnej, znacznie ułatwiają sprzedaż we wszystkich sklepach Ameryki Północnej. Oczywiście, jeśli nie czujesz się komfortowo w sprzedaży we wszystkich 3 sklepach lub jeśli Twoje prawa do dystrybucji nie obejmują ich wszystkich, możesz rozpocząć od jednego lub dwóch z nich. Korzystaj z ujednoliconego konta w Ameryce Północnej i wygodnie przełączaj się w Seller Central między Amazon.com, Amazon.ca i Amazon.com.mx, aby tworzyć oferty produktów i zarządzać zamówieniami na wielu serwisach. Masz możliwość tworzenia ofert na jednym, dwóch lub wszystkich trzech dostępnych sklepach Ameryki Północnej. Podczas zarządzania zapasami w serwisie Amazon w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku ważne jest, aby zrozumieć różnicę między globalnym numerem SKU a numerem SKU specyficznym dla serwisu w Seller Central. Więcej informacji na te tematy można znaleźć tutaj.
Jakie są różnice między sprzedażą w Europie a sprzedażą w USA w serwisie Amazon.com?
Amazon zaprojektował swoje rynki na całym świecie tak, aby proces sprzedaży był spójny i podobny, bez względu na miejsce sprzedaży. Wiele usług i procesów, które znasz, takich jak Realizacja przez Amazon (FBA), Prime i Produkty sponsorowane, działa podobnie na platformach północnoamerykańskich serwisu Amazon.

Ze względu na różnice w przepisach, kulturze i języku każdy sklep ma jednak pewne unikalne różnice. Oto niektóre z nich, które należy uwzględnić:
  • Podatki: System podatku od sprzedaży w Ameryce Północnej różni się od europejskiego podatku VAT. Należy skontaktować się z doradcą podatkowym w celu omówienia podatku od sprzedaży w USA. Aby znaleźć doradcę, skorzystaj z naszej sieci usługodawców.
  • Zgodność produktu: Gdy wybierasz serwis Amazon, na którym chcesz prowadzić sprzedaż, musisz zorientować się, czy produkt jest odpowiedni dla danego kraju. Przede wszystkim upewnij się, że przestrzegasz wszystkich przepisów obowiązujących w każdym kraju. Należy również pamiętać, że normy dotyczące produktów różnią się w poszczególnych krajach. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę dotyczącą produktów objętych ograniczeniami.
Jak trudno jest rozpocząć sprzedaż w Ameryce Północnej?
Rozpoczęcie sprzedaży w nowym regionie geograficznym, takim jak Ameryka Północna, jest poważnym przedsięwzięciem. W przypadku wielu sprzedawców czas poświęcony na rozpoznanie i obsługę wymagań może zaowocować możliwością sprzedaży milionom dodatkowych klientów. Amazon oferuje wiele narzędzi i usług, które upraszczają uruchomienie działalności w Ameryce Północnej. Podobnie jak w momencie rozpoczęcia sprzedaży w Europie, Twój sukces w Ameryce Północnej będzie zależeć od charakterystyki Twojej firmy, czyli np. kategoria produktu, marże czy wymagania regulacyjne. Warto poświęcić czas na początku procesu, aby w pełni rozważyć wszystkie plusy i minusy związane ze sprzedażą w nowym serwisie Amazon. Pomocny może być tutaj nasz przewodnik po tworzeniu strategii wejścia na rynek.

Wymagania

Co muszę zrobić, aby sprzedawać w serwisie Amazon w Ameryce Północnej?
Istnieją cztery główne kroki prowadzące do rozpoczęcia sprzedaży w Ameryce Północnej:
  • Zdecyduj gdzie i co chcesz sprzedawać oraz uwzględnij lokalne wymogi podatkowe i regulacyjne.
  • Załóż konto i wystawiaj swoje produkty
  • Wysyłaj towary i realizuj zamówienia.
  • Zarządzaj swoją firmą, w tym obsługą klienta i zwrotami.
Jakie przepisy obowiązujące w Ameryce Północnej należy wziąć pod uwagę?
Zapoznaj się z poniższymi zasobami, aby dowiedzieć się więcej na temat przepisów obowiązujących w Ameryce Północnej.
Czy muszę zakładać konto bankowe lub działalność gospodarczą w Ameryce?
Nie. Możesz nadal korzystać z polskiej działalności gospodarczej i konta bankowego. Przelicznik walut Amazon dla sprzedawców pomaga w przeliczaniu walut na preferowaną walutę lokalną.

Konto i oferty

Czy mogę używać mojego obecnego konta w Polsce do sprzedaży w Ameryce Północnej?
Nie, musisz założyć konto w Ameryce Północnej.
Czy mogę przenieść oferty produktów z serwisu Amazon.pl na serwisy Amazon w Ameryce Północnej?
Tak, można to zrobić za pomocą naszego narzędzia do tworzenia ofert międzynarodowych. Narzędzie do tworzenia ofert międzynarodowych (BIL) pozwala zaoszczędzić czas na zarządzaniu ofertami i umożliwia tworzenie oraz aktualizowanie ofert w tym samym czasie na wielu serwisach Amazon przy użyciu ujednoliconego konta. Po uruchomieniu i utworzeniu ofert na głównym serwisie „źródłowym”, możesz wybrać te oferty i zidentyfikować docelowy sklep, na którym aktualnie nie posiadasz ofert. Narzędzie do tworzenia ofert międzynarodowych automatycznie wykonuje następujące funkcje:
  • Tworzy oferty na wielu serwisach docelowych w oparciu o produkty, które sprzedajesz w serwisie źródłowym.
  • Za każdym razem, gdy dodasz lub usuniesz ofertę, spowoduje to zaktualizowanie ofert w serwisach docelowych.
  • Dostosowuje ceny w serwisach docelowych na podstawie zmian wprowadzonych w cenach w serwisie źródłowym, zgodnie z ustalonymi regułami cenowymi.
  • Dostosowuje ceny w serwisach docelowych w celu odzwierciedlenia wahań kursów walut w stosunku do waluty obowiązującej w serwisie źródłowym.
Czy oferty produktów w Ameryce Północnej wymagają nowego numeru ASIN?
Nie, zazwyczaj nie wymagają. Numery ASIN produktów są „globalne” i różnią się tylko wtedy, gdy produkt jest istotnie inny od oznaczonego oryginalnym ASIN. Przykładowo jeśli masz trzy wersje produktów, które różnią się w zależności od typu wtyczki do gniazdka — europejska, szwedzka i amerykańska — każda wersja ma swój własny numer ASIN. Jeśli jednak produkty nie różnią się istotnie (np. warianty kolorystyczne), wówczas nie mają oddzielnych numerów ASIN. Jestem sprzedawcą upoważnionym do sprzedaży produktów, które wymagają zatwierdzenia dla mojej kategorii w Polsce.
Czy muszę ponownie uzyskać zgodę na sprzedaż tych produktów w Ameryce Północnej? Jakich dokumentów potrzebuję?
Tak, prawdopodobnie konieczne będzie uzyskanie ponownego zatwierdzenia w Ameryce Północnej, ponieważ każdy kraj ma swoje regulacje. Podczas procesu rejestracji konieczne będzie przedstawienie odpowiednich dokumentów.