Amazon Brand Registry
Budowanie marki z Amazon
Zarejestruj swoją markę w programie Brand Registry oferowanym przez Amazon, aby móc aktywować pakiet narzędzi do rozwijania marki oraz korzystać z funkcji ochrony.
Nie korzystasz jeszcze z Brand Registry? Zarejestruj swoją markę
W 2023 roku ponad 99% zablokowanych lub usuniętych ofert produktów ze sklepu Amazon zostało znalezionych przez funkcje proaktywnej kontroli od Brand Registry.1
Dlaczego warto utworzyć konto Amazon Brand Registry
Brand Registry to bezpłatny program oferowany przez firmę Amazon, który pomaga sprzedawcom chronić własność intelektualną, zarządzać ofertami i rozwijać działalność – bez względu na to, czy prowadzą sprzedaż w sklepie Amazon.
Zabezpieczenie marki
Wykrywaj i zgłaszaj przypadki, w których naruszane mogą być Twoje prawa własności intelektualnej, przy pomocy naszych zaawansowanych narzędzi. Prawidłowe zgłoszenia są źródłem informacji zwrotnych, które pozwalają nam automatycznie blokować przypadki naruszeń, zanim te negatywnie wpłyną na Twoją markę czy klientów.
Lepsze wrażenia klientów z zakupów
Informacje o Twoich produktach w połączeniu z naszymi automatycznymi zabezpieczeniami i systemami uczącymi się pomagają zapobiegać nierzetelnym ofertom. Dodatkowo przy użyciu narzędzi dla marek możesz dodawać do swoich stron produktów rozszerzone treści.
Monitorowanie postępów
Obserwuj kluczowe wskaźniki związane z wyszukiwaniem Twojej marki i produktów przez klientów. Możesz także śledzić wskaźniki wydajności środków ochrony – zarówno podejmowanych przez Amazon, jak i przez Ciebie – we wszystkich naszych sklepach w czasie rzeczywistym.
„Program Amazon Brand Registry ogromnie pomógł firmie Casio chronić naszą własność intelektualną. Zespół obsługujący program reaguje błyskawicznie na problemy, dysponuje obszerną wiedzą i działa skutecznie.”
„Firma P&G była bardzo zadowolona, że jako jedna z pierwszych otrzymała zaproszenie do udziału w programie Amazon Brand Registry. Wierzymy, że współpraca z Amazon w ramach programu Brand Registry będzie stale pomagać nam chronić nasze marki i konsumentów robiących zakupy w sieci.”
Dołącz do naszej stale rosnącej listy zarejestrowanych marek
Rejestracja marki w Amazon
Zarejestruj swoją markę w Amazon – albo skorzystaj z pomocy w zakresie rejestracji praw własności intelektualnej, aby odpowiednio przygotować markę.
Brand Registry
Rozpocznij przygodę swojej marki z Amazon: dołącz za darmo do Amazon Brand Registry. Po rejestracji w programie zyskasz możliwość aktywowania pakietu narzędzi do rozwijania marki oraz korzystania z funkcji ochrony. Swoją markę możesz zarejestrować, nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w sklepie Amazon.
Musisz jedynie spełnić dwa podstawowe wymagania:
Musisz jedynie spełnić dwa podstawowe wymagania:
Nazwa lub logo marki: Nazwa marki lub zawierające ją logo musi być w sposób trwały umieszczone na produktach lub ich opakowaniach.
Znak towarowy: Dla swojej nazwy marki lub logo musisz mieć zarejestrowany znak towarowy wydany przez urząd ds. znaków towarowych wyznaczony dla kraju odpowiadającego danemu sklepowi Amazon albo mieć wniosek o rejestrację złożony w takim urzędzie.
W procesie rejestracji utworzysz konto Brand Registry i udostępnisz szczegółowe informacje o swojej własności intelektualnej i produktach, co pomoże nam poznać i chronić Twoją markę.
Czy wiesz, że...
Amazon Brand Registry może pozytywnie wpłynąć na jakość ofert produktów
Kiedy zarejestrujesz swoją markę w Amazon Brand Registry, tylko Ty i inni sprzedawcy powiązani z Twoją marką możecie tworzyć strony Twoich produktów lub sugerować na nich zmiany. To przekłada się na rzetelność informacji o Twoich produktach i pozytywnie wpływa na wrażenia klientów z zakupów.
IP Accelerator
Nie masz znaku towarowego dla swojej nazwy marki lub logo?
W ramach programu Amazon IP Accelerator możesz nawiązać kontakt ze sprawdzonymi przez Amazon dostawcami usług prawnych, którzy poprowadzą Cię przez każdy etap procesu rejestracji znaku towarowego.
W ramach programu Amazon IP Accelerator możesz nawiązać kontakt ze sprawdzonymi przez Amazon dostawcami usług prawnych, którzy poprowadzą Cię przez każdy etap procesu rejestracji znaku towarowego.
Rozwijaj swoją markę
Kiedy zarejestrujesz już swoją markę w Amazon Brand Registry, zyskasz możliwość aktywowania pakietu narzędzi do rozwijania marki, które pomogą Ci zwiększyć jej rozpoznawalność, liczbę osób rozważających zakup Twoich produktów, wskaźnik konwersji i lojalność klientów wobec marki.
Każde z tych narzędzi można znaleźć w Seller Central na stronie dotyczącej rozwijania marki wraz z panelem wskaźników, które pomagają śledzić i mierzyć wysiłki związane z budowaniem marki.
Każde z tych narzędzi można znaleźć w Seller Central na stronie dotyczącej rozwijania marki wraz z panelem wskaźników, które pomagają śledzić i mierzyć wysiłki związane z budowaniem marki.
Poznaj te terminy:
Rozpoznawalność, rozważanie zakupu, konwersja i lojalność
"Rozpoznawalność”, "rozważanie zakupu”, "konwersja” i "lojalność” to terminy odnoszące się do różnych etapów ścieżki zakupowej klienta.
- Rozpoznawalność: klienci rozpoznają Twoją markę i produkty.
- Rozważanie zakupu: klienci decydują, czy Twoja marka lub produkty spełniają ich potrzeby.
- Konwersja: klienci dokonują zakupu Twoich produktów.
- Lojalność: klienci kontynuują kupowanie produktów Twojej marki.
Nie masz jeszcze konta sprzedawcy Amazon?
Treści A+
Większa sprzedaż dzięki lepszym ofertom
Zaprezentuj swoje produkty i opowiedz historię swojej marki dzięki dodaniu filmów, ulepszonych zdjęć, tabeli porównawczych produktów i innych funkcji do stron swoich produktów.
Treści A+ mogą pomóc
Zwiększyć rozpoznawalność marki
Poprawić wyniki na etapie rozważania zakupu
Zwiększyć współczynnik konwersji
Wdrożenie podstawowych treści A+ może zwiększyć sprzedaż nawet o 8% – a właściwe wdrożenie treści A+ w wersji premium może zwiększyć sprzedaż nawet o 20%.
Sklepy marek
Sklep stworzony dla Twojej marki
Za darmo zaprojektuj w sklepie Amazon miejsce dedykowane Twojej marce – bez konieczności posiadania umiejętności programowania – aby pomóc klientom odkrywać Twoje produkty i poznawać Twoją markę.
Sklep marki może pomóc:
Zwiększyć rozpoznawalność marki
Poprawić wyniki na etapie rozważania zakupu
Marki posiadające własny sklep odnotowały średnio 31-krotnie więcej powtórzeń zakupu w ciągu 60 dni.
Sponsored Brands
Więcej klientów, którzy odkryją Twoją markę
Twórz kampanie oparte na koszcie kliknięcia, które pojawią się w sklepie Amazon, a w reklamie obok logo i nagłówka prezentuj materiał wideo czy wiele produktów marki.
Sponsored Brands mogą pomóc
Zwiększyć rozpoznawalność marki
Reklamodawcy, którzy korzystali ze wszystkich formatów reklam Sponsored Brands, odnotowali średni odsetek sprzedaży pochodzącej od nowych klientów na poziomie 79%.
Brand Analytics
Praktyczne dane na temat jakości sprzedaży
Podejmuj strategiczne decyzje dotyczące swoich produktów i reklamy na podstawie sumarycznych danych na temat zachowań zakupowych i wyszukiwań klientów.
Brand Analytics może pomóc
Zwiększyć rozpoznawalność marki
Poprawić wyniki na etapie rozważania zakupu
Zwiększyć współczynnik konwersji
Budować bazę lojalnych klientów
Sponsored Display
Docieranie do klientów dzięki uczeniu maszynowemu
Twórz kampanie oparte na koszcie kliknięcia, które pojawią się w sklepie Amazon i poza nim, i prezentuj w nich wybrany produkt z katalogu.
Sponsored Display może pomóc
Poprawić wyniki na etapie rozważania zakupu
Reklamodawcy korzystający z rozwiązania Sponsored Display odnotowują średnio nawet 82% sprzedaży generowanej przez nowych klientów marki.
Sponsored Products
Reklama w sklepie Amazon
Twórz kampanie oparte na koszcie kliknięcia, które pojawią się w sklepie Amazon, i prezentuj w nich wybrany produkt z katalogu. Kampanię stworzysz w kilka minut, nawet jeśli to Twoja pierwsza przygoda z reklamą.
Sponsored Products może pomóc:
Zwiększyć współczynnik konwersji
W ciągu pierwszego roku od uruchomienia kampanii Sponsored Products sprzedawcy odnotowali średni tygodniowy wzrost liczby zamówionych jednostek reklamowanych produktów o ponad 40%.
Zarządzaj eksperymentami
Testowanie i optymalizacja ofert produktów
Prowadź testy A/B na tytułach stron lub opisach produktów, zdjęciach głównych lub dodatkowych czy treściach A+, aby sprawdzić, co generuje więcej sprzedaży.
Zarządzanie eksperymentami może pomóc:
Zwiększyć współczynnik konwersji
Wiedza o tym, jakie treści zwiększają konwersję, i wprowadzanie zmian w ofertach produktów na podstawie zoptymalizowanych treści może zwiększyć sprzedaż nawet o 25%.
Chroń swoją markę
Po zarejestrowaniu swojej marki w programie Brand Registry firmy Amazon możesz zapewnić sobie spokój dzięki korzystaniu z funkcji dodatkowej ochrony własności intelektualnej.
Automatycznie ciesz się zabezpieczeniami opartymi na zasadzie proaktywności i systemach uczących się, które blokują nierzetelne informacje o produktach, podróbki, oszustwa, nadużycia i nieuczciwych użytkowników oraz zapobiegają takim problemom – jeszcze zanim negatywnie wpłyną one na Twoją markę i klientów.
Wykorzystaj zaawansowane narzędzie, które pomaga wykrywać i zgłaszać naruszenia własności intelektualnej.
Śledź statystyki i analizy dotyczące ochrony Twojej marki i monitoruj wpływ swoich zgłoszeń o naruszeniach.
Jeśli spełnisz dodatkowe wymagania, możesz uzyskać dostęp do jeszcze bardziej zaawansowanych narzędzi i programów ochrony.
Amazon ciężko pracuje, aby zdobyć i utrzymać zaufanie klientów, dlatego nieustannie wprowadzamy innowacje, aby w ręce naszych klientów nie trafiały produkty podrobione. Przeczytaj nasz pełny raport, aby dowiedzieć się więcej o wprowadzonych ostatnio innowacjach.
Zgłoś naruszenie
Zgłaszanie potencjalnych naruszeń
Skorzystaj z naszego samoobsługowego narzędzia, aby przeszukiwać katalog Amazon pod kątem potencjalnych naruszeń swoich aktywnych znaków towarowych, praw autorskich i patentów. Jeśli stwierdzisz podejrzenie naruszenia, możesz wysłać zgłoszenie. Każde takie zawiadomienie pomaga ulepszać nasze systemy uczące się i automatyczne zabezpieczenia. Właściwe używanie narzędzia „Zgłoś naruszenie” jednocześnie pomaga Ci zakwalifikować się do programu Project Zero
W 2023 roku ponad 99% zablokowanych lub usuniętych ofert produktów zostało znalezionych przez funkcje proaktywnej kontroli od Brand Registry, zanim znalazły i zgłosiłyby je same marki.
Project Zero
Redukcja podróbek do zera
Uzyskaj niespotykaną wcześniej możliwość natychmiastowego usuwania ofert podrobionych produktów ze sklepu Amazon. Każde takie usunięcie pozwala ulepszać nasze systemy uczące się i automatyczne zabezpieczenia, a ponadto może pomóc nam pociągnąć do odpowiedzialności stojących za podróbkami fałszerzy.
W Project Zero zarejestrowało się ponad 25 tysięcy marek.
Często zadawane pytania
Nie ma tu Twojego pytania? Zajrzyj do tej innej sekcji często zadawanych pytań na temat Brand Registry (wymagane logowanie).
Jakie są pełne wymagania dotyczące rejestracji marki w programie Brand Registry?
Aby zarejestrować się w Brand Registry:
- Musisz mieć nazwę marki lub zawierające ją logo, które jest w sposób trwały umieszczone na Twoich produktach lub ich opakowaniach. W procesie rejestracji konieczne będzie udostępnienie zdjęć pokazujących tę nazwę lub logo marki na produktach lub opakowaniach.
- Dla swojej nazwy marki lub logo musisz mieć aktywny, zarejestrowany znak towarowy wydany przez urząd ds. znaków towarowych wyznaczony dla kraju odpowiadającego danemu sklepowi Amazon albo mieć wniosek o rejestrację złożony w takim urzędzie. W niektórych przypadkach możesz dołączyć do programu również ze znakiem towarowym, który dopiero oczekuje na rejestrację. Sprawdź wymagania dla poszczególnych krajów.
- Musisz być właścicielem znaku towarowego. Jeśli jesteś autoryzowanym przedstawicielem, poproś właściciela znaku towarowego o zarejestrowanie marki i uwzględnienie Cię jako dodatkowego użytkownika konta Brand Registry.
- Znak towarowy Twojej marki musi mieć postać znaku słownego lub znaku obrazowego ze słowami, literami lub cyframi (znak słowno-graficzny). Klasyfikacja znaku towarowego będzie zależała od wydającego go urzędu.
- Tekst znaku towarowego musi być zgodny z nazwą marki podaną we wniosku do Brand Registry. Jeśli Twój znak towarowy jest znakiem obrazowym ze słowami, literami lub cyframi, w procesie rejestracji musisz przesłać kopię tego obrazu. Musi ona dokładnie odpowiadać obrazowi widniejącemu w rejestrze znaków towarowych.
- Musisz mieć numer rejestracji znaku towarowego lub wniosku o rejestrację znaku wydany przez wskazany urząd.
- Musisz znać listę kategorii produktów, w których Twoja marka powinna być wymieniona.
- Jeśli masz konto Seller Central lub Vendor Central, przy tworzeniu konta Brand Registry użyj tej samej nazwy użytkownika i hasła.
Czy jeśli sprzedaję w wielu krajach, muszę tworzyć wiele kont Brand Registry?
Nie. W programie Brand Registry możesz utworzyć jedno konto globalne. Podczas rejestracji można wybrać tylko jeden urząd ds. znaków towarowych odpowiadający wybranemu krajowi. Jednak po zatwierdzeniu Twojej rejestracji masz opcję dodania znaków towarowych od urzędów dla innych krajów. Zalecamy dodanie znaku towarowego dla każdego kraju odpowiadającego sklepowi Amazon, w którym chcesz prowadzić sprzedaż.
Czy mogę zarejestrować w programie kilka marek?
Tak. Kiedy zarejestrujesz już pierwszą markę, możesz dodać do programu kolejne. W tym celu na stronie głównej Brand Registry kliknij opcję Zarejestruj nową markę.
Próbuję się zarejestrować w programie Amazon Brand Registry. Dlaczego otrzymuję komunikat o błędzie?
Zobacz naszą listę komunikatów o błędach wraz z wyjaśnieniami i działaniami do podjęcia.
Jak mogę wyświetlić lub edytować swój wniosek do Brand Registry?
Aby sprawdzić status wniosku, odwiedź stronę Wnioski marki. Masz też opcję wprowadzenia zmian w nieprzesłanym jeszcze wniosku, dodania dokumentów do już złożonego oraz skopiowania i poprawienia wniosku odrzuconego.
Czy mogę podzielić się dostępem do portalu Brand Registry z innymi?
Tak. Po zarejestrowaniu marki w Brand Registry automatycznie masz przypisane role właściciela praw i administratora. Możesz zaprosić do konta marki dodatkowych użytkowników i przypisać im role.
Czy do marki już zarejestrowanej w programie mogę dodać nowy znak towarowy?
Tak. W tym celu wykonaj te działania:
- W menu głównym Brand Registry kliknij Zarządzaj oraz Zarządzaj własnością intelektualną.
- Z menu rozwijanego wybierz nazwę marki, a następnie kliknij Połącz znak towarowy.
- W przypadku pojedynczego znaku towarowego podaj informacje wymagane na jego temat, a następnie kliknij Połącz znak towarowy.
- Jeśli chcesz dodać co najmniej 10 znaków towarowych, kliknij Połącz kilka znaków towarowych, pobierz szablon, wypełnij w nim wymagane informacje, a następnie prześlij gotowy plik.
Czy mogę uzyskać dostęp do swojej marki, jeśli obecny administrator konta Brand Registry nie pracuje już w firmie albo jeśli marka lub znak towarowy zostały przeze mnie nabyte od poprzedniego właściciela?
Tak. Aby otrzymać pomoc z dostępem do marki, skontaktuj się z nami.
Jakie obowiązują w Amazon zasady dotyczące własności intelektualnej i nazw marek?
Zapoznaj się z naszymi zasadami dotyczącymi własności intelektualnej dla sprzedawców oraz zasadami Amazon dotyczącymi nazwy marki.
Jak mogę zgłosić naruszenia zasad lub inne formy nadużyć niezwiązane z własnością intelektualną?
O nierzetelnych informacjach w ofertach, naruszeniach zasad Amazon i innego typu nadużyciach można nas zawiadomić przy użyciu narzędzia Zgłoś nadużycie.
Możesz także skorzystać z ogólnodostępnego formularza firmy Amazon do zgłaszania domniemanych naruszeń własności intelektualnej, takiej jak prawa autorskie, znaki towarowe czy kwestie patentowe.
Możesz także skorzystać z ogólnodostępnego formularza firmy Amazon do zgłaszania domniemanych naruszeń własności intelektualnej, takiej jak prawa autorskie, znaki towarowe czy kwestie patentowe.
Zbuduj swoją markę z Amazon
Zarejestruj swoją markę w programie Brand Registry oferowanym przez Amazon, aby móc aktywować pakiet narzędzi do rozwijania marki oraz korzystać z funkcji ochrony.
Nie korzystasz jeszcze z Brand Registry? Zarejestruj swoją markę
1 „Raport o ochronie marek” z 2023 r.
© 2024 Amazon.com, Inc. lub podmioty stowarzyszone
W tej witrynie wykorzystujemy pliki cookie i podobne technologie (zwane dalej łącznie „plikami cookie”) w celu świadczenia i ulepszania usług oraz wyświetlania reklam. Szczegółowe informacje dotyczące sposobów wykorzystywania plików cookie przez firmę Amazon dostępne są w Informacji firmy Amazon o plikach cookie.