Weber Brand Logo

360-stopniowa ochrona sprawia, że fałszerzom robi się gorąco

„Amazon zdecydowanie toruje drogę w zakresie radzenia sobie z podróbkami i zapewniania pełnej satysfakcji klienta”.
Geri Datus-Ward
kierowniczka ds. marketingu cyfrowego i e-commerce

Od świetnego pomysłu po globalny zasięg

Grille są dziś wszechobecne, od podwórka po pole namiotowe – a ich synonimem jest marka Weber. Gdziekolwiek zbierze się rodzina czy przyjaciele, aby dobrze zjeść i miło razem spędzić czas, istnieje duża szansa, że do przygotowania jedzenia użyją jednego ze znanych przykrywanych grilli marki.



Słynny klasyczny grill marki Weber ma niepowtarzalny kształt stworzony przez George'a Stephena Sr., który wymyślił go podczas pracy w fabryce obróbki metalu w Chicago. Pewnego dnia postanowił dla eksperymentu przeciąć na pół metalową boję, a następnie dodać do niej otwory wentylacyjne i nogi. Kiedy zabrał swoje dzieło do przetestowania w domu, jego sąsiedzi i przyjaciele byli początkowo zaskoczeni. Ale kiedy spróbowali pierwszego kęsa steku grillowanego w dziwacznym kotle George’a, o wynalazku zaczęli mówić wszyscy mieszkańcy miasta.



Wynalazca w zaledwie kilka lat rozszerzył swoją działalność w branży grilli i na zawsze zmienił wyobrażenie Ameryki – a wkrótce całego świata – o gotowaniu na świeżym powietrzu.
Weber Brand image

Wejście w świat e-commerce

Firma Weber początkowo skupiała swoje działania marketingowe i sprzedażowe na sklepach stacjonarnych. Jednak w połowie i pod koniec pierwszej dekady XXI wieku marka w pełni rozwinęła się na kanały e-commerce. Sprzedaż na Amazon była kluczową częścią tej strategii.



„Amazon to coś więcej niż tylko kanał sprzedaży, to raczej punkt nawiązania kontaktu z klientem dla naszej marki” – wyjaśnia Geri Datus-Ward, kierowniczka ds. marketingu cyfrowego i e-commerce.

Sprzedaż na Amazon

Ale sprzedaż online ma nie tylko ogrom zalet – stawia przed sprzedawcami również specyficzne wyzwania, szczególnie kiedy tym sprzedawcą jest marka równie kultowa i popularna jak Weber. Pod koniec roku 2017 w dziale marki do spraw e-commerce zauważono spadek przychodów ze sprzedaży online w kategorii pokryw do grilla oraz wzrost liczby negatywnych recenzji z powodu pokryw wadliwych lub niskiej jakości. Zespół podejrzewał, że problemem są podróbki.



Na szczęście marka Weber znalazła w Amazon partnera zaangażowanego w ochronę marki.



Marka Weber szybko zarejestrowała się w programie Amazon Brand Registry, który umożliwia sprzedawcom dostęp do zestawu narzędzi zaprojektowanych z myślą o rozwoju i ochronie marek. Kiedy tylko firma zarejestruje się w programie i przekaże informacje na temat swojej marki, Amazon natychmiast uruchamia proaktywne zabezpieczenia, które blokują nierzetelne treści i oferty naruszające zasady.



Zespół Weber załadował znaki towarowe firmy do bazy danych Brand Registry. Jeśli w danym przypadku wewnętrzni eksperci ds. produktu podejrzewali podrobioną jednostkę, zgłaszali to firmie Amazon przy użyciu narzędzia „Zgłoś naruszenie”. Szybko zaczęli odnotowywać pozytywne wyniki swojej pracy.

„Kiedy zaczęliśmy korzystać z Project Zero, byliśmy pod wrażeniem, jak szybko po zidentyfikowaniu problemu mogliśmy podjąć w związku z nim działania”.

Geri Datus-Ward
kierowniczka ds. marketingu cyfrowego i e-commerce

Nowy wymiar ochrony przed podróbkami

Z biegiem czasu firma Weber próbowała jeszcze bardziej zaawansowanych programów ochrony przed podróbkami oferowanych przez Amazon, takich jak Project Zero.



Firmę szczególnie zainteresowało samoobsługowe narzędzie do usuwania podrobionych produktów w ramach Project Zero. Umożliwia ono markom natychmiastowe usuwanie nieuczciwych ofert bez konieczności kontaktowania się z Amazon.



Zespół Weber uznał też, że dostęp do Project Zero w ramach zestawu narzędzi do ochrony marki pogłębi ich współpracę z Amazon.



„Dzięki korzystaniu przez jakiś czas z Brand Registry, a następnie z Project Zero zbudowaliśmy z Amazon wzajemne zaufanie” – mówi Geri.



Zdaniem Geri, jeśli porównać wydajność i skuteczność Project Zero z narzędziami dostępnymi w innych witrynach e-commerce, Project Zero jest wyjątkowy.



„Żadna inna platforma lub serwis nie oferuje właścicielom marek niczego podobnego do Project Zero” – podkreśla.

„Kiedy podejmujemy działania na rzecz ochrony naszej marki, świetnie jest mieć Amazon u swojego boku. To naprawdę skuteczna współpraca. Narzędzia Amazon są bardzo solidne, zwłaszcza w porównaniu z innymi serwisami. Nasze inwestycje w ochronę marki na Amazon to jedne z naszych najlepszych decyzji”.

Geri Datus-Ward
kierowniczka ds. marketingu cyfrowego i e-commerce
Weber Brand image

Wszechstronna ochrona marki

Amazon stworzył cały zestaw narzędzi ochrony, aby sprostać różnym potrzebom marek. Chociaż każda z nich jest inna, w przypadku marki Weber zadziałała strategia całościowej ochrony.



Ponieważ Amazon oferuje solidne narzędzia, które stały się kluczowym elementem strategii online marki, firma Weber widzi w Amazon skutecznego sojusznika w misji ochrony marki.
Weber Brand Logo
Lokalizacja
Chicago, Illinois
Branża
Grille i artykuły do grillowania
Premiera na Amazon
2006 r.
Narzędzia ochrony marki
Brand Registry
Project Zero

Już dziś zacznij korzystać z Brand Registry

© 2024 Amazon.com, Inc. lub podmioty stowarzyszone
Facebook logo
Twitter logo
LinkedIn logo
Tiktok logo
YouTube logo