Amazon Brand Registry

Zbuduj swoją markę z Amazon

Zarejestruj swoją markę w programie Brand Registry oferowanym przez Amazon, aby zacząć korzystać z pakietu narzędzi do rozwijania marki oraz funkcji ochrony.
Various brands enrolled in Brand Registry on Amazon
Woman with her dog, looking at her tablet with a callout about brand specific incentive.

10% zwrotu od pierwszych 190 000 zł ze sprzedaży markowych produktów

Gotowy do sprzedaży na Amazon? Jako nowy sprzedawca możesz skorzystać z szeregu zachęt w ramach programu motywacyjnego.
icon: checkmark
10% zwrotu od pierwszych 190 000 zł ze sprzedaży markowych produktów, a następnie 5% zwrotu przez pierwszy rok, aż do osiągnięcia 3 840 000 zł ze sprzedaży kwalifikujących się, markowych produktów (do 200 000 zł wartości bonusu)

Dlaczego Amazon Brand Registry?

Brand Registry to bezpłatny program oferowany przez firmę Amazon, który pomaga sprzedawcom chronić własność intelektualną, zarządzać ofertami i rozwijać działalność – bez względu na to, czy prowadzą sprzedaż w sklepie Amazon.
A price tag and a document with a checkmark inside a shield symbol, representing a registered brand
Zabezpieczenie marki
Wykrywaj i zgłaszaj przypadki, w których naruszane mogą być Twoje prawa własności intelektualnej, przy pomocy naszych zaawansowanych narzędzi. Prawidłowe zgłoszenia są źródłem informacji zwrotnych, które pozwalają nam automatycznie blokować przypadki naruszeń, zanim te negatywnie wpłyną na Twoją markę czy klientów.
An open shipping box with confetti on top representing a box deal
Lepsze wrażenia klientów z zakupów
Informacje o Twoich produktach w połączeniu z naszymi automatycznymi zabezpieczeniami i systemami uczącymi się pomagają zapobiegać nierzetelnym ofertom. Dodatkowo przy użyciu narzędzi dla marek możesz dodawać do swoich stron produktów rozszerzone treści.
A computer monitor with graphs
Monitorowanie postępów
Obserwuj kluczowe wskaźniki związane z wyszukiwaniem Twojej marki i produktów przez klientów. Możesz także śledzić wskaźniki ochrony – zarówno wysiłki Amazon, jak i Twoje – w czasie rzeczywistym we wszystkich naszych sklepach.
Casio Logo
„Program Amazon Brand Registry ogromnie pomógł firmie Casio chronić naszą własność intelektualną. Zespół obsługujący program reaguje błyskawicznie na problemy, dysponuje obszerną wiedzą i działa skutecznie. Jesteśmy wdzięczni firmie Amazon.”
P&G Logo
„Firma P&G była bardzo zadowolona, że jako jedna z pierwszych otrzymała zaproszenie do udziału w programie Amazon Brand Registry. Wierzymy, że współpraca z Amazon w ramach programu Brand Registry będzie stale pomagać nam chronić nasze marki i konsumentów robiących zakupy w sieci.”

Dołącz do naszej stale rosnącej listy zarejestrowanych marek

Levis Logo
Garmin Logo
DJI Logo
Whirlpool Logo
New Balance Logo
Braun Logo
Makita Logo
Go Pro Logo

Zarejestruj swoją markę w Amazon

Zarejestruj swoją markę w Amazon – albo skorzystaj z pomocy w zakresie rejestracji praw własności intelektualnej, aby odpowiednio przygotować markę.

Brand Registry

Rozpocznij przygodę swojej marki z Amazon: dołącz za darmo do Amazon Brand Registry. Po rejestracji w programie zyskasz możliwość aktywowania pakietu narzędzi do rozwijania marki oraz korzystania z funkcji ochrony. Swoją markę możesz zarejestrować, nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w sklepie Amazon.

Musisz jedynie spełnić dwa podstawowe wymagania:
icon: checkmark
Nazwa lub logo marki: nazwa marki lub zawierające ją logo musi być w sposób trwały umieszczone na produktach lub ich opakowaniach.
icon: checkmark
Znak towarowy: dla swojej nazwy marki lub logo musisz mieć zarejestrowany znak towarowy wydany przez urząd ds. znaków towarowych wyznaczony dla kraju odpowiadającego danemu sklepowi Amazon albo mieć wniosek o rejestrację złożony w takim urzędzie.
W procesie rejestracji utworzysz konto Brand Registry i udostępnisz szczegółowe informacje o swojej własności intelektualnej i produktach, co pomoże nam poznać i chronić Twoją markę.

IP Accelerator

Nie masz znaku towarowego dla swojej nazwy marki lub logo? W ramach programu Amazon IP Accelerator możesz nawiązać kontakt ze sprawdzonymi przez Amazon dostawcami usług prawnych, którzy poprowadzą Cię przez każdy etap procesu rejestracji znaku towarowego.

Chroń i rozwijaj swoją markę dzięki Amazon

Po zarejestrowaniu marki w Amazon Brand Registry możesz zacząć aktywować zestaw rozwiązań ochronnych i ekskluzywnych narzędzi, które mogą pomóc zwiększyć świadomość, rozpoznawalność i konwersję oraz budować lojalność wobec Twojej marki. Każda korzyść jest dostępna na stronie Rozwijaj swoją markę w Seller Central.

Odblokujesz usługi, które pomogą Ci:

Optymalizuj oferty i zdobywaj opinie o produkcie

A price tag with a star in the middle representing enhanced content

Treści A+

Ulepszaj swoje oferty za pomocą filmów, ulepszonych obrazów, porównań produktów i nie tylko.

Wdrożenie podstawowych treści A+ może zwiększyć sprzedaż nawet o 8% – a właściwe wdrożenie treści A+ w wersji premium może zwiększyć sprzedaż nawet o 20%1.

Five star review

Opinie o produktach

Śledź analizy i ulepszaj swoje produkty dzięki monitorowaniu opinii o produkcie i reagowaniu na wątpliwości klientów.
icon: question mark

Czy wiesz, że...

Amazon Brand Registry może pozytywnie wpłynąć na jakość ofert produktów

Amazon Brand Registry wprowadza dodatkowe zabezpieczenia, aby chronić informacje o produkcie Twojej marki. Może to oznaczać dokładniejsze oferty i poprawę wrażeń klientów z zakupów.

Zachwycaj klientów wspaniałymi ofertami

A coupon with a percentage symbol in the middle representing ads coupon

Promocje dostosowane do marki

Zachęcaj do zakupów, tworząc ekskluzywne zniżki dostosowane do potrzeb ostatnich, wielokrotnych i dużo wydających klientów, a także innych odbiorców.

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych możliwości reklamowych

A computer monitor representing Amazon Stores

Sklepy marek

Wyróżnij swoją markę, projektując własną witrynę sklepową za darmo – doświadczenie w kodowaniu nie jest wymagane.

Kupujący, którzy odwiedzają Sklep w trakcie zakupów, kupują o 53,9% częściej, mają o 52,1% wyższy współczynnik dodawania do koszyka, 42,4% wyższą średnią cenę sprzedaży i 71,3% wyższą średnią wartość zamówienia w porównaniu z osobami, które nie odwiedzają Sklepu. 2

A computer monitor representing Sponsored Brands

Sponsored Brands

Spraw, by klienci częściej odkrywali Twoje produkty dzięki reklamom płatnym za kliknięcie zawierającym wiele produktów Twojej marki.
An image of a computer monitor displaying a mouse cursor

Sponsored Display

Zaprezentuj swoje produkty za pomocą reklam płatnym za kliknięcie zoptymalizowanych za pomocą uczenia maszynowego pod kątem wyświetlania w Amazon i poza naszą witryną.
A photographic image

Posty

Publikuj interesujące treści bezpłatnie w organicznych kanałach zakupów w sklepie Amazon.

Podejmuj decyzje biznesowe na podstawie danych

A laboratory flask representing an experiment

Zarządzaj eksperymentami

Testuj i optymalizuj zawartość swoich ofert produktów, aby zwiększyć liczbę kliknięć, dodań do koszyków i wartość sprzedaży.

Wiedza o tym, jakie treści zwiększają konwersję, i wprowadzanie zmian w ofertach produktów na podstawie zoptymalizowanych treści może zwiększyć sprzedaż nawet o 25%1.

A computer monitor with graphs

Brand Analytics

Analizuj trendy w wyszukiwaniu klientów, zakupach i nie tylko, aby określić swoją strategię sprzedaży.
A mobile device with a megaphone symbol representing mobile advertising

Amazon Attribution

Zmierz i zoptymalizuj wpływ marketingu spoza Amazon na sprzedaż Amazon.
Overlayed documents with a pie chart and bar graph

Wskaźniki marki

Zobacz, jak skuteczne są reklamy Twojej marki w docieraniu do nowych i obecnych klientów.

Chroń swoją markę

A document with a pencil next to it

Zgłoś naruszenie

Wykrywaj i zgłaszaj przypadki, w których naruszane mogą być Twoje prawa własności intelektualnej. Każde takie zgłoszenie pomaga dodatkowo ulepszać działanie naszych automatycznych zabezpieczeń.
A secure lock with a checkmark symbol circled next to it

Project Zero

Zmniejsz liczbę podróbek do zera dzięki możliwości natychmiastowego blokowania i usuwania ofert.
A shield icon with a checkmark symbol in the middle

Jednostka ds. przestępstw związanych z podrobionymi produktami

Współpracuj z organami ścigania i naszym ogólnoświatowym zespołem, aby powstrzymać oszustów i pociągać ich do odpowiedzialności.
A price tag and a document with a checkmark inside a shield symbol, representing a registered brand

Raport o ochronie marek

Poczytaj o naszych najnowszych innowacjach, które zapobiegają docieraniu podrobionych produktów do klientów.
Często zadawane pytania
Nie ma tu Twojego pytania? Zajrzyj do naszej innej sekcji często zadawanych pytań na temat Brand Registry (wymagane logowanie).
Jakie są pełne wymagania dotyczące rejestracji marki w programie Brand Registry?
Aby zarejestrować się w Brand Registry:
  • Musisz mieć nazwę marki lub zawierające ją logo, które jest w sposób trwały umieszczone na Twoich produktach lub ich opakowaniach. W procesie rejestracji konieczne będzie udostępnienie zdjęć pokazujących tę nazwę lub logo marki na produktach lub opakowaniach.
  • Dla swojej nazwy marki lub logo musisz mieć aktywny, zarejestrowany znak towarowy wydany przez urząd ds. znaków towarowych wyznaczony dla kraju odpowiadającego danemu sklepowi Amazon albo mieć wniosek o rejestrację złożony w takim urzędzie. W niektórych przypadkach możesz dołączyć do programu również ze znakiem towarowym, który dopiero oczekuje na rejestrację. Sprawdź wymagania dla poszczególnych krajów (wymagane logowanie).
  • Musisz być właścicielem znaku towarowego. Jeśli jesteś autoryzowanym przedstawicielem, poproś właściciela znaku towarowego o zarejestrowanie marki i uwzględnienie Cię jako dodatkowego użytkownika konta Brand Registry.
  • Znak towarowy Twojej marki musi mieć postać znaku słownego lub znaku obrazowego ze słowami, literami lub cyframi (znak słowno-graficzny). Klasyfikacja znaku towarowego będzie zależała od wydającego go urzędu.
  • Tekst znaku towarowego musi być zgodny z nazwą marki podaną we wniosku do Brand Registry. Jeśli Twój znak towarowy jest znakiem obrazowym ze słowami, literami lub cyframi, w procesie rejestracji musisz przesłać kopię tego obrazu. Musi ona dokładnie odpowiadać obrazowi widniejącemu w rejestrze znaków towarowych.
  • Musisz mieć numer rejestracji znaku towarowego lub wniosku o rejestrację znaku wydany przez wskazany urząd.
  • Musisz znać listę kategorii produktów, w których Twoja marka powinna być wymieniona.
  • Jeśli masz konto Seller Central lub Vendor Central, przy tworzeniu konta Brand Registry użyj tej samej nazwy użytkownika i hasła.
Czy jeśli sprzedaję w wielu krajach, muszę tworzyć wiele kont Brand Registry?
Nie. W programie Brand Registry możesz utworzyć jedno konto globalne. Podczas rejestracji można wybrać tylko jeden urząd ds. znaków towarowych odpowiadający wybranemu krajowi. Jednak po zatwierdzeniu Twojej rejestracji masz opcję dodania znaków towarowych od urzędów dla innych krajów. Zalecamy dodanie znaku towarowego dla każdego kraju odpowiadającego sklepowi Amazon, w którym chcesz prowadzić sprzedaż.
Czy mogę zarejestrować w programie kilka marek?
Tak. Kiedy zarejestrujesz już pierwszą markę, możesz dodać do programu kolejne. W tym celu na stronie głównej Brand Registry kliknij opcję Zarejestruj nową markę.
Próbuję się zarejestrować w programie Amazon Brand Registry. Dlaczego otrzymuję komunikat o błędzie?
Jak mogę wyświetlić lub edytować swój wniosek do Brand Registry?
Aby sprawdzić status wniosku, odwiedź stronę Wnioski marki. Masz też opcję wprowadzenia zmian w nieprzesłanym jeszcze wniosku, dodania dokumentów do już złożonego oraz skopiowania i poprawienia wniosku odrzuconego.
Czy mogę podzielić się dostępem do portalu Brand Registry z innymi?
Tak. Po zarejestrowaniu marki w Brand Registry automatycznie masz przypisane role „właściciela praw” i „administratora”. Możesz zaprosić do konta marki dodatkowych użytkowników i przypisać im role.
Czy do marki już zarejestrowanej w programie mogę dodać nowy znak towarowy?
Tak. Wykonaj te działania:
  1. W menu głównym Brand Registry kliknij Zarządzaj oraz Zarządzaj własnością intelektualną.
  2. Z menu rozwijanego wybierz nazwę marki, a następnie kliknij Połącz znak towarowy.
  3. W przypadku pojedynczego znaku towarowego podaj informacje wymagane na jego temat, a następnie kliknij Połącz znak towarowy.
  4. Jeśli chcesz dodać co najmniej 10 znaków towarowych, kliknij Połącz kilka znaków towarowych, pobierz szablon, wypełnij w nim wymagane informacje, a następnie prześlij gotowy plik.
Jakie obowiązują w Amazon zasady dotyczące własności intelektualnej i nazw marek?
Jak mogę zgłosić naruszenia zasad lub inne formy nadużyć niezwiązane z własnością intelektualną?
O nierzetelnych informacjach w ofertach, naruszeniach zasad Amazon i innego typu nadużyciach możesz nas zawiadomić przy użyciu narzędzia „Zgłoś nadużycie”. Aby uzyskać dostęp do narzędzia, zaloguj się do Seller Central, w menu głównym wybierz pozycję Jakość sprzedaży i przejdź do obszaru Kondycja konta. Na stronie Kondycja konta wybierz opcję Zgłoś nadużycie. Jeśli nie masz dostępu do Seller Central, możesz zgłaszać problemy do Zespołu Brand Registry. W tym celu zaloguj się na swoje konto Brand Registry, na stronie głównej kliknij Skontaktuj się z nami i wybierz opcję Zgłoś naruszenie zasad serwisu.

Możesz także skorzystać z ogólnodostępnego formularza firmy Amazon do zgłaszania domniemanych naruszeń własności intelektualnej, takiej jak prawa autorskie, znaki towarowe czy kwestie patentowe.
Aktualny Administrator marki odszedł z firmy lub nie jest już powiązany z marką. Jak mogę zaktualizować Administratora marki?
Jeśli marka nie ma aktywnych Administratorów, istnieją dwa sposoby wnioskowania o dostęp do konta marki.

Opcja 1: Jeśli na swoim koncie Brand Registry masz zarejestrowaną co najmniej jedną inną markę i masz dostęp do witryny Brand Registry, wniosek możesz przesłać w ramach pomocy Brand Registry. Jako temat wniosku wybierz Zaktualizuj informacje o właścicielu marki. Twój wniosek zostanie rozpatrzony i otrzymasz stosowną odpowiedź.

Opcja 2: Możesz spróbować złożyć wniosek do Brand Registry z tym samym numerem znaku towarowego co aktualnie zarejestrowana marka. Kiedy podasz już zarejestrowany numer znaku towarowego, pojawi się ostrzeżenie zawierające link do formularza, w którym możesz udostępnić swoje dane kontaktowe. Kliknij ten link, aby przejść do formularza “Udostępnij dane kontaktowe”. U dołu formularza znajduje się link dostępny tylko dla uprawnionych użytkowników, który prowadzi do formularza zgłaszania odwołania. Jeśli uda Ci się odwołać od decyzji, otrzymasz dla marki role Administratora i Właściciela praw.

Zbuduj swoją markę z Amazon

Zarejestruj swoją markę w programie Brand Registry oferowanym przez Amazon, aby zyskać uprawnienia do pakietu narzędzi do rozwijania marki oraz funkcji ochrony.
1 Wewnętrzne dane Amazon.
2 Wewnętrzne dane Amazon, sierpień 2024 r.
3 Raport o ochronie marek Amazon 2024.
© 2025 Amazon.com, Inc. lub podmioty stowarzyszone
Facebook logo
Twitter logo
LinkedIn logo
Tiktok logo
YouTube logo